Nuages 26.10.2005 12:54:44 | |
---|
No millä mä sitten voin katsoa videoita ja kuunnella äänitiedostoja? "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Risk 26.10.2005 12:58:53 | |
---|
No millä mä sitten voin katsoa videoita ja kuunnella äänitiedostoja? Yllättävän usein Linuxongelmiin löytyy ratkaisu kun kopioi virheilmoituksen Googleen. Xine on toinen hyvä vaihtoehto mediasoittimeksi. |
Nuages 26.10.2005 13:04:35 | |
---|
Yllättävän usein Linuxongelmiin löytyy ratkaisu kun kopioi virheilmoituksen Googleen. Xine on toinen hyvä vaihtoehto mediasoittimeksi. Pergele kun ei jaksais tapella, mutta kun ei ole XP:n asennuslevyäkään... En minä noiden ohjelmien asennuksesta tajua yhtään mittään. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
kuriken 27.10.2005 07:40:53 | |
---|
Se siitä Ubuntun helppoudesta. Source rulaa (koska silloin voi käyttää melkeen mitä vaan kirjaston versiota) ja Gentoossa on paras pakettivalikoima. No joo, omat ongelmansa joka distrolla. Pitäis varmaan joskus oikeastikin ihan vaan kokeilla eri distroja, niin pääsis jotain oikeitakin mielipiteitä kertomaan. (ainoastaan fedoraa ja vähän debiania on gentoon lisäksi tullut kokeiltua...) Sen olen kyllä huommannut, ettei binääri-distroista kannata käyttää sitä uusinta versiota, niissä on lähes aina ongelmia. Hankkisin koneeseeni gentoon, mutta PIII 700mhz ei paljon käännellä ohjelmia lähdekoodista. Kestäisi niin saamarin pitkään. Sitten kun joskus saan hankittua uuden koneen, lyön takuu varmasti siihen gentoon. Siihen asti pitää pidättäytyä Demudissa. Tällä hetkellä on tosin kubuntu, kun Demudin kernelissä piti olla se bugi joka kohdistuu justiinsa minun äänikortilleni. |
kuriken 27.10.2005 07:44:21 | |
---|
Pergele kun ei jaksais tapella, mutta kun ei ole XP:n asennuslevyäkään... En minä noiden ohjelmien asennuksesta tajua yhtään mittään. sudo apt-get install totem-xine xine-ui w32codecs (täytyy olle ne extra repositoryt(hakemistot? mikälie suomenkielinen vastine) jotka joku tässä ketjussa jo mainitsikin.) Tuolla pitäisi hyvin pystyä katsomaan videot ja ääni tiedostot. |
-septimisti- 27.10.2005 08:00:15 | |
---|
Joo-o. En taida olla ihan heti hankkimassa linuxia. |
SaBer 27.10.2005 09:46:05 (muokattu 27.10.2005 09:46:30) | |
---|
Joo-o. En taida olla ihan heti hankkimassa linuxia. Tällaista (pakettien "rikkoutumista") sattuu harvemmin. Yleensä tuollaiset ovat rikki vain muutamia päiviä, enintään pari viikkoa. Jos haluat juuri sillä hetkellä asentaa jonkun ohjelman, niin tulee ongelmia, mutta jos olet sen jo asentanut, niin se kyllä toimii. Tuo on mielestäni pientä siihen verrattuna, että: a) joutuu pitämään huolta virustorjunnasta b) joutuu pitämään huolta spywaresta ja adwaresta c) joutuu aina käynnistelemään konetta uudelleen, kun asentaa jotain d) joutuu aina etsimään joka ohjelmalle päivitykset erikseen/manuaalisesti e) ei ole virtuaalityöpöytiä f) tarvitsee kärsiä täysin bugisesta käyttöliittymästä, joka parhaimmillaan jumiutuu hetkeksi viiden minuutin välein g) tarvitsee maksaa tuollaisesta paskasta "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
jorma_r 28.10.2005 17:16:05 (muokattu 28.10.2005 17:17:02) | |
---|
Se siitä Ubuntun helppoudesta. Source rulaa (koska silloin voi käyttää melkeen mitä vaan kirjaston versiota) ja Gentoossa on paras pakettivalikoima. Itse vaihdoin aikanaan redhatista Debianiin kun sen piti olla parempi ja tehokkaampi ja vakaampi. Kun kone hajosi rikkinäisten apt- repositoryjen ansiosta käyttökelvottomaksi toista kertaa kahden viikon sisään - siirryin takaisin redhattiin. Niin ja tässä välissä sitten Redhatti muttui nimeltään Fedoraksi. Sitten vaihdoin Fedorasta Gentoohon kun sain käsiini AMD64-koneen ja halusin tietenkin kaiken 64-bittisenä. Kolmen kuukauden tappelemisen jälkeen vaihdoin takaisin Fedoraan. Esim. se, ettei järjestelmää saanut enää päivitettyä koska olin asentanut sekä firefoxin että mozillan meinasi vähän nk. kypsyttää. No - tottapuhuen kummassakaan tapauksessa ei ollut kyse siitä että kokeilty distro olisi ollut huono. Molemmat vain olisivat vaatineet perehtymistä distron omiin työkaluihin ja toimintatapoihin. En halunnut käyttää siihen aikaa -> palasin Fedoraan. Gentoon pakettivalikoima on kyllä kieltämättä paras. Sen olen kyllä huommannut, ettei binääri-distroista kannata käyttää sitä uusinta versiota, niissä on lähes aina ongelmia. Tämä on taivahan totuus. Itse ajelen vielä jopa Fedora Core 1:sta yhdessä koneessa vaikka 4 on jo julkaistu. Yleisesti ottaen turvallinen hetki päivittää versio on sitten kun kaikki CCRMA-paketit on saatavilla uudelle versiolle. Epätieteellinen mutta pätevä mittari. :) |
SaBer 30.10.2005 09:52:24 | |
---|
Sitten vaihdoin Fedorasta Gentoohon kun sain käsiini AMD64-koneen ja halusin tietenkin kaiken 64-bittisenä. A64 aiheuttaa tunnetusti ongelmia Gentoossa, valitettavasti... Yleisesti ottaen turvallinen hetki päivittää versio on sitten kun kaikki CCRMA-paketit on saatavilla uudelle versiolle. Epätieteellinen mutta pätevä mittari. :) Aamen. "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
jorma_r 30.10.2005 23:30:25 | |
---|
A64 aiheuttaa tunnetusti ongelmia Gentoossa, valitettavasti... Ei se tottapuhuen nirvanaa tuo Fedorassakaan äänisoftien osalta. :) Sitten kun kaikki on säädetty kohdalleen on vääntöä kyllä mukavasti... |