dolbynr 08.02.2010 19:10:36 | |
---|
sami_sumea: Onks donglen ajurit viimeisimmät? ... Heh, ei. Olen käyttänyt Donglea tehdaspaketin avaamisen jälkeen vuodesta 2003 sellaisenaan tietämättömänä edes päivityksistä:) siis XP- ja Vista-ympäristössä. Eli Steinbergin sivuiltako ajurit? Nopeasti vilkaisten sivuilla näyttäisi olevan enää tuentaa vain Nuendo 3:lle ja 4:lle. |
sami_sumea 08.02.2010 19:27:51 | |
---|
Eli Steinbergin sivuiltako ajurit? Nopeasti vilkaisten sivuilla näyttäisi olevan enää tuentaa vain Nuendo 3:lle ja 4:lle. Hm, ton USB-donglen ajurit on Syncrosoftin tekemät (tai itse asiassa nykyään se taitaa olla eLicenser), päivitä ajurit sieltä? http://www.elicenser.net/en/ ... http://www.adamantiumstudios.com |
dolbynr 08.02.2010 19:32:31 | |
---|
sami_sumea: Hm, ton USB-donglen ajurit on Syncrosoftin tekemät (tai itse asiassa nykyään se taitaa olla eLicenser), päivitä ajurit sieltä? http://www.elicenser.net/en/ ... Kiitos, tutkin eLicenser:in sivut. Loistojuttu jos saan toimimaan tällä keinoin! |
sami_sumea 08.02.2010 19:34:56 | |
---|
dolbynr: Kiitos, tutkin eLicenser:in sivut. Loistojuttu jos saan toimimaan tällä keinoin! Tuli muuten mieleen, että toimiiko toi Nuendo 2 enää edes natiivisti Intel-Maceissa? Cubasessakin toi tuki tais tulla vasta neloseen? ... http://www.adamantiumstudios.com |
JPQ 08.02.2010 20:37:03 (muokattu 08.02.2010 20:48:35) | |
---|
Mini mac tulossa tännekin tosin saa vasta myöhemmin äänikortin ja Logicin mutta koneella voi silti grafiikka ,ja sanaristikko (laadinta) jne hommiaan tehdä noita odotellessa. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Ziggy Bubba 08.02.2010 20:46:16 | |
---|
JPQ: Mini mac tulossa tännekin tosin saa vasta myöhemmin äänikortin ja Logicin mutta koneella voi silti grafiikka ,ja sanaristikko jne hommiaan tehdä noita odotellessa. Voi sillä GarageBandillä leikkiä ilman äänikorttiakin, se on vielä aika hauskaa puuhaa :) |
JPQ 08.02.2010 20:49:14 | |
---|
sikki-six: Voi sillä GarageBandillä leikkiä ilman äänikorttiakin, se on vielä aika hauskaa puuhaa :) vois entäs äänet ulos koneesta millainen johto? itsellä mini plugi->2 rcata johtoja kyllä. ja kyllä tuo garage band ihan hyvältä tutulla vaikutti. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
anapena 08.02.2010 23:00:31 | |
---|
sami_sumea: Tuli muuten mieleen, että toimiiko toi Nuendo 2 enää edes natiivisti Intel-Maceissa? Cubasessakin toi tuki tais tulla vasta neloseen? ... Tuossa varmaan syy. Nuendo 2sen aikoihin G4 oli kova sana, G5nen vois olla optimi kone. |
dolbynr 09.02.2010 07:37:15 | |
---|
sami_sumea: Tuli muuten mieleen, että toimiiko toi Nuendo 2 enää edes natiivisti Intel-Maceissa? Cubasessakin toi tuki tais tulla vasta neloseen? ... Taitaa sitten jäädä tuo Nuendo 2 vanhan PC:n ohjelmaksi. Nuendon päittäminen 4 versioksi maksaa enemmän kuin koko Logic Studio 9-ohjelma. Tätä voi kai kutsua kehitykseksi. |
moscowian 09.02.2010 09:23:41 | |
---|
JPQ: vois entäs äänet ulos koneesta millainen johto? itsellä mini plugi->2 rcata johtoja kyllä. ja kyllä tuo garage band ihan hyvältä tutulla vaikutti. Ihan normi 3,5mm kuulokeliitin. Kannattaa varmaan alkaa siihen OS X ympäristössä musiikin kanssa pelehtimiseen sen Garagebandin kera heti.. kun kuten jo aiemminkin monessa yhteydessä on mainittu; voit jatkotyöstää niitä sitten Logicilla. Ja samalla pääset heti alkuun käsiksi Garagebandin mukana tuleviin efekteihin. Lelut:
-Mac Pro 2x2.26GHz (8-core), neljä räväkkää kovoa ja 6Gt muistia. Logic Studio 9, Spectrasonics Omnisphere, EWQLSO Play Platinum+, HAlion Symphony Orchestra, QL Voices Of Passion, QL Stormdrum, Kontakt3 and so many more.. |
JPQ 09.02.2010 10:31:11 | |
---|
moscowian: Ihan normi 3,5mm kuulokeliitin. Kannattaa varmaan alkaa siihen OS X ympäristössä musiikin kanssa pelehtimiseen sen Garagebandin kera heti.. kun kuten jo aiemminkin monessa yhteydessä on mainittu; voit jatkotyöstää niitä sitten Logicilla. Ja samalla pääset heti alkuun käsiksi Garagebandin mukana tuleviin efekteihin. Täytyy katsoa mutta asiaan saako mac ministä 1920x1200 tilaa ulos? (24bit tai paremmin värein) koska 1920x1080 ei ole kovin paljon korkeampi kuin 1280x1024 joten se ei auta tiettyjen softien ongelmaan. ps. voiko tuosta ns kuuloke liittimestä vetää linjalaitteisiin kun kuulokkeita ei ole eikä tule. Tosin rautasyniäni en voi tuolla Garagebandilla hyödyntää. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Klezberg 09.02.2010 12:15:46 | |
---|
JPQ: ps. voiko tuosta ns kuuloke liittimestä vetää linjalaitteisiin kun kuulokkeita ei ole eikä tule. Mulla on Mac Minin audio out kytketty stereoihin ja telkkariin, hyvin toimii. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
moscowian 09.02.2010 12:20:50 | |
---|
JPQ: Täytyy katsoa mutta asiaan saako mac ministä 1920x1200 tilaa ulos? (24bit tai paremmin värein) koska 1920x1080 ei ole kovin paljon korkeampi kuin 1280x1024 joten se ei auta tiettyjen softien ongelmaan. ps. voiko tuosta ns kuuloke liittimestä vetää linjalaitteisiin kun kuulokkeita ei ole eikä tule. Tosin rautasyniäni en voi tuolla Garagebandilla hyödyntää. "Kahden näytön tila ja näytön kahdennus: Tukee samanaikaisesti jopa 1 920 x 1 200 pikseliä DVI- tai VGA-näytöllä ja jopa 2 560 x 1 600 pikseliä dual-link DVI -näytöllä käyttäen mini-DisplayPort-Dual-Link DVI -sovitinta (myydään erikseen) " Lisää speksejä voit tarkastella täältä: http://www.apple.com/fi/macmini/specs.html Riippuu siitä millaiseen liittimeen se ääni on tarkoitus siitä vetää. Voi olla että tarvitset 3.5 to 6.5 konverttorin tmvs. Kyllähän tuosta myös 3.5mm:n line in löytyy niille ulkoisille instrumenteille. Lelut:
-Mac Pro 2x2.26GHz (8-core), neljä räväkkää kovoa ja 6Gt muistia. Logic Studio 9, Spectrasonics Omnisphere, EWQLSO Play Platinum+, HAlion Symphony Orchestra, QL Voices Of Passion, QL Stormdrum, Kontakt3 and so many more.. |
JPQ 09.02.2010 12:40:04 | |
---|
moscowian: "Kahden näytön tila ja näytön kahdennus: Tukee samanaikaisesti jopa 1 920 x 1 200 pikseliä DVI- tai VGA-näytöllä ja jopa 2 560 x 1 600 pikseliä dual-link DVI -näytöllä käyttäen mini-DisplayPort-Dual-Link DVI -sovitinta (myydään erikseen) " Lisää speksejä voit tarkastella täältä: http://www.apple.com/fi/macmini/specs.html Riippuu siitä millaiseen liittimeen se ääni on tarkoitus siitä vetää. Voi olla että tarvitset 3.5 to 6.5 konverttorin tmvs. Kyllähän tuosta myös 3.5mm:n line in löytyy niille ulkoisille instrumenteille. Mutta niiden midi ohjaus ei kait suju. ja mulla johto jolla saan sopivat liittimet (omassa käytössäni siis 3.5mm->2 x rca siitä eteenpäin löytyy sopivat johdot mielestäni) mutta voiko tuota käyttää linjatuloon tulevan johdon kanssa niin siitä olikin kyse kun linjatulolla vähän eri vaatimukset kuitenkin kuin kuulokkeilla. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Aki 09.02.2010 15:03:14 (muokattu 09.02.2010 17:03:54) | |
---|
(EDIT: Ei taidakaan tunnistaa kuulokkeita linjasta.) MacBookin logiikka tunnistaa onko kytkettynä kuulokkeet vai linja. En tiedä vaikuttaako se ulostulon luonteeseen vai pelkkään volumeen, mutta linjaulostulon soundi on kyllä hyvin lähellä Presonus Firestudion soundia. Teen musaa yleensä tuolla mäkin omalla linjaliitännällä, ero on niin pieni. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
JPQ 09.02.2010 15:19:50 | |
---|
Aki: MacBookin logiikka tunnistaa onko kytkettynä kuulokkeet vai linja. En tiedä vaikuttaako se ulostulon luonteeseen vai pelkkään volumeen, mutta linjaulostulon soundi on kyllä hyvin lähellä Presonus Firestudion soundia. Teen musaa yleensä tuolla mäkin omalla linjaliitännällä, ero on niin pieni. Ai jaa ja tuosta tunnistamisesta onkohan sama Mac Minissä? mitenhän sen voi tunnistaa.(luonteessa ei kait ole muuta kuin impendanssien eroa ja signaalin tasossa no yleensä näin olen ymmärtänyt) ... ps. tarkoitus hankkia moniraita kortti pian no heti kun mahdollista (ja logic studio ja koska olen vainoharhainen ulkoinen dvd eli kelkattomista en pidä jos arvokkaita cdeitä/dvdeitä) mutta tulis tuo kone pian alkaa olla kasassa netistä ladattavat softat.(Firefox,Gimp,Openoffice,paketti työkalut, C64 emulaattori,ja suosikkis ilmais plugarit jne). lähinnä lisäksi vielä macin mukana tulevat jutut et Computer musicin plugareista parit ja sitten nuo maksetut plugarit.(niitä kun voi käyttää vähintään (osaa jopa kolmessa) kahdessa koneessa muttei yhtä aikaa). Yllättävän pienellä määrällä ohjelmia näemmä pärjää perushommissaan. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 09.02.2010 15:20:21 | |
---|
Klezberg: Mulla on Mac Minin audio out kytketty stereoihin ja telkkariin, hyvin toimii. Mukava kuulla. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Klezberg 09.02.2010 16:24:31 | |
---|
JPQ: Ai jaa ja tuosta tunnistamisesta onkohan sama Mac Minissä? mitenhän sen voi tunnistaa.(luonteessa ei kait ole muuta kuin impendanssien eroa ja signaalin tasossa no yleensä näin olen ymmärtänyt) MacBookissa kuluu hetki siitä kun kuulokkeet kytkee liittimeen ennenkuin ääni alkaa kuulua. En ole selvittänyt, mutta tuo hyvinkin voi liittyä tuohon tunnistamiseen. Kyllähän kuorman impedanssin voi arvioida ja sen perusteella sitten sopeutua siihen. Mac minillä en ole kokeillut kuulokkeita ollenkaan, mutta linjatasoisena on toiminut oikein hyvin. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
Aki 09.02.2010 17:04:57 | |
---|
Tuo kommenttini linjalähdön ja kuulokkeiden tunnistamisesta ei taidakaan pitää paikkaansa. Vola-asetus sekä ääniasetusten valinta näyttää aina "headphone" vaikka sen kytkisi linjaan. Mistäköhän mä olin tuollaisen muistikuvan saanu... "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
Klezberg 09.02.2010 17:56:28 | |
---|
Aki: Tuo kommenttini linjalähdön ja kuulokkeiden tunnistamisesta ei taidakaan pitää paikkaansa. Vola-asetus sekä ääniasetusten valinta näyttää aina "headphone" vaikka sen kytkisi linjaan. Mistäköhän mä olin tuollaisen muistikuvan saanu... Missäs tuommoinen "headphone"-tieto näkyy? huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |