Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
chief
06.05.2006 21:48:29
Kiitos asiallisista vastauksista.

Pitääpä tulla käväsemään siellä Erottajalla.
"It's the ear, not the gear. "
duane
06.05.2006 21:58:21
Kiitos asiallisista vastauksista.

Pitääpä tulla käväsemään siellä Erottajalla.

Tervetuloa! Kannattaa seurailla lehti-ilmoittelua avajaisista, tarjouksia on luvassa..
The International Danelectro Boozing Society Of Finland #4
Kassu
07.05.2006 19:03:57
Officelinen kohtapuolin avattavasta Erottajan myymälästä saa myös mnet-tukea, kun allekirjoittanut on siellä töissä... Eli täytynee siirtyä itsekin applekantaan pikapuolin :) Eli musakonehankinnoissa kannattaa etsiä isoa paksua pitkätukkaa joka näyttää roudarilta...

Loistavaa! Pitäneekin sitten tulla kyläilemään.
Janus
07.05.2006 19:57:19
Tervetuloa! Kannattaa seurailla lehti-ilmoittelua avajaisista, tarjouksia on luvassa..

Mahtavaa. Hoidatteko myös huoltotöitä? Vähän polttelis vaihtaa oman PowerBookin sisäinen kovo isompaan ja nopeampaan...

oma setti:
PowerBook 15" 1.33 GHz, 2 GB RAM
Pro Tools 6.3, Cubase SL 3
MBox 2 -usb-audiointerface
LaCie D2 -ulkoinen 250 GB FireWire-levy
Neovon joku halpa 19" TFT-näyttö
duane
07.05.2006 20:24:46
Mahtavaa. Hoidatteko myös huoltotöitä? Vähän polttelis vaihtaa oman PowerBookin sisäinen kovo isompaan ja nopeampaan...

oma setti:
PowerBook 15" 1.33 GHz, 2 GB RAM
Pro Tools 6.3, Cubase SL 3
MBox 2 -usb-audiointerface
LaCie D2 -ulkoinen 250 GB FireWire-levy
Neovon joku halpa 19" TFT-näyttö

Valtuutettu mac-huolto löytyy Ruoholahdenkadun (8) Officelinesta, Erottajan myymälässä tullaan tekemään vain muistilisäyksiä tms "pieniä" operaatioita...
Kassu
07.05.2006 20:37:11
Vähän kyllä alkaa olla taas GAS kun kohta alkaa kesäduunit. Jos investoisi uuteen Mac Bookiin (mikäli ne nyt tulevat) tai sitten käytettyyn 15" PowerBookiin.

Ehkä se PowerBook olisi järkevämpi ratkaisu vielä tässä vaiheessa.
duane
07.05.2006 20:43:53
Laitetaas tähän vielä pieni maininta softien Intel -yhteensopivuustilanteesta:

Logic Pro 7.2 ja Logic Express 7.2 toimii jo,
Pro Tools LE ja M-Powered alkaa toimimaan 7.1.1 softaversioilla (7--> 7.1.1 päivitys ilmaiseksi rekisteröityneille käyttäjille).

Cubase/Nuendo tuki on tuloillansa.
Kassu
07.05.2006 20:53:48

Logic Pro 7.2 ja Logic Express 7.2 toimii jo,
Pro Tools LE ja M-Powered alkaa toimimaan 7.1.1 softaversioilla (7--> 7.1.1 päivitys ilmaiseksi rekisteröityneille käyttäjille).

Cubase/Nuendo tuki on tuloillansa.

Entäpä Adoben ohjelmat?
Fortune
07.05.2006 21:16:29
Entäpä Adoben ohjelmat?

Adobe on luvannut tuen ensi vuonna (viimeisimmän tietoni mukaan), joten ei kannata hätäillä vielä.
Look behind you, a three-necked guitar!
Kassu
07.05.2006 21:41:09
Mites toimivat kaikki näppärät pikkusoftat tuolla emulaattorilla, mikä Rosetta se nyt onkaan. Freewaresoftat on kuitenkin se mitä pääasiallisesti käytän, niitä kaikkia tuskin ihan heti intelille käännetään. Koko ajan 10-15 ohjelmaa auki.
Chaplin
07.05.2006 22:08:32
Mulla on sellanen kutina perskannikoissa, että nuo G4 ja G5 vehkeet tulee olemaan vielä helvetin haluttua tavaraa tulevaisuudessa. Toivottavasti ainakin nuo ns. "ammattikoneet" pysyis Gviitosina hyvän aikaa.
Katotaan vaan niin 5 vuoden päästä kaikissa uusissa koneissa pyörii joku Win 2010 XPXZ, sekä Mäceissä että Pc- koneissa...
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
texjazz
07.05.2006 22:32:08

Os9:ssä oli se hyvä puoli, että siihen sai Pro Toolsin ilmaisversion. Sillä pääsi harjoittelemaan jo kaikenlaista.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
duane
07.05.2006 22:40:47
Mulla on sellanen kutina perskannikoissa, että nuo G4 ja G5 vehkeet tulee olemaan vielä helvetin haluttua tavaraa tulevaisuudessa. Toivottavasti ainakin nuo ns. "ammattikoneet" pysyis Gviitosina hyvän aikaa.
Katotaan vaan niin 5 vuoden päästä kaikissa uusissa koneissa pyörii joku Win 2010 XPXZ, sekä Mäceissä että Pc- koneissa...

Jos nyt en ihan väärin muista, niin 2007 ei enää yksikään kone lähde tehtaalta PowerPC prossulla varustettuna. Tokihan nuo isot G5 myllyt kuitenkin pysyy prokäytössä vielä vuosikausia.

Applen seuraavaan käyttikseen muuten pitäis tulla "Boot Camp" vakiokokoonpanoon, eli ainakin Linux:in ja XP:n käyttö on intelmaceilla mahdollista.
texjazz
07.05.2006 22:43:20

Intelin huono puoli on se, että ysi ei pyöri alla. Täytynee hommata vielä joku halpa G3 tai G4.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
Fortune
07.05.2006 23:00:22
Intelin huono puoli on se, että ysi ei pyöri alla. Täytynee hommata vielä joku halpa G3 tai G4.

Tämän iMac G5:seni ostin 1200 eurolla, ei paha. Hinnat putoavat koko ajan käytetyillä, kun Mac-fanaatikot ostavat Intel-rautaa. Minulle tämä riittää pitkään.
Look behind you, a three-necked guitar!
M.i.k.key
07.05.2006 23:22:02
Mulla ajatuksena odotella tyyliin jouluun asti ison uuden Intel-mäkin kanssa.

Mut tuohon vanhaan 7.2 Logic odottaa vaan asennustaan joka odottaa sitä että saisin käytyä ostamassa sen Tigerin...
Möllisty!
Kassu
08.05.2006 00:22:15

Ei mun G4 iBookkikaan käynnisty OS9:ssä enää. Classic tietysti löytyy, Intel-koneista myös.
chief
09.05.2006 23:21:44
Tämän iMac G5:seni ostin 1200 eurolla, ei paha. Hinnat putoavat koko ajan käytetyillä, kun Mac-fanaatikot ostavat Intel-rautaa. Minulle tämä riittää pitkään.

Mikäs sen mukavampaa.

Itse olen nyt kallistumassa 12" Powerbookin puoleen, joko käytettynä tai uutena, ellei tässä parin viikon sisällä tule jotain mullistavaa uutta rautaa. "Tarve" alkaa olla sen verran kova että en kovin pitkään enää odottele koneen hankkimisen kanssa.

Äänikortiksi olen tässä nyt miettinyt tuota:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=105782

Riittävät ominaisuudet minun käyttööni ja hinta tuntuu sopivalta. Lisäksi Pro Tools tuossa mukana eikä sen käytön opettelu varmaan ole ollenkaan tyhmä juttu.

Joo, ketä kiinnostaa...
"It's the ear, not the gear. "
Kassu
10.05.2006 08:16:59
Mikäs sen mukavampaa.

Itse olen nyt kallistumassa 12" Powerbookin puoleen, joko käytettynä tai uutena, ellei tässä parin viikon sisällä tule jotain mullistavaa uutta rautaa. "Tarve" alkaa olla sen verran kova että en kovin pitkään enää odottele koneen hankkimisen kanssa.

Äänikortiksi olen tässä nyt miettinyt tuota:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=105782

Riittävät ominaisuudet minun käyttööni ja hinta tuntuu sopivalta. Lisäksi Pro Tools tuossa mukana eikä sen käytön opettelu varmaan ole ollenkaan tyhmä juttu.

Joo, ketä kiinnostaa...

Jos tarvitset konetta heti, osta Powerbook. Se on kuitenkin monta vuotta vielä käypä peli eikä mitenkään "vanha".

En usko että Intel tulee syrjäyttämään PowerPC:tä vielä pariin vuoteen. Vaikka niitä ei enää valmistettaisikaan.
Notefix
10.05.2006 11:11:19

Hei, osaatkos sanoa voiko intel mac mini toimia nodena, jos pääkone on G5 & L7.2?
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)