Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 579 80 81 82 83122 123 124 125 126
efunkelist
18.01.2010 09:40:21

Jätin ostamatta kitarakamaa ja jätän vielä jonkun aikaa jotta saisin iMac 21,5" mallin nököttämään työpöydälle. Olen kyllästynyt pc:n ja wintoosan kanssa kikkailuun.

Kyssäri: siinä näyttäis olevan audiolle sisään ja ulos optiset digitaaliset liitännät. Mahtavaa! mun mikserissä nimittäin on vastaavat joten en välttämättä tarvitsisi lainkaan ulkoista äänikorttia (löytyy noita 2kpl usb-liitännäisiä, mutta...) onko mäkkärin oma äänikortti hyvälaatuinen puoliammattimaiseen musatyöskentelyyn? mulle riittäisi että on full duplex stereo sisään/ulos 24bit/96kHz tai oikeastaan 48kHz voisi riittää ihan kaikkeen. Osaako kone kompensoida latensseja itse jotta moniraitaäänityksessa synkat osuvat kohdilleen? Jos integroitua äänikorttia käyttää analogisesti niin millainen s/n ratio siinä mahtaa olla.

noilla pääsisin alkuun, eli voisin jatkaa nykyisestä pc-kokoonpanosta ja sitten myöhemmin kattella vaikka jotain firewiremokkulaa kun tarvii enempi raitoja...

toistaiseksi en ole itse tällaisia speksejä löytäny netistä eikä se välttämättä niin pilkuntarkkaa olekaan jos jollakin on ammentaa omankädenkokemuksista
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
JPQ
18.01.2010 13:30:44

Sanoisin että Mäkin emojen äänet kait on pceetä parempia näin olen muistelen kuullut mutta silti ehkei mihinkään musakäyttöön hyvä valinta.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
18.01.2010 13:31:47

Lennu: Niin, sun pitää vetää se kahdin tahdin palikka neljän tahdin mittaiseksi. Garageband eikä Logic ei luo uutta pianorollia 'tyhjään' kohtaan raidassa.

Voit myös kopioida arrange -ikkunassa sen palikan ja liittää edellisen perään. Sitten tuplaklikkaat sen auki pianorolliin ja teet mitä teetkin. Voit myöhemmin käyttää 'yhdistä' -komentoa, jos haluat ne yhdeksi patterniksi. Aivan kuten voit 'jaa' -toiminnolla splitata, jos tahdot monistaa jonkun tietyn kohdan.

Kuulostaa monimutkaiselta, mutta kerran kokeiltuasi ymmärrät kyllä kaavan, ja se on tosi kätevä ja nopea systeemi. Ainakin verrattuna vanhoihin Cakewalkkeihin.

joka taas kätevämpi kuin Cubase minusta tältä osin ja täytyy katsella. ja voihan pianoroll tavaraa piirtää hiirellä Logicissa?
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
efunkelist
18.01.2010 14:09:23

JPQ: Sanoisin että Mäkin emojen äänet kait on pceetä parempia näin olen muistelen kuullut mutta silti ehkei mihinkään musakäyttöön hyvä valinta.

olipas ehkä hyödyllinen vastaus tai sitten ei... nykään pc-emojen integroidut äänikortit on oikeasti "riittäviä" musan tekemiseen mutta mitä tarkoittaa "macin parempi kuin pc:n" - millä tavalla parempia, muka?

jos tuo digitaaliulostus ja input toimii imacissa niin sittenhän sen a/d/a-muunnoksen voi ulkoistaa ja siitähän se eniten on se "laadukkuus" kiinni. jos se toimii niin sitten hiton hyvä meikäläiselle - mikserissä kun on optiset liitännät ja kelvolliset muuntimet. ei tarttis muita laitteita työpöydälle ja vähempi parempi
JPQ
18.01.2010 14:24:10

efunkelist: olipas ehkä hyödyllinen vastaus tai sitten ei... nykään pc-emojen integroidut äänikortit on oikeasti "riittäviä" musan tekemiseen mutta mitä tarkoittaa "macin parempi kuin pc:n" - millä tavalla parempia, muka?

jos tuo digitaaliulostus ja input toimii imacissa niin sittenhän sen a/d/a-muunnoksen voi ulkoistaa ja siitähän se eniten on se "laadukkuus" kiinni. jos se toimii niin sitten hiton hyvä meikäläiselle - mikserissä kun on optiset liitännät ja kelvolliset muuntimet. ei tarttis muita laitteita työpöydälle ja vähempi parempi

no vähemmän häiriötä ymmärtääkseni tämä joskus tullut käsitettyä jostain jutuista lisäksi joidenkin pc emojen vakioäänet on todellakin ei mitenkään riittäviä ihan varma en nykyistä ole mutta jotkut sävyttää tosin tuo yksi integroitu sanotaan kohisihan sbliveä enempi mutta mieluttävämmin (vähemmän koneen muiden osien ääntä)
ja kovaääni ei saanut ääntä ruttuun samalla tavalla (ihan kuin joku kompura tms olisi iskenyt sblivessä kovan äänen kanssa mukaan ihan samplekäyrästä arvioituna)
ja sblive on siis sama kortti yksilö ja toinen kone ei ole pc edes prosessoriltaan eikä mäkki. Kiva olis kuulla ajantasaista tietoa..
Lennu
18.01.2010 15:23:06

efunkelist: olipas ehkä hyödyllinen vastaus tai sitten ei... nykään pc-emojen integroidut äänikortit on oikeasti "riittäviä" musan tekemiseen mutta mitä tarkoittaa "macin parempi kuin pc:n" - millä tavalla parempia, muka?

Ihan mielenkiinnosta, mikä mikseri sulla on?
[kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.]
Johnny Buzz
18.01.2010 17:21:31

JPQ: joka taas kätevämpi kuin Cubase minusta tältä osin ja täytyy katsella. ja voihan pianoroll tavaraa piirtää hiirellä Logicissa?

Voi kyllä. Klikkauksella sävel/ isku gridille ja tuplaklikkauksella tai backspacella pois. Hommasin ite lauantaina Logicin ja tota piano rollia just eilen testailin. Vaikuttaa hyvältä softaltä näin lyhyen tuttavuuden perusteella.
efunkelist
18.01.2010 17:52:43

Lennu: Ihan mielenkiinnosta, mikä mikseri sulla on?

mindprint trio.
mikseriksi tuo on "pikkumikseri" mutta samalla myös kajarikontrolleri, luurivahvistin ja mitä kaikkee. yksinäisen kotiäänittelijän "does-it-all"
JPQ
19.01.2010 14:18:38

Johnny Buzz: Voi kyllä. Klikkauksella sävel/ isku gridille ja tuplaklikkauksella tai backspacella pois. Hommasin ite lauantaina Logicin ja tota piano rollia just eilen testailin. Vaikuttaa hyvältä softaltä näin lyhyen tuttavuuden perusteella.

Hyvältä kuulostaa pitää varmaan kuitenkin kaupassakin vielä tarkistella. mutta oli tässä tärkeää ja ajankohtaista onko Humacista hyvää kokemusta postimyynnin osalta? ja miten hyvin jos ne sanoo että on varastossa se pätee.(jollain firmoilla ongelma tässä)
Johnny Buzz
19.01.2010 17:56:30

JPQ: Hyvältä kuulostaa pitää varmaan kuitenkin kaupassakin vielä tarkistella. mutta oli tässä tärkeää ja ajankohtaista onko Humacista hyvää kokemusta postimyynnin osalta? ja miten hyvin jos ne sanoo että on varastossa se pätee.(jollain firmoilla ongelma tässä)

Humacista ei ole niinkään kokemusta, kun yleensä edullisimmat hinnat on verkkokauppa.comissa. Sieltä tuli Logic hommattua ja samoin myös itse kone.
JPQ
19.01.2010 19:21:51

Johnny Buzz: Humacista ei ole niinkään kokemusta, kun yleensä edullisimmat hinnat on verkkokauppa.comissa. Sieltä tuli Logic hommattua ja samoin myös itse kone.

Joo verkkokauppa halpa mutta tuote jota tarkoitan joka mäkille erityisesti suunnattu ei ole verkkokaupan varastossa ja tuttu tartti sen heti... ps. mäkeissä ei tunnu olevan osto paikka juurikaan hintaan vaikuttava eikä Logicissa.
gunner
19.01.2010 19:27:21
JPQ: Joo verkkokauppa halpa mutta tuote jota tarkoitan joka mäkille erityisesti suunnattu ei ole verkkokaupan varastossa ja tuttu tartti sen heti... ps. mäkeissä ei tunnu olevan osto paikka juurikaan hintaan vaikuttava eikä Logicissa.

Joo ei, paitsi Humac ja muut yleensä nyhtävät sen 100 euroa ylimääräistä. Kyllähän se hinta laskee kun tinkii, mutta itse en jaksa tinkiä ollenkaan. Tector sentään muu suoraa samaan hintaan kuin apple store.

Ja logicin saa selvästi halvimmalla briteistä, esim. dv247:sta tilattuna.
Vauhti korjaa virheet
Aki
19.01.2010 19:46:15 (muokattu 19.01.2010 19:49:59)

gunner: Joo ei, paitsi Humac ja muut yleensä nyhtävät sen 100 euroa ylimääräistä.

Mäkään en koskaan liiottele. 2.26MHz MacBook Pro 13" Verkkokaupassa 10,10 euroa halvempi. Sehän on melkein prosentti selvää säästöä. Tector ja Apple Store tasan tasan samanhintaisia kuin Humac.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
JPQ
19.01.2010 20:41:27 (muokattu 19.01.2010 20:42:52)

gunner: Joo ei, paitsi Humac ja muut yleensä nyhtävät sen 100 euroa ylimääräistä. Kyllähän se hinta laskee kun tinkii, mutta itse en jaksa tinkiä ollenkaan. Tector sentään muu suoraa samaan hintaan kuin apple store.

Ja logicin saa selvästi halvimmalla briteistä, esim. dv247:sta tilattuna.

no ei tuossa tuotteessa on se kallein tuossa tuotteessa josta sen äkkiä löysin mutta sitä on hyllyssä ja se on nyt ikävä kyllä ratkaisevaa myös ymmärtääkseni.(tutullani oli kait kiire) ja tottakai hintoja vertailen. ps. dv247 miten siellä hoidetaan maksaminen ?
eli onko tyyliä kuriiri tuo ja rahat lähetin käteen ja paketti mulle.
JPQ
19.01.2010 20:43:25

Aki: Mäkään en koskaan liiottele. 2.26MHz MacBook Pro 13" Verkkokaupassa 10,10 euroa halvempi. Sehän on melkein prosentti selvää säästöä. Tector ja Apple Store tasan tasan samanhintaisia kuin Humac.

joo tottahan tuo on että kannettaa vertailla ja pikku summista kertyy paljon nuo 50euroa esim. ei ole lainkaan pikkuraha minulle enään.
Hipelius
19.01.2010 21:06:04
JPQ: no ei tuossa tuotteessa on se kallein tuossa tuotteessa josta sen äkkiä löysin mutta sitä on hyllyssä ja se on nyt ikävä kyllä ratkaisevaa myös ymmärtääkseni.(tutullani oli kait kiire) ja tottakai hintoja vertailen. ps. dv247 miten siellä hoidetaan maksaminen ?
eli onko tyyliä kuriiri tuo ja rahat lähetin käteen ja paketti mulle.

Itse olen Nordean Visa Electronilla maksanut, etukäteen. Paketti on ilmestynyt Matkahuoltoon noin viikon kuluttua. Hyvä kauppa, suosittelen kyllä.
Cathi777
23.01.2010 16:08:59

Hipelius: Itse olen Nordean Visa Electronilla maksanut, etukäteen. Paketti on ilmestynyt Matkahuoltoon noin viikon kuluttua. Hyvä kauppa, suosittelen kyllä.

Ei ne sieltä kyllä mihinkään Matkahuoltoon ole ainakaan tähän päivään mennessä tulleet? Jonkun kuriirifirman kautta sieltä on minulle aina tuotteet toimitettu.
Only pop music can break my heart...
Ziggy Bubba
23.01.2010 16:25:08

Cathi777: Ei ne sieltä kyllä mihinkään Matkahuoltoon ole ainakaan tähän päivään mennessä tulleet? Jonkun kuriirifirman kautta sieltä on minulle aina tuotteet toimitettu.

Nykyään kamat tulee lähikauppaan, Siwaan, Valintataloon yms. Näin ainakin isommissa kaupungeissa.
The Crookmachine Project
Hipelius
23.01.2010 16:54:05
Cathi777: Ei ne sieltä kyllä mihinkään Matkahuoltoon ole ainakaan tähän päivään mennessä tulleet? Jonkun kuriirifirman kautta sieltä on minulle aina tuotteet toimitettu.

Matkahuollosta hain syksyllä ainakin Logicin ja monitorit. Näin Virroilla.
jjsound
23.01.2010 18:37:12
Hipelius: Itse olen Nordean Visa Electronilla maksanut, etukäteen. Paketti on ilmestynyt Matkahuoltoon noin viikon kuluttua. Hyvä kauppa, suosittelen kyllä.

Ai Visa Electronillakin toimii? Ok. Oliko hankalaa? Tuota pitää itsekkin kokeilla. Locic audio pitäisi ainakin tilata... ja apogee duet... ja genelegit... ja ... :) Apua GAS iski!!!
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)