Aihe: Äänikortti vai audio interface?
1 2
J-PPP
09.01.2006 20:08:41
What to do?

Minkä kautta yrität toistaa silloin kun Omega on poissa päältä? Integroidun äänikortin?
bukka
11.01.2006 16:01:42
Minkä kautta yrität toistaa silloin kun Omega on poissa päältä? Integroidun äänikortin?

Läppärin oman äänikortin välityksellä eli kun olen tallentanut omegan välityksellä esim. kitaraosuuden niin miksei se raita kuulu niinkuin esim midiraidat. Saattaa olla että Fujitsussani on integroitu äänikortti.merkki on AC 97
J-PPP
12.01.2006 00:04:11
Läppärin oman äänikortin välityksellä eli kun olen tallentanut omegan välityksellä esim. kitaraosuuden niin miksei se raita kuulu niinkuin esim midiraidat. Saattaa olla että Fujitsussani on integroitu äänikortti.merkki on AC 97

No veikkaisin että Sonar yrittää edelleen toistaa raitaa Omegan kautta. Olethan vaihtanut Sonarin asetuksissa AC 97:n Omegan tilalle?
samulirask
15.01.2006 22:06:26

Homma rönsyilee tässä ketjussa, mutta lisään vielä viestin...

Kyllä. Olen vakuuttunut softasynien hyvyydestä ladattuani koneelleni Sampletankin ilmaisversion. Vakavasti mietin täyttä versiotakin, mutta en ole löytänyt sitä missään myytävänä muuna kuin 4,5 gigan versiona, joka sitten maksaa jo aivan järkyttävästi. (n. 470e tai jotain muuta amatöörille käsittämätöntä) Onko tietoa pienemmän version saatavuudesta?

Minulla on muuten myös ongelma. Softasynat tulevat koneellani hieman midiraitoja edessä. Olen kiertänyt ongelman leikkaamalla raidan ja siirtämällä sitä hieman eteenpäin. Olisiko tähän jotain muuta korjauskeinoa? Sekvensserini on Sonar XL 1 (Ja koneeni Sempron 3000+, 512mt, Audigy 2ZS Notebook, XP).
samulirask
15.01.2006 22:06:33

Homma rönsyilee tässä ketjussa, mutta lisään vielä viestin...

Kyllä. Olen vakuuttunut softasynien hyvyydestä ladattuani koneelleni Sampletankin ilmaisversion. Vakavasti mietin täyttä versiotakin, mutta en ole löytänyt sitä missään myytävänä muuna kuin 4,5 gigan versiona, joka sitten maksaa jo aivan järkyttävästi. (n. 470e tai jotain muuta amatöörille käsittämätöntä) Onko tietoa pienemmän version saatavuudesta?

Minulla on muuten myös ongelma. Softasynat tulevat koneellani hieman midiraitoja edessä. Olen kiertänyt ongelman leikkaamalla raidan ja siirtämällä sitä hieman eteenpäin. Olisiko tähän jotain muuta korjauskeinoa? Sekvensserini on Sonar XL 1 (Ja koneeni Sempron 3000+, 512mt, Audigy 2ZS Notebook, XP).
Canttori
16.01.2006 10:50:44 (muokattu 16.01.2006 10:51:48)
Ainakin itse elän sellaisessa uskossa että äänikortit tosiaan tuottavat itsessään noita midi-soundeja, eikä niitä varsinaisesti lasketa keskussuorittimella? Korjatkaa jos olen väärässä.

Olet väärässä.

Aikoinaan oli näissä soundblastereissa ja adlibeissä OPL FM syntikkapiiri sisällä, jossa oli varmaan 2 operaattoria, eli silloin tosi tökerö, nyt aika retro. Joskus yheksänkyt luvun alkupuolella tuli tämä wavetable ja sämplerimeininki äänikortteihin lähinnä Graviksen Ultrasoundin ja Sounblasterin AWE32:n muodossa (siis kulutttaja tasolla). Nämä olivat nykyajan LIVE!ihin verrattuna vielä aidompia sämplereitä, sillä sisälsivät muistin omassa raudassa. Ja kyllä jo tällöin AWE käytti soundfontteja (itseasiassa nuo ekan version soundfontit sai jopa jokseenkin kirkumaan filttereillä, mutta tämä oli ns. bugi, joka korjattiin).

Nykyään esim. LIVE! sisältää tämän kamalan EMU:n sämpleripiirin, mutta ei muistia vaan käyttää koneen muistia sämplemuistina. Nämä perusäänikortit eivät enää sisällä mitään syntikkaa, vaan perusjuttuna soittelevat sitä, mitä winkkarin oma GM-softasyna niille syöttää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)