Aihe: Vinkkejä DFH Superiorin käyttöön?
1 2
Antti1
27.07.2006 09:42:45
olethan käyttänyt vasemmalle ja oikealle kädelle eri nuotteja?

Jeps. Saattaa olla ongelmana ehkä myös se, etten todellakaan ole rumpali so. en tiedä oikeasti rumpujensoitosta perusteita enempää. Kyllä tää nykyinen jälki demoiluun kelpaa, ei siinä mitään. Voin laittaa pienen pätkän näytille, jos vaikka saisin nauhoitettua muita soittimia mukaan. Nyt on varmaan balanssit aivan poskellaan.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Naq
27.07.2006 15:21:03

Saattaa olla ongelmana ehkä myös se, etten todellakaan ole rumpali

On totta, että DFHS:n kanssa monimutkaisempia juttuja tehdessä tarvitaan rumpalintaitoja. Varsinkin virvelin varjoiskut, rollit, ym. eivät ole niin itsestäänselviä asiota.
Tavallaan hämäävästi mainostettu, että "nyt studiossasi on aina pro-rumpali". Eihän se tietenkään aivan noin mene, mutta eihän noin tarkka mallinnus muuten toimisikaan. Hmm..
sandiego
27.07.2006 21:35:43
No niin, pikaisesti testasin roland td-6 setillä soittaa midinä dkfh-soundeja. Dynamiikka lähes olematonta ikävä kyllä. Lopputuloksesta ei välttämättä sitä kuule vertaillessa ohjelmoimalla tuotettuun rumpuraitaan, mutta itse soittaminen on aneemista touhua. Huomattavasti paremman tuloksen myös saa, kun se mikseri on välissä. Käytin Batteryä dkfh-soundeilla midin soittamiseen ja luokattoman hiljasesti tulee plugarina käytättessä äänet ulos. Mikseristä volaa isomalle ja basariin/virveliin tc electronicsin m-onesta vähän kaikua, niin homma soundillisesti kuulosti ihan hyvälle. Paitsi että tuo dynaamisuuden puuttuminen lopulta stressaa niin paljon, ettei viiti tota varten ostaa omaa rumpusettiä. Kotioloissa toimii ohjelmoituna riittävän hyvin ja sitten kun biisejä nauhottaa loppukuosiin, niin mikitetty setti toimii edelleen parhaiten.
masterhat
28.07.2006 03:06:10 (muokattu 28.07.2006 03:06:50)
Hyvä vinkki. nauhoita rummut oikeassa studiossa oikean rumpalin kanssa. sit sul on hyvät "pohjat" valmiina, sitten vain duunaamaan muita soittimia/ohjelmointeja. saa todella pro jälkeä. tietysti vain maksaa hieman enempi. siis jos haet oikean rummun kuulosta soundia. Kornin uusimmalla levyllä on aika jännittävät rumpusoundit: Ihan todella rankasti kompressoidut ja trikattu. Kuulostaa oikeilta ja konerummuilta samaan aikaan. kiehtova äänimaailma
Tehotyttö95
Antti1
28.07.2006 11:53:59
Hyvä vinkki. nauhoita rummut oikeassa studiossa oikean rumpalin kanssa.

Naah, kakkanmarjat studioon olla lähtemässä maksamaan, kun itseltäkin sellanen jo tossa syksyllä löytyy. :) Tää nauhoittaminen on nyt kuitenkin vähän eri juttu, kuin rumpujen ohjelmoinnin elävöittäminen: molempia toki käytetään, mutta eri juttuihin. Voihan sitä tietty kannut trigata, ei siinä mitään.
masterhat
28.07.2006 19:48:30
Naah, kakkanmarjat studioon olla lähtemässä maksamaan, kun itseltäkin sellanen jo tossa syksyllä löytyy. Toki mullakin löytyy ihan kelpo studiokamoja, ja tila mikä on noin 25m2. mutta siis olet varmasti käynyt pro-paikoissa jossa akuustiikan saavuttamikseksi on uhrattu jo vitusti massii.ja onhan 2000euron kamoilla eroa 200000 kamoihin. ja sit kun on vielä ammattilainen puikoissa.. joskus kannattaa maksaa rahaa, jos on varma että se johtaa johonkin. tämä siis vain mun näkemys. selviää pienemmällä vaivalla ja saavuttaa usein paremman lopputuloksen
Tehotyttö95
Antti1
28.07.2006 19:59:50 (muokattu 28.07.2006 20:01:44)
selviää pienemmällä vaivalla ja saavuttaa usein paremman lopputuloksen

Jepulis. Tosin, miksi ihmeessä mä olisin alunperinkään lähtenyt mukaan tähän harrastukseen, ellen mä aio siinä kehittyä? Jos homma ei ota alussa tuulta alleen, niin ei heti kannata luovuttaa. En mä huvikseni sitä tilaa akustoi ja ole vuosia näitä laitteita kerännyt. Säätäminen on varsin iloista puuhaa, kun saa omissa tiloissaan pitää meteliä 24/7 niin paljon, kuin laitteista lähtee. :)

Näissä kaikissa kannattaa aina pitää reaaliteetit toki mielessä. Jos tehdään demo ja budjetti on tyyliin bensakulut + roiskeläpät kaikille joka toinen päivä, niin tottakai on tyytyminen siihen mitä jo on. Ei puhettakaan mistään isosta studiosta, vaan silloin mennään sinne omaan pajaan ähertämään. Mikäli se ei onnistu riittävän hyvin, mietitään homma tapauskohtaisesti uusiksi.

Mulla on tää kysely lähtenyt liikkeelle siitä, että mä ostin DFH Superiorin kotidemoilua varten, jotta saa nopeasti kivan kuuloiset kannuraidat ja tarpeen vaatiessa trigattua caccat kannut hyvillä soundeilla. Siihen nähden huomautus ammattistudion palveluiden käyttämisestä on vähintäänkin outo. En mä biisi-ideaa lähde Finnvoxille nauhoittamaan, jos se tarvii bändikavereille demottaa. Hittovie, enhän mä osaa edes ite soittaa kuin beat-kompin tuplalippubasarilla.

Ei oo siis tarkotus hyökätä tuota ideaa vastaan millään tapaa, kunhan keskustelen asiasta. Ison rahan studiohommat isojen rahojen hommina ja demopajat demopajoina.

EDIT: Ja sähän tossa sanoitkin, että kannattaa uhrata, jos on varma sen johonkin johtamisesta. Hyvä pointti. Sen takia mulla on perusteilla demopaja, johon epävarmat tyypit voi tulla demottamaan pilkkahinnalla pari biisiä kohtuullisilla soundeilla. Jaa miten tää liittyi DFH:n käyttöön? En mä tiiä...
Timo JM
28.07.2006 20:42:20

Mulla on tää kysely lähtenyt liikkeelle siitä, että mä ostin DFH Superiorin kotidemoilua varten, jotta saa nopeasti kivan kuuloiset kannuraidat ja tarpeen vaatiessa trigattua caccat kannut hyvillä soundeilla.

Tää ei nyt varmasti enää auta, mutta itse olisin hankkinut Toontrackilta EZdrummer paketin. (http://www.ezdrummer.com) Olis päässyt huomattavasti halvemmalla ja saanut mukaan erittäin laajan valikoiman valmiita komppeja ja fillejä jotka todella toimii! Toisin kuin monilla kilpailijoilla. Soundit on myös ehdotonta huippua. DFHS on niille jotka haluavat tehdä kaiken "from scratch".
...siis mun mielestä.
Antti1
28.07.2006 20:59:22
DFHS on niille jotka haluavat tehdä kaiken "from scratch".

Just like me! Joo, kyllä mä olin tosta tietoinen. Valintaa ohjasi vaan tietoisuus myös siitä, ettei tulevista tarpeista tiedä ikinä etukäteen yhtään mitään. Sen takia katsoin pienen lisäpanostuksen ihan aiheelliseksi.
masterhat
28.07.2006 23:37:33
joo sori, taisin liioitella. ja hauskaahan tuo kyllä kieltämättä on keräillä nauhoituskamoja ja kehittyä siinä hommassa
Tehotyttö95
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)