Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 571 72 73 74 75122 123 124 125 126
texjazz
13.12.2009 10:38:59

Kannattaako ulkoisen äänikortin (Edirol FA-66) kanssa käyttää erikseen virtalähdettä? Olen ottanut suoraan virran Firewiren kautta. Onko tällä vaikutusta latenssiin?
Älleh ellus allo nodhat.
HTMono
13.12.2009 11:43:54
glx405: Kannattaako ulkoisen äänikortin (Edirol FA-66) kanssa käyttää erikseen virtalähdettä? Olen ottanut suoraan virran Firewiren kautta. Onko tällä vaikutusta latenssiin?

Ei pitäisi olla vaikutusta. Tosin jos käytät useampaa konkkamikkiä tai muuten vaan tarvitsee vääntää gainia reippaasti niin kantsii pistää se virtalähde kiinni. Olen huomannut että jotkut kortit alkaa suhista aika railakkaasti firewire-virralla ja phantom päällä.
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
texjazz
13.12.2009 12:47:36

heikkimononen: Ei pitäisi olla vaikutusta. Tosin jos käytät useampaa konkkamikkiä tai muuten vaan tarvitsee vääntää gainia reippaasti niin kantsii pistää se virtalähde kiinni. Olen huomannut että jotkut kortit alkaa suhista aika railakkaasti firewire-virralla ja phantom päällä.

Yhtä konkkamikkiä käyttelen, juu.
Älleh ellus allo nodhat.
greasemeister
15.12.2009 12:29:41 (muokattu 15.12.2009 12:32:30)
StoRBa: iMovieta olen tähän asti käyttänyt, mutta hieman on ollut epäkäytännöllistä synkata ääniraitoja kuvaan. Toinen mitä mietin, saako iMovieen enempää videoraitoja? Jos haluaa kahta kuvaa samaan aikaan tai vaikka keikka kuvattu kahdella kameralla ja pistää molemmat vierekkäin ja valitsee aina kumpaa kullakin hetkellä näyttää? Sen sijaan että pätkii sen tuhanneksi palaseksi ja dragailee peräkkäin?

En kyllä mikään iMovie -mestari ole.

Eiköhän tuo onnistu, ainakin pip onnistuu hyvin helposti.
http://www.apple.com/fi/ilife/tutorials/#imovie-picinpic
ja plugari ainakin löytyy
http://www.stupendous-software.com/ … ous/SplitScreenPiP/Pages/index.html

Google: Split screen imovie ;)
Aki
15.12.2009 13:16:22

greasemeister: ja plugari ainakin löytyy
http://www.stupendous-software.com/ … ous/SplitScreenPiP/Pages/index.html

Noi plugarit toimii vain iMovie 6 HD:ssa. Googlettaminen on oivaa, mutta ihan vähän enemmän pitää joskus perehtyä.

http://www.stupendous-software.com
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
greasemeister
16.12.2009 09:33:19
Aki: Noi plugarit toimii vain iMovie 6 HD:ssa. Googlettaminen on oivaa, mutta ihan vähän enemmän pitää joskus perehtyä.

http://www.stupendous-software.com

Kiitos näpäytyksestä, mutta mistä moisen elämyksen sait ?
Requirements
OS9: iMovie 2.1.1
OSX: iMovie 2.1.2 or above, PowerPC or Intel Mac

Now Available For iMovie 6 HD! -> Ei tarkoita että vain iMovie HD:lle, vaan nyt myös iMovie HD:lle. Saatan toki olla täysin väärässä :)
Aki
16.12.2009 17:20:27 (muokattu 16.12.2009 17:29:07)

greasemeister: mistä moisen elämyksen sait ?

Ainakaan iLife '07:n ja '08:n mukana tulleet iMoviet eivät tue plugareita lainkaan. En usko että '09 on muuttanut tilannetta. Meinasin itse jo ostaa tuolta ennenkuin onneksi tajusin kokeilla demoja ensin.

Edit:
"iMovie 6 HD has hundreds of plugins available, but it can no longer be had without purchasing iLife '06.

iMovie '08 does not support plugins at all, and iMovie '09 does not yet, but it seems like it could in the future."

"http://www.geethree.com . I use these in iMovie 6HD which I think is the best iMovie out there."

"Imovie 09 is awful by the way ..compared to 06 it blows."

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=655862

Vielä vuosi sitten iMovie 6 HD:n sai ladattua Applen sivulta mikäli myöhempi iLife-koodi löytyy. Mutta mä hahmotin noi myöhemmät iMoviet paljon paremmin. Mielestäni hidas käyttää se 6 HD.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
greasemeister
17.12.2009 10:38:42
Tämä selvä, kiitos selvityksestä :)
jjsound
17.12.2009 14:18:55
Kysymys: Pc koneessa F-secure suodattaa roskapostin varsin mallikkaasti ja ilman sitä roskaa tuli paljon. Nyt käyttöön tulevalla Mac book pro koneella miten mun kannattaa toimia? Vaikkei viruksista tarvitse olla huolissaan, niin miten tuo homma Mac-maailmassa hoituu?
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
HTMono
17.12.2009 14:39:03
jjsound: Kysymys: Pc koneessa F-secure suodattaa roskapostin varsin mallikkaasti ja ilman sitä roskaa tuli paljon. Nyt käyttöön tulevalla Mac book pro koneella miten mun kannattaa toimia? Vaikkei viruksista tarvitse olla huolissaan, niin miten tuo homma Mac-maailmassa hoituu?

Ei tarttee oletuksena asennella mitään ylimääräistä. Koneen oma palomuuri pitää homma aisoissa.

Tietysti jos jollain on virustorjunta macissakin käytössä niin ilmoittautukoon. Itse en ole ikinä pitänyt tai edes nähnyt kenenkään muunkaan pitävän.
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Cathi777
17.12.2009 18:29:07 (muokattu 17.12.2009 18:29:44)

jjsound: Kysymys: Pc koneessa F-secure suodattaa roskapostin varsin mallikkaasti ja ilman sitä roskaa tuli paljon. Nyt käyttöön tulevalla Mac book pro koneella miten mun kannattaa toimia? Vaikkei viruksista tarvitse olla huolissaan, niin miten tuo homma Mac-maailmassa hoituu?

Eipä tuota roskapostia kyllä juurikaan pääse tulemaan ellei joka paikassa sitä oma osoitettaan levittele. Gmail-osoitetta tuli aikoinaan kovasti levitettyä ja sinne sitä tauhkaa sitten kertyi, mutta Gmailin oma roskapostin suodatin on niin hyvä, että eipä se ole ongelma ollut, kun ne sinne omaan kansioon menevät. Muiden sähköpostien kanssa ei ole tarvinnut roskaposteista kärsiä, kun ei jaa sitä missään yleisesti näkyvillä olevissa kohteissa. Yhtään ei tule roskapostia minulla muihin osoitteisiin. Eli ei siihen todellakaan mitään F-Securea tarvita vaan ihan omaa huolellisuutta. Ja Mac-puolella ei tosiaan kannata mitään virustorjuntoja asennella, kun ei viruksia ole.
Only pop music can break my heart...
StoRBa
17.12.2009 19:33:34

Meikäläiselle tulee satakunta roskapostia päivässä (on muuten harvinaisen hanurista) mutta Macin oma roskapostisuodatin heittää about 98% roskapostista suoraan roskapostikansioon, josta ne voi sitten tyhjentää.
MadCraftin keikka YouTubessa
Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa.
jjsound
17.12.2009 21:06:47
StoRBa: Meikäläiselle tulee satakunta roskapostia päivässä (on muuten harvinaisen hanurista) mutta Macin oma roskapostisuodatin heittää about 98% roskapostista suoraan roskapostikansioon, josta ne voi sitten tyhjentää.

Ok. Kiitos vastauksista. Vaikuttaa hyvälle!
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
JPQ
17.12.2009 21:46:19

Onko kovinkni nirsoja mäkissä plugarit käyttöjärjestelmän versioista ? itsellähän jos mäkkiin siirryn ei ole kuin 3 maksettua plugaria (jota vältämättä ennen mäkin ostoa ei edes tulee lisään) jotka haluan toimimaan. Eli Rob Papen Blue,Linplug Albino ja IK Multimedian Total workstation 2.
ps. versiot uusimpia paitsi Albinoa en ole PCeelä päivittänyt uusimpaan betaan..
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
dyydfromhell
19.12.2009 14:16:07
Ostin guitar rig 3 hiljattain. Kun yritän tallentaa oman presetin niin tulee että "et voi tallentaa demo versiolla". Olen rekisteröinyt tuotteen ja kaikkea. Ja siellä pankissa on kaikki vahvistimet, jotka löytyvät siitä koko versiosta. Siellä overviewissä lukee, että Licence type on Demo. Onko vastaavia kokemuksia?
sami_sumea
19.12.2009 17:26:34 (muokattu 19.12.2009 17:28:18)

dyydfromhell: Ostin guitar rig 3 hiljattain. Kun yritän tallentaa oman presetin niin tulee että "et voi tallentaa demo versiolla". Olen rekisteröinyt tuotteen ja kaikkea. Ja siellä pankissa on kaikki vahvistimet, jotka löytyvät siitä koko versiosta. Siellä overviewissä lukee, että Licence type on Demo. Onko vastaavia kokemuksia?

Mulla ei oo Guitar Rigiä, mut ainakin muilla Nativen plugareilla pitää ajaa se lisensointisofta (semmonen ihme flash-viritys, Service Center vai mikäsenyoli) joka sit aktivoi noi sun koneella? Veikkaan et pelkkä rekisteröinti ei riitä.

...
http://www.adamantiumstudios.com
dyydfromhell
21.12.2009 19:19:50
sami_sumea: Mulla ei oo Guitar Rigiä, mut ainakin muilla Nativen plugareilla pitää ajaa se lisensointisofta (semmonen ihme flash-viritys, Service Center vai mikäsenyoli) joka sit aktivoi noi sun koneella? Veikkaan et pelkkä rekisteröinti ei riitä.

...

Joo näinhän se oli. Nyt tuli uusi "ongelma". Tänään tuli sähköpostiin viesti: Dear Customer,

Because you have purchased and registered the GUITAR RIG 3 KONTROL EDITION
or SOFTWARE EDITION after July 1st, 2009, we are happy to announce that you
qualify for a FREE GUITAR RIG 4 PRO Update.

Tämähän on loistavaa. Maksoin 160e 3 versiosta ja nyt tulee ilmaiseksi 4. Mutta. Minulla on Mac os x 10.4.11. Tuohon vaatii 10.5. Joten, olen jo pitkään harkinnut päivittää leopardiin. Nyt tuo houkuttelisi entistä enemmän. Muutama kysymys:

1. Onko se 169e paketti ainoa vaihtoehto? En tarvitsisi niitä lisäohjelmia ollenkaan. Olen nähnyt myöt jonkun 39e jutun liikkeellä, mutta ymmärtääkseni se on vain leopardista ->snow leopard

2. Lähteekö kaikki plugarit ja muut, mikäli päädyn päivittämään tigerin? Mikä muuttuu muuta kuin taustakuva hienoon pinkinsävyiseen nebularäjähdykseen?

3. Tällä hetkellä plugarit vie sairaasti tilaa. Tilaa on enää 14G, kun superior drummerkin vie jo 30G. Tuoko leopard lisää tilaa tai muuttuuko joku seuraavista: 2.16 GHz intel core 2 duo
2 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM
sami_sumea
21.12.2009 19:24:10

2. Lähteekö kaikki plugarit ja muut, mikäli päädyn päivittämään tigerin? Mikä muuttuu muuta kuin taustakuva hienoon pinkinsävyiseen nebularäjähdykseen?

Pitäis mennä suht' ongelmitta ton päivityksen ja plugarienkin pitäis pysyä käyttökunnossa.

Jotkut plugarit saattaa joutua aktivoimaan uudestaan, tosin.

3. Tällä hetkellä plugarit vie sairaasti tilaa. Tilaa on enää 14G, kun superior drummerkin vie jo 30G. Tuoko leopard lisää tilaa tai muuttuuko joku seuraavista: 2.16 GHz intel core 2 duo
2 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM

Leopardi haukkaa vähän vielä tilaa tosta 14 gigasta... Ei muutaku konetta siivoamaan. Muut speksit ei muutu, en oo ainakaan tähän päivään mennessä nähny vielä että softapäivityksen mukana tulis nopeempi prosessori tai enemmän muistia :-)

...
http://www.adamantiumstudios.com
dyydfromhell
21.12.2009 19:55:24
sami_sumea: Pitäis mennä suht' ongelmitta ton päivityksen ja plugarienkin pitäis pysyä käyttökunnossa.

Jotkut plugarit saattaa joutua aktivoimaan uudestaan, tosin.

Leopardi haukkaa vähän vielä tilaa tosta 14 gigasta... Ei muutaku konetta siivoamaan. Muut speksit ei muutu, en oo ainakaan tähän päivään mennessä nähny vielä että softapäivityksen mukana tulis nopeempi prosessori tai enemmän muistia :-)

...

Tyhmien kysymyksien sarja jatkuu. Ei macissa sattuisi olemaan jotain muuta tapaa järkätä tilaa kuin poistaa? Olisipa "freeze" nappi ohjelmille, koska koneessa ei ole mitään turhaa. Macin valmiit ohjelmat, logic, rumpu ja orkkakirjastot. En tietenkään tee mitään millään shakilla, mutta en haluaisi poistaa mitään. Onko ulkoisesta kovalevystä mitään apua?
HTMono
21.12.2009 20:19:29
Osta isompi kiintolevy. Esim joku 320gb ei maksa läppäriinkään nykysin hirveästi. Samalla saat vähän lisää nopeutta meininkiin jos hommaat 7200rpm pyörivän kiintolevyn.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)