Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 562 63 64 65 66122 123 124 125 126
Ziggy Bubba
26.09.2009 00:12:36

south_of_heaven: Ei tässä varsinaisesti mikään pakko ole päivittää käyttistä, mutta voisihan tuonkin tehdä, tässä kun on Logiciinkin vasta yksi päivitys ehtinyt tulla, joten tämä ei ole välttämättä tällä hetkellä 'stabiili setup' kuitenkaan...

Niin, jos homma toimii, niin miksi korjata sitä? Elleivät nuo SL:n uudistukset ole sulle kovin tärkeitä, niin odottaisin vähintään jokusen hetken.
The Crookmachine Project
south_of_heaven
26.09.2009 14:17:03
sikki-six: Niin, jos homma toimii, niin miksi korjata sitä? Elleivät nuo SL:n uudistukset ole sulle kovin tärkeitä, niin odottaisin vähintään jokusen hetken.

Niin, eipä tässä varsinaisesti kiire, vaikka uudet ominaisuudet hyviltä vaikuttaisivatkin.
Life in plastic, it's fantastic!
Aki
27.09.2009 12:09:01

south_of_heaven: Olisikohan minun turvallista päivittää Snow Leopardiin?

Kehotan myös odottamaan hetken. Wavesin plugarit eivät ainakaan toimi Snowssa, ja joidenkin muidenkin kanssa tuntuu olevan suorituskykyongelmaa.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Hipelius
27.09.2009 18:58:33
Aki: Kehotan myös odottamaan hetken. Wavesin plugarit eivät ainakaan toimi Snowssa, ja joidenkin muidenkin kanssa tuntuu olevan suorituskykyongelmaa.

Hienosti mun Wavesit ainakin toimii. Itseasiassa kaikki toimii ja paremmin kuin Leopardissa.
Aki
27.09.2009 21:53:27 (muokattu 27.09.2009 21:55:07)

Hipelius: Hienosti mun Wavesit ainakin toimii. Itseasiassa kaikki toimii ja paremmin kuin Leopardissa.

Kummaa. Mun GTR Solo 3.5 hirttää kiinni ladatessa, ja Waves kehottaa odottamaan Lumeen päivittämisen kanssa:

http://www.wavesupport.net/Content.aspx?id=4221

Edit: Plugarina näköjään toimiikin, mutta standalone ei.
tommiot
27.09.2009 23:07:27
Hipelius: Hienosti mun Wavesit ainakin toimii. Itseasiassa kaikki toimii ja paremmin kuin Leopardissa.

Täälläkin on toiminut nyt kaikki paremmin kun vaihdoin Digital Performerista ja Leopardista Logiciin ja Snow Leopardiin. Tai no Stillwellin plugarit ei toimi
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
rantes
01.10.2009 17:04:12
No niin Macbook pro ollu reilun viikon ja hyvältähän toi tuntuu. Latailin tossa T-Racs 3 demon ja kokeilin sitä jonkin aikaa mutta kävi niin etten saa ääntä tulemaan muualta kuin Mäkin omista kaiuttimista. Vaikka kuinka ropasin tota mäcin äänipuolta ja sieltä yritin laittaa ulkoisen äänikortin toistamaan äänet niin mitään ei tapahtunut.
Tossa T-racs ohjelmasta en edes audio puolta löytänny liekö sen takia kun on demo.

Oiskos jollain hyvää konstia miten saisin äänen ohjattua ulkoselle äänikortille??
dick.b
Aki
01.10.2009 23:06:19

rantes: Oiskos jollain hyvää konstia miten saisin äänen ohjattua ulkoselle äänikortille??

Onko sun T-Racks siis standalone-ohjelmisto? Jos, niin ohjelman ollessa auki ja valittuna, paina omppu ja pilkku samaan aikaan. Näin pääsee aina mäkkiohjelman asetuksiin. Sieltä äänilaiteosiosta valitaan mitä rautaa käytetään äänen inneihin ja outteihin.

Mikäli noi on plugareita, löytyy äänilaiteasetukset käytetyn ohjelman asetuksista.
rantes
03.10.2009 13:12:14
Onko sun T-Racks siis standalone-ohjelmisto?

No T-racks on sekä standalone että plugari. Toi Standalone aiheuttaa päänvaivaa koska jostain syystä toi ääni tulee aina Macin omasta äänilähdöstä vaikka kuinka yritän säätää että tulis ulkosesta äänikortista eli kun valitsen Macin äänilaite asetuksista ulkoisen firewire kortin tulee ääni kumminkin macin omasta lähdöstä.

Tossa T-racks ohjelmassa ei käsittääkseni ole ollenkaan mahdollista säätää mistä äänikortista ääni tulee.
dick.b
Janie Jones
03.10.2009 13:26:09

Tota stand-alonea mulla ei ole, mutta kaikissa muissa IK:n stand-aloneissa ylävalikossa on Settings > Audio Midi Setup. Eikö tossa ole?
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
rantes
03.10.2009 13:33:29 (muokattu 03.10.2009 16:48:38)
Tota stand-alonea mulla ei ole, mutta kaikissa muissa IK:n stand-aloneissa ylävalikossa on Settings > Audio Midi Setup. Eikö tossa ole?

Yes löytyi mä olen vielä niin vähä tätä Maccia käyttänyt etten heti tajunnu että se on tuolla ylhäällä eikä näy siinä ohjelmassa niin kuin puucee versioissa. Iso kiitos nyt toimii.
dick.b
Meadow
07.10.2009 12:27:07 (muokattu 07.10.2009 12:27:26)
Sekä Apogee Duet että Logic lähti tilaukseen. Nyt pitäisi vain jaksaa odottaa.. Vihdoinkin pääsee tosissaan musiikkihommiin Macin kanssa.
Lapis
07.10.2009 20:04:30 (muokattu 07.10.2009 20:05:38)
Tuli alennuskoodit sun muut NI:ltä. Ei mennyt niinkuin elokuvissa Guitar Rig 4 Pro:n lataaminen mutta tuli loppujen lopuksi ja toimii. Kuulostaa älyttömän hyvältä! Ja oli tietenkin ilmainen päivitys!
How do we know he's not Mel Tormé?
dyydfromhell
09.10.2009 11:06:52
Tästä on varmaan kysytty, mutta vielä. Missä "rajoissa" kannattaa pitää volumet raidoilla ja masterissa. Äänitän logicilla ja raidan volume saattaa mennä sen 0 yli. Tuntuu vaan hirveen hiljaselta se jos kaikki pidetään siinä alle nollan, no monitorii vaan kovemmalle. Onko näihin jotain "äänittämisen kymmentä käskyä" enkä tarkoita nyt sairasta opusta kun olen vasta alottelija, mutta ihan muutamia perusneuvoja?

Kiitos
Aki
09.10.2009 12:31:05 (muokattu 09.10.2009 12:32:45)

dyydfromhell: Missä "rajoissa" kannattaa pitää volumet raidoilla ja masterissa.

Niillä rajoilla ei sinänsä ole niin tarkasti väliä, mutta jos sun kanavakohtaiset piikkitasot on -10dB tai alle niin sun olis syytä alkaa äänittämään lujemmilla sisääntulotasoilla. Tähtää -6dB:n piikkeihin.

Yksi tapa on miksata kanavat reilusti alle nollan ja säätäen monitoreita vastaavasti lujemmalle, ja kun miksaus on valmis, nostaa masterkanavasta limitterillä siten että limitteri leikkaa maks 1-2dB. Jotkut tykkäävät miksata masterkompuraa tai -limitteriä vasten, mutta itse en pidä sitä kovin hyvänä tapana. Tape-saturaatio on ainut jolla näen tossa järkeä.

Edit: Pidäthän kuitenkin huolta ettei signaali missään tilanteessa nouse nollatason yli, edes plugareiden välillä.
dyydfromhell
09.10.2009 12:41:54
Aki: Niillä rajoilla ei sinänsä ole niin tarkasti väliä, mutta jos sun kanavakohtaiset piikkitasot on -10dB tai alle niin sun olis syytä alkaa äänittämään lujemmilla sisääntulotasoilla. Tähtää -6dB:n piikkeihin.

Yksi tapa on miksata kanavat reilusti alle nollan ja säätäen monitoreita vastaavasti lujemmalle, ja kun miksaus on valmis, nostaa masterkanavasta limitterillä siten että limitteri leikkaa maks 1-2dB. Jotkut tykkäävät miksata masterkompuraa tai -limitteriä vasten, mutta itse en pidä sitä kovin hyvänä tapana. Tape-saturaatio on ainut jolla näen tossa järkeä.

Edit: Pidäthän kuitenkin huolta ettei signaali missään tilanteessa nouse nollatason yli, edes plugareiden välillä.

kiitos vastauksesta, juurikin nämä asiat halusin tietää
bushwack
16.10.2009 15:40:39
Nyt on iMac hommattu ja olisi tarkoitus perehtyä Garagebandin toimintoihin.
Eli tarvitsen ilmeisesti jonkunlaisen etuvahvistimen että saan soittoa äänitettyä.

Onko Pod 2 tarkoitukseen hyvä? Mitä muita suht edullisia vaihtoehtoja?

Ihan kevyellä budjetilla olisi tarkoitus harrastusmielessä biisejä tehdä eli mitään kalliita laitteita ei tarvitse ehdotella...

Eikä etuasteen tarvi olla mallintava, mikäli GB:n omat soundit ovat edes kohtuullisen hyvät.

Entä mitä kautta äänisignaali koneen sisään, 3,5mm sisäänmenosta vai Firewirea pitkin,
mitä eroa niillä on?
south_of_heaven
16.10.2009 17:02:48 (muokattu 16.10.2009 17:03:34)
bushwack: Nyt on iMac hommattu ja olisi tarkoitus perehtyä Garagebandin toimintoihin.
Eli tarvitsen ilmeisesti jonkunlaisen etuvahvistimen että saan soittoa äänitettyä.

Onko Pod 2 tarkoitukseen hyvä? Mitä muita suht edullisia vaihtoehtoja?

Ihan kevyellä budjetilla olisi tarkoitus harrastusmielessä biisejä tehdä eli mitään kalliita laitteita ei tarvitse ehdotella...

Eikä etuasteen tarvi olla mallintava, mikäli GB:n omat soundit ovat edes kohtuullisen hyvät.

Entä mitä kautta äänisignaali koneen sisään, 3,5mm sisäänmenosta vai Firewirea pitkin,
mitä eroa niillä on?

Tuohon hommaan USB-äänikortti olisi aika optimi. Lue tuota "Äänikortit testipenkkiin!!" FAQia aiheesta, varmasti löytyy suositteluja noille.
Life in plastic, it's fantastic!
bushwack
16.10.2009 19:46:51
Tattis, pitääpä vilkaista aihetta!
samulirask
16.10.2009 20:05:55

Antakaas Logic-miehet neuvo: Haluan siirtää biisiprojektin kaikkine fileineen ulkoiselle kovalevylle. Miten homma onnistuu helpoimmin? Mielessäni minulla on tässä tyyliin Sonarin Cakewalk bundle, joka oli yksi faili, joka sisälsi biisiprojektin kokonaisuudessaan äänifileineen kaikkineen.

Ja ennen kuin otatte kantaa manuaalin käyttöön, niin puolustaudun heti: On vaikea löytää manuaalista jotain, jonka englanninkielisestä termistä ei ole hajuakaan - nuo kun saattavat ohjelmien välillä vaihdella. Minulla meni ties kuinka kauan, ennen kuin onnistuin viemään ensimmäisen Logic Express-projektini äänifailiksi. Syy oli siinä, että vanhasta tottumuksesta Sonarin kanssa etsin toimintoa kohdasta file -> export. Kaiken maailman hakusanojen (olisiko ollut esim. "finishing" tai "mastering") jälkeen löysin manuaalista taikasanan, joka oli siis tietysti BOUNCE (joka Sonarissa käsittääkseni tarkoitti vain raitojen yhdistämistä projektin sisällä). No joo, meni off topiciksi omasta viestistä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)