Aihe: Guitar Rig 2:n maihinnousu
1 2
CryptoFib
05.12.2005 21:34:55
Ho hoo. Kyllähän ton pitäis onnistua, vaikka tällä
http://www.tobybear.de/p_mcc.html

Tai tällä:
http://www.hermannseib.com/english/midijoy.htm

Osaakko sanoa, että ei siis midiä ole jo itsessään se - esim polkimista tuleva tieto? Koska vanhemmat rattipoljinsetithän kytkettiin kuitenki midi-porttiin. SB-128:n persauksiin... oi niitä aikoja. =)
Joka tapauksessa tuohon on aivan nerokasta. Jospa löytyis jostain joku iäisyyden vanha (halpa) poljin, missä ois kaasu, jarru ja vaikka pari nappulaa (presettejä varten). Se ois kuninkaallinen niksipirkkavinkki vst-kitaristille.
Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista.
-septimisti-
05.12.2005 21:38:44
Rattihan olis muuten mitä mainioin vempele pan-kontrolleriksi ;)
CryptoFib
05.12.2005 21:55:22
Rattihan olis muuten mitä mainioin vempele pan-kontrolleriksi ;)

Deem. Ideat eiku paranee. :) Näyttäis kohtuullisen HC:lta koti-audiotyöasema, ku "studiosta" löytys se väh 8 kpl kolin mäkrei -ralliratteja. Miksaaminenki ois orientoivampaa, ku miksaus/panorointi olis fyysisesti aika läsnä.
Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista.
Nufan
05.12.2005 22:08:30
Pikaisesti kokeilin noita linkeistä löytyviä ohjelmia ja sain polkimen reagoimaan tossa http://www.tobybear.de/p_mcc.html ohjelmassa. Guitar Rig ei sitten reagoinutkaan siihen. Tosin on noi midi hommat mulle uus tuttavuus kun ei ole missään tarvinnut käyttää joten jos joku pystyisi kokeilemaan kenellä enempi kokemusta midistä on.
tai sitten Guitar Rig ei tottele midiä.
CryptoFib
06.12.2005 13:35:36
Pikaisesti kokeilin noita linkeistä löytyviä ohjelmia ja sain polkimen reagoimaan tossa ohjelmassa. Guitar Rig ei sitten reagoinutkaan siihen. Tosin on noi midi hommat mulle uus tuttavuus kun ei ole missään tarvinnut käyttää joten jos joku pystyisi kokeilemaan kenellä enempi kokemusta midistä on.
tai sitten Guitar Rig ei tottele midiä.

Kyllä se midiä tottelee. Oon ite tehny midiknopeilla automaatiota esim wahpedaaleihin cubasessa - luonnollisesti se midiä tottelee. Varmistitko, että midi/audiosettingseistä oli midi in:iin määritelty se poljinhärveli? jos on, niin sitte halutun parametrin - esim. talk wah:n - kohdalla oikeaa hiiriklikkiä ja 'learn'. Kun learn vilkkuu, niin ko. parametrin hallinta menee sille midilaitteelle, tai laitteen osalle, jota seuraavaksi ruuvaat.
lindo
08.12.2005 11:47:26
Latasin tuossa ihan mielenkiinnosta tuon demon ja ihmettelen sitä nyt tässä kun en ole ennen näitä toosia käyttänyt että miksi kitaran signaali tulee läpi myös directinä? Eli prosessoimaton signaali kuuluu samaan aikaa kun tuo joka tulee Guitar Rigistä.
Kokeilin tuota siis sillä "Stan Alone" vaihtoehdolla. Tein kyllä kaikki mitä tossa pdf read me'ssä sanottiin. Ei tajua.

Miten kukaan pystyy muuten soittamaan tollasella latenssilla? Mulla on se pienimmällä ja silti on ihan höpöä soittaa.
I don't belive anything, if i don't see it first
-septimisti-
08.12.2005 12:06:09 (muokattu 08.12.2005 12:07:25)
Latasin tuossa ihan mielenkiinnosta tuon demon ja ihmettelen sitä nyt tässä kun en ole ennen näitä toosia käyttänyt että miksi kitaran signaali tulee läpi myös directinä? Eli prosessoimaton signaali kuuluu samaan aikaa kun tuo joka tulee Guitar Rigistä.
Kokeilin tuota siis sillä "Stan Alone" vaihtoehdolla. Tein kyllä kaikki mitä tossa pdf read me'ssä sanottiin. Ei tajua.

Windowsin/Äänikortin omasta mikseristä/routerista saat hiljennettyä kortin oman suoran monitoroinnin.

Miten kukaan pystyy muuten soittamaan tollasella latenssilla? Mulla on se pienimmällä ja silti on ihan höpöä soittaa.

Kukaalla on todennäköisestä audiokäyttöön tarkoitettu äänikortti, joka mahdollistaa käytännössä olemattoman latenssin.
lindo
08.12.2005 13:40:18
Katoppas, en ois heti tajunnu. Kiitos :)

Kun sitten oikeen säätelin niin jopa hävis latessikin. ... enpä tiedä tuosta, onhan siinä paljon kaikkea, mutta en oikeen tottunut tuohon perus-soundiin...
Kyllä PODissä on ehkä kuitenkin aidompi soundi.
I don't belive anything, if i don't see it first
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)