Aihe: Sata kovalevy antaa väärän tilavuuden.
1 2
Kassu
25.09.2006 20:30:49
Ilman ylimääräsiä puhelin rumbia windowsin asiakaspuhelimeen?

Ihan perus nettirekisteröinnillä.
kitaraontahtoni
25.09.2006 20:31:29
Kiitos kaikille vastaajille, lopulta sain homman hoidettua tuon axemanin antaman linkin avulla levynhallinta paikasta. Kiitos kaikille :)
Love me fender kalamies#49 >-)))>
Marttila
26.09.2006 09:46:09 (muokattu 26.09.2006 09:47:13)
valvontatyökalut - tietokoneen hallinta - levynhallinta.. eikös se oo helpoin tuota kautta.

Entiä onko sitte Pro'n ominaisuuksia tämä, mutta ite ainaki oon hoitanu tuota kautta.

Löytyy kyllä ihan Home-versiostakin. Ongelman nimi voi hyvinkin olla se, että kiintolevylle ei ole luotu kuin yksi osio käyttöjärjestelmää varten (25 Gb kuulostaisi aika loogiselta koolta sille) ja loput tilasta on jätetty koneen ostajan itse osioitavaksi niin kuin haluaa. Jos asia on näin, pitää todeta että itse asiassa varsin asiallinen ratkaisu Mikromajan puolelta; yksittäinen 250 Gb C:-asema ei ole mitenkään käytännöllinen ratkaisu... (Toki olisi ollut asiallista mainita asiasta koneen ostajalle...)

Mutta joo, jos loppuosaa kiintolevystä ei ole vielä osioitu, se onnistuu ihan kätevästi tuolla Windowsin omalla levynhallinnalla. On nykyään jopa jossain määrin intuitiivinen ja käyttäjäystävällinen (=graafinen) käyttöliittymä. Tietysti saattaa olla hyvä idea perehtyä pikaisesti Windowsin tiedosto- ja levyjärjestelmien logiikkaan (lähinnä NTFS) vaikkapa googlen avulla. Levyä osioidessa kun törmää kaikenlaisiin käsitteisiin (primary ja extended partition, jne.), jotka eivät valmiiksi osioidun levyn normaalikäytössä mitenkään tule esiin. Vaikea homma tosin ei ole kyseessä; levynhallinta opastaa aika hyvin, ja jos jättää sen valmiin C:-käyttöjärjestelmäosion rauhaan, niin mitään ei pitäisi olla helppo tuhota. :)

EDIT: Eli olinpas sitten hidas...
BotneLapio
26.09.2006 10:12:16
25 Gb kuulostaisi aika loogiselta koolta

Tai epäloogiselta. 25Gb = 3.125 Gigatavua
-=Botnee!!=-
CryptoFib
26.09.2006 15:43:26 (muokattu 26.09.2006 15:44:03)
Ihan vaan omasta koneestani:

Itelläni on 2x250gt sata kovalevyt oon osioinu ne siten, että ykkös kovalevyllä on C: (25gt), D: (50gt. kaikki musiikki-, ja hyötyohjelmat) E: (loput, eli n. 175gt peleille ym. isoille sovelluksille).
kakkos kovolla on vaan yksi iso osio, missä on Cubasen projektit, raitoineen. Kaikki samplet, kaikki filmit, mp3t, ohjelmien asennustiedostot, eli kaikki "staattiset" tiedostot, joita yleensä vaan luetaan.

Mielestäni hyvä järjestely, eikä ongelmia ole ollu. Oon kuullu, että on jonkinmoista etua, kun kaikki wavit (samplet, raidat) on fyysisesti eri levyllä, kuin ohjelmat, mitkä näitä waveja käyttää. Kovon lukupää, ei tarvi latailla ohjelmaa ja sampleja samalta kovolta: Ripeämpi.

E: typo
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
kitaraontahtoni
26.09.2006 16:49:40
Jos asia on näin, pitää todeta että itse asiassa varsin asiallinen ratkaisu Mikromajan puolelta; yksittäinen 250 Gb C:-asema ei ole mitenkään käytännöllinen ratkaisu... (Toki olisi ollut asiallista mainita asiasta koneen ostajalle...)

Kyllä näin myöhemmin ajatellen oli järkevä ratkaisu ;)
Love me fender kalamies#49 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)