![]() 07.09.2006 20:36:58 | |
---|---|
Kokeile äänittää rumpuja itse :-) En pääse nauhottamaan samoilla edellytyksillä kun tuolla porukalla oli käytössään. Tuskin pääsee kukaan täällä. Huippumikit, -tilat, -akustiikka, -ammattitaito, -laitteet, you name it. Tai sitten mun käsitys ei riitä ymmärtämään, miten noi tekijät muuttaa asioita omiin nauhotuksiin verrattuna. | |
![]() 07.09.2006 23:27:55 | |
En pääse nauhottamaan samoilla edellytyksillä kun tuolla porukalla oli käytössään. Tuskin pääsee kukaan täällä. Huippumikit, -tilat, -akustiikka, -ammattitaito, -laitteet, you name it. Noi on kaikki tärkeitä mutta kyllä se lopullinen silaus tehdään kuitenkin pöydässä ja erilaisilla apuvälineillä. On totta, ettei huonosta saa hyvää vaikka kuinka prosessoisi mutta tässä on nyt kyse oikeastaan äänifysiikasta ja digitaalimaailmasta - joista en kummastakaan väitä tietäväni mitään. Käyppäs jossain liikkeessä vertailemassa Superioria ja BFD:tä. Jälkimmäisessä on paljon karummat soundit. Silti kummankin tekijät kehuskelevat luonnollisuudella ja prosessoimattomuudella. Herää kysymys kumpi kusettaa tai on lähempänä totuutta? Molemmilla on taatusti ollut yhtä hyvin nuo luettelemasi asiat kohdallaan. ...siis mun mielestä. | |
![]() 08.09.2006 01:59:34 (muokattu 08.09.2006 03:13:47) | |
En pääse nauhottamaan samoilla edellytyksillä kun tuolla porukalla oli käytössään. Tuskin pääsee kukaan täällä. Huippumikit, -tilat, -akustiikka, -ammattitaito, -laitteet, you name it. Tai sitten mun käsitys ei riitä ymmärtämään, miten noi tekijät muuttaa asioita omiin nauhotuksiin verrattuna. niin, ei tietenkään, mutta se ei ainakaan ole mulla aina se soundi mitä haen. välillä sämplään mitä mieleen tulee. esim. nauhoitan vaikka kattilan paukutusta muutaman kitaraefektin läpi jne. vain taivas rajana. jos ihan realistisia rumpusoundeja haluaa, niin ei kai se ole edes mahdollista saada yhtä hyvää dynamiikkaa ohjelmoituihin rumpuihin, tai vaikka saisikin, niin silti sen lähes poikkeuksetta huomaa mitkä on ohjelmoitu ja mitkä soitetut. minulla ei ole mitään ohjelmoituja rumpuja vastaan, mutta sellainen nyrkki sääntö on, että sen pitää sitten kuulostaa ihan rehdisti kone rummuilta, eikä kone rummuilta, millä yritetään matkia oikeita rumpuja Edit: kone rummut --> konerummut:) Tehotyttö95 | |
![]() 08.09.2006 14:33:40 | |
Ei pidä uskoa ihan kaikkea kirjaimellisesti. Jos sielä ei olis käytetty kompressointia ja limitointia kukaan ei suostuisi ostamaan sitä pakettia koska volataso olisi tosi alhainen. "Without any pre or post processing of the sounds" tarkoittaa luultavammin soundin muokkausta mitä en myöskään usko kovin helposti. Aina täytyy tehdä jotain, että kaikki soi kimpassa nätisti vaikka kuinka pyrittäisiin naturaaliin soundiin. Sitä paitsi jos kuuntelee niitä sampleja niin ei ne kyllä kuulosta lähellekään siltä miltä normaalisti studiossa äänitetty setti kuulostaa ilman mitään miksaustoimenpiteitä. Ainakin jos vertaan niihin tilanteisiin joissa olen itse ollut mukana. Superior vaan kuulostaa liian hyvältä. Olen samaa mieltä. Oikeassa, siis kalliissa studiossa äänitettyjä rumpuja täysin "kuivana" pääsin just kuuntelemaan ja voin sanoa että ööö ... en ainakaan minä maksaisi niistä :P Tietysti tuossa on se ero että nuo sämplet on varmaan äänitetty VIELÄ kalliimmassa studiossa vielä kalliimmilla mikeillä ja äänittäjänä toiminut joku yli rumpuäänitysguru, mutta olen silti samaa mieltä. Rok rok | |
![]() 08.09.2006 15:21:39 | |
Tuossa EZD:ssä on DFHS:ään verrattuna se ero että EZD:n saundit ovat prosessoituja (EQ & kompressointi) ja DFHS:n eivät. Myöskin export (.WAV formaattiin) voidaan EDZ:ssä tehdä "normaalisti" kun taas DFHS:ssa se täytyy tehdä plugarin sisältä. MIDI-browseri toki helpottaa hommaa mutta ei ole välttämätön, saman asian ajaa vaikka Windowsin Explorer. Demoilussa EZD on näppärämpi mutta DFHS taas laadukkaampi ja monipuolisempi kokonaisuus. Jos EZD:hen ostaa niitä laajennoksia hintaa tulee melkoisesti. Noita MIDI tiedostoja myy/tekee esim. Groove Monkees. Kiitos myös tästä tiedosta!! Mulle on oikeastaan vaan plussaa jos soundit on prosessoituja sillä demokäyttöön toi EZD on tulossa. Mutta jatkakaa te... :) Pitäiskö laittaa lisää delayta? Pitää! | |
![]() 08.09.2006 18:21:14 (muokattu 08.09.2006 18:22:45) | |
Olen samaa mieltä. Oikeassa, siis kalliissa studiossa äänitettyjä rumpuja täysin "kuivana" pääsin just kuuntelemaan ja voin sanoa että ööö ... en ainakaan minä maksaisi niistä :P Tietysti tuossa on se ero että nuo sämplet on varmaan äänitetty VIELÄ kalliimmassa studiossa vielä kalliimmilla mikeillä ja äänittäjänä toiminut joku yli rumpuäänitysguru, mutta olen silti samaa mieltä. Onhan se nain. Mutta toisaalta, kun kunnon rumputohtori pistaa Noble&Cooley:t timmiin ja kapulat lyodaan jonkun studio pedon tumppuihin, niin avot. On siina eroa! Ja tietysti huippuvehkeet ja asiansa osaavat nauhoittajatkin ovat tarkea osa ketjua. Pakko kai se on ostaa tuo Superior, rupee risomaan tama ainainen rumpujen kanssa tuskailu ja nysvays. Saakos muuten EZ:n halutessa paivitettya superioksi, vai ovatko ihan eri maata? "Good is in the details..." | |
![]() 08.09.2006 18:29:41 | |
Saakos muuten EZ:n halutessa paivitettya superioksi, vai ovatko ihan eri maata? En tiedä päivityksistä mutta kaksi täysin erilaista tuotetta ne ainakin ovat. ...siis mun mielestä. | |
![]() 09.09.2006 01:44:20 (muokattu 09.09.2006 01:44:55) | |
Melkoisen helppoa näyttää olevan tuo cubaseen vienti: http://blog.crypton.co.jp/mp/custom_cubase.mov Kuka tuota ezdrummeria myy Helsingissä? | |
![]() 09.09.2006 04:29:25 | |
Iso ero Superiorin ja studiorumpusetin välille varmasti tulee myös siitä, että rumpusettiä äänittäessä ollaan hyvin paljon vuotojen ja tilankin armoilla. Kun äänitetään Superiorin sampleja, voidaan kaakeloida huone juuri oikeanvärisellä soundilla ja sijoittaa rumpu juuri optimaaliseen kohtaan huonetta. Ja pistää mikit juuri optimaalisen kauas rummusta. On aika rajoittavaa joutua taistelemaan sen haitsuvuodon kanssa, kun on koko setti kyseessä. "C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia | |
![]() 09.09.2006 09:31:00 | |
Melkoisen helppoa näyttää olevan tuo cubaseen vienti: http://blog.crypton.co.jp/mp/custom_cubase.mov Jep, noin se toimii. Ainoa mikä EZdrummerissa vähän häiritsee (makuasia) on soundien lievähkö exciterin makuinen sävy. Kuka tuota ezdrummeria myy Helsingissä? Helsingistä en tiedä mutta jos laitat Googeen Toontrack EZ-drummer niin ainakin muutama suomalainen myyjä löytyy. ...siis mun mielestä. | |
![]() 09.09.2006 10:51:34 | |
Melkoisen helppoa näyttää olevan tuo cubaseen vienti: http://blog.crypton.co.jp/mp/custom_cubase.mov öö... rummut yhdelle raidalle...? WTF? Mikä idea tuossa on? Justhan täällä todettiin miten prosessoimattomia nuo soundit on, eli mites noita sitten prosessoidaan jos ne on yhdella raidalla? Kompressoidaan koko kakkua vai? Ei helvetissä. Tuossa esimerkissä tuo virveli ainakin kuulosti siltä että kyllä se jotain buustausta lopulliseen mixiin tarvii. Anteeksi tyhmyyteni, en omista Kuupasea enkä eZDiä. Onko tuossa tän eZDrummerin kompastus? Eli ok kuulosia looppeja mutta ei niillä mitään tee jos oikeasti haluaa tehdä jotain valmista? Rok rok | |
![]() 09.09.2006 12:33:19 | |
öö... rummut yhdelle raidalle...? WTF? Mikä idea tuossa on? Justhan täällä todettiin miten prosessoimattomia nuo soundit on, eli mites noita sitten prosessoidaan jos ne on yhdella raidalla? Kompressoidaan koko kakkua vai? Ei helvetissä. Tuossa esimerkissä tuo virveli ainakin kuulosti siltä että kyllä se jotain buustausta lopulliseen mixiin tarvii. Anteeksi tyhmyyteni, en omista Kuupasea enkä eZDiä. Onko tuossa tän eZDrummerin kompastus? Eli ok kuulosia looppeja mutta ei niillä mitään tee jos oikeasti haluaa tehdä jotain valmista? Eikös niille jokaisella kannulle pystynyt määrittämään oman midikanavansa? Mulla on semmonen muistikuva, tosin en kauaa ehtinyt kaupassa testailemaan. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent | |
![]() 09.09.2006 12:47:34 (muokattu 09.09.2006 12:47:48) | |
Eikös niille jokaisella kannulle pystynyt määrittämään oman midikanavansa? Mulla on semmonen muistikuva, tosin en kauaa ehtinyt kaupassa testailemaan. Audioraitahan se mukavampi olisi. Sais siinä sitten samalla treenata "oikeata" rumpujen miksaustakin. "Good is in the details..." | |
![]() 09.09.2006 13:03:57 (muokattu 09.09.2006 13:08:02) | |
öö... rummut yhdelle raidalle...? WTF? Mikä idea tuossa on? Justhan täällä todettiin miten prosessoimattomia nuo soundit on, eli mites noita sitten prosessoidaan jos ne on yhdella raidalla? Kompressoidaan koko kakkua vai? Ei helvetissä. Tuossa esimerkissä tuo virveli ainakin kuulosti siltä että kyllä se jotain buustausta lopulliseen mixiin tarvii. Anteeksi tyhmyyteni, en omista Kuupasea enkä eZDiä. Onko tuossa tän eZDrummerin kompastus? Eli ok kuulosia looppeja mutta ei niillä mitään tee jos oikeasti haluaa tehdä jotain valmista? ------------------------------------------ Eikös niille jokaisella kannulle pystynyt määrittämään oman midikanavansa? Mulla on semmonen muistikuva, tosin en kauaa ehtinyt kaupassa testailemaan. ------------------------------------------ Audioraitahan se mukavampi olisi. Sais siinä sitten samalla treenata "oikeata" rumpujen miksaustakin. ------------------------------------------ Voihan elämän kevät teitin päivittelyjen kanssa. Kannattaisi ilmeisesti opetella ensin virtuaalisoittimien perus toimintaperiaatteet. EZdrummerissa on jokaiselle rummulle omat audioulostulot joissa pääsee ruuvaamaan sydämensä kyllyydestä. Samalla periaatteella toimii KAIKKI virtuaalisynat ja rumpumodulit oli sitten käytössä Cubase, Sonar tai joku muu! ...siis mun mielestä. | |
![]() 09.09.2006 15:04:06 | |
EZdrummerissa on jokaiselle rummulle omat audioulostulot joissa pääsee ruuvaamaan sydämensä kyllyydestä. Samalla periaatteella toimii KAIKKI virtuaalisynat ja rumpumodulit oli sitten käytössä Cubase, Sonar tai joku muu! Tätä juuri tarkoitin, mutta sanani taas valitsin huonosti. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent | |
![]() 10.09.2006 13:22:51 (muokattu 10.09.2006 13:42:35) | |
Voihan elämän kevät teitin päivittelyjen kanssa. Kannattaisi ilmeisesti opetella ensin virtuaalisoittimien perus toimintaperiaatteet. EZdrummerissa on jokaiselle rummulle omat audioulostulot joissa pääsee ruuvaamaan sydämensä kyllyydestä. Samalla periaatteella toimii KAIKKI virtuaalisynat ja rumpumodulit oli sitten käytössä Cubase, Sonar tai joku muu! Ok, ...tuossa videossa vaan vedeltiin yhdelle raidalle noita looppeja niin ihmettelin että jos nuo valmiit loopit pitäis saada esim 8 raidalle niin mitenköhän tuo "drag & drop" sitten onnistuu. ... ois kiva jos tuosta ois vaikka trial versio olemassa. Minä en ainakaan löytänyt. Ai niin ja piti sanoa vielä että "virtuaalisoittimien perustoimintaperiaatteet" ei ole ehkä meikäläiselle niin kauhean tuttua kun käytän lähinnä oikeita soittimia musan teossa. Rumpuja vaan olen tehnyt yleensä koneella ja siksi tuo vähän kiinnostaa. Rok rok | |
![]() 10.09.2006 15:48:30 | |
Ok, ...tuossa videossa vaan vedeltiin yhdelle raidalle noita looppeja niin ihmettelin että jos nuo valmiit loopit pitäis saada esim 8 raidalle niin mitenköhän tuo "drag & drop" sitten onnistuu. Se drag & drop oli midi-raidalle. Se softa kyllä pukkaa audion sitten erillisille raidoillensa, mutta sitä ohjataan vain yhdellä midi-raidalla. | |
![]() 10.09.2006 16:01:06 | |
Se drag & drop oli midi-raidalle. Se softa kyllä pukkaa audion sitten erillisille raidoillensa, mutta sitä ohjataan vain yhdellä midi-raidalla. Ahaa, tuo ei tuosta nippon gakki kuupasesta oikeen selvinny, varsinkaan kun Cubase ei ole mule tuttu, mutta tuo kyllä selvensi asiaa. Tuo MIDI raita siis yhä ohjaa tuota plugaria senkin jälkeen kun ne on vedetty siihen raidalle. Mites se sen audion sitten tekee? Rok rok | |
![]() 10.09.2006 17:12:44 | |
Ahaa, tuo ei tuosta nippon gakki kuupasesta oikeen selvinny, varsinkaan kun Cubase ei ole mule tuttu, mutta tuo kyllä selvensi asiaa. Tuo MIDI raita siis yhä ohjaa tuota plugaria senkin jälkeen kun ne on vedetty siihen raidalle. Mites se sen audion sitten tekee? Kohta menee hermo... ...siis mun mielestä. | |
![]() 10.09.2006 17:24:47 (muokattu 10.09.2006 17:27:06) | |
Ahaa, tuo ei tuosta nippon gakki kuupasesta oikeen selvinny, varsinkaan kun Cubase ei ole mule tuttu, mutta tuo kyllä selvensi asiaa. Tuo MIDI raita siis yhä ohjaa tuota plugaria senkin jälkeen kun ne on vedetty siihen raidalle. Mites se sen audion sitten tekee? Äh. Näitä perusteita pitäis setviä jossain muualla! Midiraita sisältää tiedot mitä rumpua soitetaan muilloinkin -> plugari lukee sitä midi-raitaa ja lätkii sitä audiota ulostulokanaviinsa sen perusteella.. Reaaliajassa. Jokaisen mikin signaalin omiin kanaviinsa. ELI, midiraita sisään, jokaisen mikin audioraita ulos. Comprende? Etkä sä nää niitä audioraitoja niinkuin oikeasti nauhoittaessasi, vaan ne tulee mikseriin VST-instrumentin ulostuloina. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)