Ainakin Gigantin sivuilta saa sellaisen käsityksen, että USB kaapeli täytyy ostaa erikseen. No en kyllä jaksaisi uskoa, että aukaisevat laatikon ja nappaavat sieltä piuhan pois. Samsungin laatikko sisälsi USB- ja verkkopiuhan, manuaalin, pika-asennuslappusen ja CD:n ajureineen. |
No en kyllä jaksaisi uskoa, että aukaisevat laatikon ja nappaavat sieltä piuhan pois. Samsungin laatikko sisälsi USB- ja verkkopiuhan, manuaalin, pika-asennuslappusen ja CD:n ajureineen. HP:n Laser Jet 1020 mukana ei tullut usb-piuhaa. |
Kun valmistajat laskevat halpaprinttereidensä menekin kymmenissä tai sadoissatuhansissa kappaleissa, niin parin euronkin hintaisen piuhan mukanaolo tai puuttuminen pakkauksesta voi olla valmistajan kannalta merkityksellistä. Eli joissakin on piuhat mukana, joissakin ei...kysykää! Itselläni on Epson Stylus Photo R200, siis mustesuihkari.Toimintaan ja kuvanlaatuun olen tosi tyytyväinen. Tosin tulostus on hieman kalliimpaa, kuin monilla muilla. Luotin mainoksiin Epsonin musteiden kestävyydestä, josta syystä myös käytän alkuperäismusteita. CD- ja DVD-levyjen etiketit Printable-aihioille tulostuvat valokuvalaadulla tosi namun näköisinä. Kiinnostava triviatieto on se, että esim. DVD-levyn tekemisen (aihio, kansien ja levyn printtaus, kotelo, paperi) kallein osatekijä on muste! Nierleltä kotelo 0,18 €, printattava DVD-R aihio n. 0,50-0,70 €, paperi laadusta riippuen 0,02-0,70 €, musteet (kolme CD-kotelon kokoista sivua + levy printattu valokuvalaadulla) 0,70-0,80 €. Käytän siis DVD:llekin CD-koteloita, vievät vähemmän tilaa. Lasereilla on epäilemättä omat hyvät puolensa, itse tulostelen erilaisia kuvahommia niin paljon, että olen jämähtänyt suihkareihin. |