Aihe: DFH Superior hevi rummut
1 2
Mohla
16.06.2006 09:15:08

DFH(S):ssähän (ja EZD:ssä) on pointtina se että konekiväärivirvelit ja tomit vältetään sillä että käytetään vuoronperään eri sämplejä (L ja R, eli ikäänkuin vasemmalla ja oikealla kädellä soitetut iskut, pointti on siinä että ne eivät aiheuta vaihevirhettä lähestulkoon samaan aikaan trigattuina, ei siinä kummalla kädellä virveliä on lyöty sämpläyshetkellä). En tiedä miten NSkitin kanssa tuollainen on mahdollista.

Ihan samalla periaatteella toi NsKittikin toimii ja sitä kautta se on myös siinä mahdollista, loogisesti. ;)
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
thejmh
06.07.2006 03:23:32
Joo mäkin oon yrittänyt vääntää kunnon hevisaundeja DFH superiorilla, ja enpä kovin hyvään tulokseen päässyt. Basarinkin jouduin ottamaan rolandin td20 modulista. Niitä DFH:n saundeja täytyy miksailla ihan liikaa ennenkuin ne kuulostaa yhtään miltään. Oli vähän pettymys yleensäkin ne rumpusoundit.
Naq
07.07.2006 15:24:34 (muokattu 07.07.2006 15:29:24)

Joo mäkin oon yrittänyt vääntää kunnon hevisaundeja DFH superiorilla, ja enpä kovin hyvään tulokseen päässyt. Niitä DFH:n saundeja täytyy miksailla ihan liikaa ennenkuin ne kuulostaa yhtään miltään.

Tuliko tää sulle ihan yllätyksenä kun olit ostanut useamman sadan euron ohjelman?
Tottakai niitä pitää miksailla, mutta ei yhtään sen enempää kuin oikeasti nauhotettuja rumpuja. Mutta että ihan liikaa?

Jos yritätte helposti(!) saada jotain kuningas-hevisoudeja, on DFHS aivan väärä ohjelma teille. Se on kuitenkin tarkin mallinnus akustisista rummuista softana, joten ette voi väittää että se on aivan pa*ka? Tai siitä vaan, mutta väärässä olette.
Explorer
07.07.2006 21:14:01
Niitä DFH:n saundeja täytyy miksailla ihan liikaa ennenkuin ne kuulostaa yhtään miltään.

DFHS:n koko idea on siinä, että ne soundit on täysin ilman jälkikäsittelyä, ja että ne rumpusoundit säädetään sitten itse.

Ei oikeakaan rumpukitti äänitettynä kuulosta raakana samalta kuin Back in Blackilla, vaan ne soundit säädetään eq:lla, kompuralla, kaiulla jne. efektoinnilla, ja biisin mukaan.
Anonymous-jazz
09.07.2006 23:15:03

Mä käytän nykyään Sampletank XL:lää...

Ensinäkin siitä että siinä on timanttinen akustinen rumpusetti soundi (Studio natural) ja toinen syy että kovalevyltä vapautui Drumkit From Hellin poistamisen jälkeen 36 GB vapaata tilaa.
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Mohla
10.07.2006 21:53:10

Jos yritätte helposti(!) saada jotain kuningas-hevisoudeja, on DFHS aivan väärä ohjelma teille. Se on kuitenkin tarkin mallinnus akustisista rummuista softana, joten ette voi väittää että se on aivan pa*ka? Tai siitä vaan, mutta väärässä olette.

Joo. Mua ärsyttää myös tuo kitinä mitä kuulee yllättävän paljon DFH:sta. Kuitenkin ne on hyvin mikitetty rumpukitti.

"Tää ei oo tarpeeks helppoo, en ala!" Ja minä luulin olevani osa nyky-nuorisoa. Ehkä olen itsekin tulossa vanhaksi...
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
thejmh
14.07.2006 23:36:09 (muokattu 15.07.2006 00:26:47)
DFHS:n koko idea on siinä, että ne soundit on täysin ilman jälkikäsittelyä, ja että ne rumpusoundit säädetään sitten itse.

Ei oikeakaan rumpukitti äänitettynä kuulosta raakana samalta kuin Back in Blackilla, vaan ne soundit säädetään eq:lla, kompuralla, kaiulla jne. efektoinnilla, ja biisin mukaan.

Tiedän kyllä tuon ja paljon muutakin miksaamisesta ja äänittämisestä. Mutta oikeasti olen päässyt kuitenkin parempiin tuloksiin miksatessani esim. itse äänittämääni basaria tai virveliä. En tarkoita että dfh olisi huonosti äänitetty, en siitä vain saanut sellaista saundia metalliin kuin hain. Ehkä joku toinen saa. Käytän sitä kyllä muuhunkin, että ei ne rahat ihan hukkaan mennyt...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)