Aihe: Peeceestä mäkkiin - järkee vai ei?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
telescope
13.01.2025 21:15:30
Humanoid: Harvoin käyttiksissä asiat toimii täysin "kuten minä haluan". Aina voi vaihtaa Linuxiin, jos haluaa tuunata kaiken viimestä päälle. Toinen vaihtoehto on opetella käyttämään nykyistä käyttöjärjestelmää ja hankkia siihen vaikka tarvittavat lisäohjelmat.

Työpöydän saa näkyviin, ku klikkaa työpöytää. Ei sillä, että siellä kannattas mitään tavaraa säilyttää ;)

En tiedä onko sitten paljon eroja, että jokin näppäinkomento toimii jossain mäkissä ja toisessa ei ja sitten jotkut tyhmeliinit haukkuu täällä, ettet osaa käyttää konettasi oikein.

Työpöydän saisi näkyviin työpöytää klikkaamalla, jos on työpöytää näkyvissä mitä klikata. Jonkun mielestä siellä ei kannata säilyttää mitään, mutta itselle työpöytä on nimensä mukaisesti työpöytä.
Henri Henri Olavi
13.01.2025 21:53:07 (muokattu 13.01.2025 21:55:13)
"Voit esimerkiksi käyttää F11-näppäintä pikakomentona näytön näyttämiseen"

Oletuksena toimintonäppäimet on asetettu järjestelmän ominaisuuksien hallintaa varten. Jos haluat käyttää toimintonäppäimiä näppäinoikoteihin, sinun täytyy pitää painettuna myös fn-näppäintä tai maapallonäppäintä (riippuen siitä, mitä Mac-mallia käytät tai käytätkö Magic Keyboardia). Jos esimerkiksi haluat näyttää työpöydän, paina fn-F11 tai maapallonäppäintä-F11.

Jos käytät näppäimistön toimintonäppäimiä useammin näppäinoikoteitä kuin järjestelmän ominaisuuksien hallintaa varten, voit valita asetuksen, jolla sinun ei tarvitse pitää painettuna fn- tai maapallonäppäintä .

1. Valitse Macissa Omenavalikko > Järjestelmäasetukset ja klikkaa sivupalkissa Näppäimistö . (Sinun on ehkä selattava alaspäin.)

2. Klikkaa Näppäinoikotiet ja klikkaa Toimintonäppäimet sivuvalikossa.

3. Laita päälle "Käytä F-näppäimiä normaaleina toimintonäppäiminä"."

https://support.apple.com/fi-fi/guide/mac-help/mchlp2596/mac

Siellä voi myös määritellä, tarvitseeko painaa option- tai cmd-näppäintä yhdessä tuon F11 kanssa.

Edelleen silti ihmettelen, miksi niitä työpöydän tiedostoja ja/tai kansioita ei voi avata Finderistä. Siellä ne kaikki ovat.
Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää
Humanoid
14.01.2025 06:57:21
telescope: En tiedä onko sitten paljon eroja, että jokin näppäinkomento toimii jossain mäkissä ja toisessa ei ja sitten jotkut tyhmeliinit haukkuu täällä, ettet osaa käyttää konettasi oikein.

Työpöydän saisi näkyviin työpöytää klikkaamalla, jos on työpöytää näkyvissä mitä klikata. Jonkun mielestä siellä ei kannata säilyttää mitään, mutta itselle työpöytä on nimensä mukaisesti työpöytä.

Minulle se on vain tila jossa ikkunat sijaitsevat. Satunnaisesti siellä on jokin väliaikainen tiedosto jota tarvin pian. Kätevämpi avata erillinen ikkuna tiedostojen selaukseen kuin piilottaa kaikki jotta saa tiedostot näkyviin. Mutta meitä on moneen junaan :)
zedder
14.01.2025 10:04:33 (muokattu 20.01.2025 23:28:15)
Ei sittenkään mitään.
Taiteellinen tyhjiö.
p130
14.01.2025 12:09:20

Onko mäkissä joitakin rajoitteita pilvipalveluille?

Ilmoitin vajaan sadan hengen porukalle, että työkalu on pilvessä. Tuttuun tyyliin mäkkikäyttäjät pommittavat sähköpostin täyteen KUINKA ASENNETÄÄN JA MISTÄ SAA TUKEA? -viesteillä.

Tämä oli normi vähän aikaa sitten, mutta nyt on Herran Vuosi 2025 ja pilvipalvelu. Ei saatana. Uhriutuminen on ilmeisesti osa paremman väen identiteettiä.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Henri Henri Olavi
14.01.2025 12:13:55
p130: Onko mäkissä joitakin rajoitteita pilvipalveluille?

Ei minkäänlaisia. Ihmiset ei vaan osaa aateekoota.
p130
14.01.2025 12:18:22

Henri Henri Olavi: Ei minkäänlaisia. Ihmiset ei vaan osaa aateekoota.

Mutta, yhdelläkään muiden käyttöjärjestelmien käyttäjällä ei vaikuta olevan näitä ongelmia. Keskimääräistä fiksumpaa ja ylivoimaisesti parhaan käyttöjärjestelmän omaavaa sakkia kuitenkin.
Henri Henri Olavi
14.01.2025 12:19:02 (muokattu 14.01.2025 12:20:56)
p130: Mutta, yhdelläkään muiden käyttöjärjestelmien käyttäjällä ei vaikuta olevan näitä ongelmia. Keskimääräistä fiksumpaa ja ylivoimaisesti parhaan käyttöjärjestelmän omaavaa sakkia kuitenkin.

Macin käyttäjät ovat idiootteja. Ovat tottuneet vain iCloudiin mahdollisesti. Eikä varmaan perusperttipeeceekäyttäjäkään ole syventynyt sen mahdollisen OneDriven lisäksi muihin, esim. iCloudiin. Jos sille heittäisi iCloudiin juttuja, niin voisi mennä peruperttipeeceejannullakin sormi suuhun. Eli mihin on tottunut. Itse olen tottunut niin iCloudiin, OneDriveen, Dropboxiin ynnä muihin.
p130
14.01.2025 12:20:46

Henri Henri Olavi: Macin käyttäjät ovat idiootteja.

Ainakin masokisteja. Monelle voisi suositella, että mac harrastamiseen ja vaikka Taitonetin halvin läppäri hyötykäyttöön. Helpottaisi varmasti elämää.
Henri Henri Olavi
14.01.2025 12:21:28 (muokattu 14.01.2025 12:40:38)
p130: Ainakin masokisteja.

Munsta peeceepertit ovat näitä, koska Macien kanssa mulla on ollut aina 0 muita kuin käyttäjästä johtuvia ongelmia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)