Aihe: Kitaran äänittäminen tietokoneella
1 2 3 4 5 6 7 8 936 37 38 39 40
JANIM
12.01.2007 00:22:51
ik multimedian stealhplugilla onnistuu ainakin eikä tule sellaista viivettä että huomaisi.
D_Steele
13.01.2007 01:12:04

Haun kanssa tovin selailtuani löysin jonkun vanhemman keskustelun, jossa ehdotettiin ASIO4ALL- nimistä ASIO ajuri ohjelma hässäkkää. Latasin tuon ja nyt homma pelittää juuri niinkuin pitääkin. Loistavaa!
Surprise, Cockfag!
blackorwhite
18.01.2007 21:01:17 (muokattu 18.01.2007 21:02:57)
Ja jos joku nyt viittis laittaa pähkinänkuoreen, että miten saan äänitettyä kitaraa koneelle ja sitäkautta sitten laitettua sitä kuunneltavaks tänne? Oon opiskelija, ei mitään kallista vaihtoehtoa mielellään, kiitos. Mulla on vahvistin (peavey bandit 112S), kitara ja tuolla koneen takana näyttäs olevan paikka mikille. Onko mahdollista ostaa sellasta piuha, minkä saa suoraan vahvarista tonne koneen taakse ja sitä kautta soittaa sit kitaran koneelle? Sit jossain musaohjelmassa laittaa säröt ym.? Oon tosi onneton tässä hommassa ku en tiiä yhtään, luin ton faqin mut oli kyllä niin paljon asiaa, että huh huh. Siks tämä pähkinänkuori ajatus. Kertokaas tietävät :)
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
Jokapaikanapina
19.01.2007 19:03:03
Eli kotona ois tarkotus äänitellä vähän, ei todellakaan mitään ihmeellistä äänenlaatua tartte, mulla on jo mikki ja nyt tarttis vaa jonkin paremman äänitysohjelman kuin Windowsin Ääninauhuri :D Mitä suosittelette? Joku ilmaisohjelma tai ainakin jonkun hyvän ohjelman demon jonka sais ladattuu netistä ois kiva..
artodaguitarist
24.01.2007 11:43:06
Eli kotona ois tarkotus äänitellä vähän, ei todellakaan mitään ihmeellistä äänenlaatua tartte, mulla on jo mikki ja nyt tarttis vaa jonkin paremman äänitysohjelman kuin Windowsin Ääninauhuri :D Mitä suosittelette? Joku ilmaisohjelma tai ainakin jonkun hyvän ohjelman demon jonka sais ladattuu netistä ois kiva..

äänitettiin bändin demo ohjelmalla Reaper. Tosi hyvä, se on ilmainen ja vaikka se on demo versio sivulta ladattavissa niin siinä on kaikki ominaisuudet ja eikä se aika mee siitä umpeen.
JM
29.01.2007 18:26:02
Haun kanssa tovin selailtuani löysin jonkun vanhemman keskustelun, jossa ehdotettiin ASIO4ALL- nimistä ASIO ajuri ohjelma hässäkkää. Latasin tuon ja nyt homma pelittää juuri niinkuin pitääkin. Loistavaa!

Sama homma, läppärin integroidulla Realtek AC97:lla latenssi on nyt 5-7ms luokkaa, ennen ASIO4ALL-päivitystä 150->ms. Voin suositella lämpimästi;).
So lord, I see you grinnin - Must be grand always winning
kuriken
01.02.2007 21:17:35

Audacity ois myös yksi vaihtoehto. Ilmainen(open source) ja mielestäni melko helppo käyttää.
Silloin on hauskaa kun sattuu
Lancelot
05.02.2007 20:07:40
Pitäis tossa vähän nauhotella kitaraa 1:llä mikillä. Käytettävissä olis mahdollisesti shuren 58 ja 57. Kumpi noista olis parempi? Vai onko vielä parempia vaihto ehtoja?
Krister
06.02.2007 19:41:35

Pitäis tossa vähän nauhotella kitaraa 1:llä mikillä. Käytettävissä olis mahdollisesti shuren 58 ja 57. Kumpi noista olis parempi? Vai onko vielä parempia vaihto ehtoja?

Jos kyseessä on sähkis, niin 57:lla ei voi mennä pahasti metsähallituksen maille. Erillinen etuaste on tosin aika välttämätön, jos vähänkin parempi äänenlaatu hakusessa(olettaen että aioit liittää mikin suoraan tietokoneeseen).

Miten tässä yhteydessä määritellään "parempia vaihtoehtoja"? Hyvin asetellulla dynaamisella pärjäilee useinmiten ihan hyvin.
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
Lancelot
07.02.2007 15:45:00 (muokattu 07.02.2007 15:47:29)
Jos kyseessä on sähkis, niin 57:lla ei voi mennä pahasti metsähallituksen maille. Erillinen etuaste on tosin aika välttämätön, jos vähänkin parempi äänenlaatu hakusessa(olettaen että aioit liittää mikin suoraan tietokoneeseen).

Miten tässä yhteydessä määritellään "parempia vaihtoehtoja"? Hyvin asetellulla dynaamisella pärjäilee useinmiten ihan hyvin.

Joo kävin vetämäs 57:lla narulle vähä tavaraa. Hyvältähän se kuullosti. Vedin Toneportin kautta koneelle..Siinähän on joku pre-amp mikkilähdössä
cadabra
22.02.2007 20:10:50
Mulla ois semmonen ongelma etten kuule kitaraa jonka nauhotan. Siis kun nauhotan/soitan jotain, sitä ei kuulu tietokoneitten kajareista mutta nauhotetun materiaalin kyllä pystyy kuunteleen. Äänikortti on joku rupu integroitu paska. Mites saisin kitaran kuulumaan?
Inside my Fear, Outside my soul
-Aleksi-
23.02.2007 12:50:04 (muokattu 23.02.2007 12:50:16)
Apuvaa kristalin kanssa!

Kamat:
-Kitara
-Samson Mixpad 4 -mikseri
-johtoja ja adapteri josta saa kitarajohdosta koneen pieneen reikään kiinni
-Kone jossa Kristal

Johdot menee: Kitarasta---> mikseri---> adapterin kautta koneen line-in

Kristal ei tunnista mun kitaraa, eli siis ei mitään palkit hypi eikä mitään eloa. Mitä teen?
skellu
23.02.2007 12:59:02
Mulla ois semmonen ongelma etten kuule kitaraa jonka nauhotan. Siis kun nauhotan/soitan jotain, sitä ei kuulu tietokoneitten kajareista mutta nauhotetun materiaalin kyllä pystyy kuunteleen. Äänikortti on joku rupu integroitu paska. Mites saisin kitaran kuulumaan?

Pitäis saada tallennuksen monitorointi päälle. Kyllä pitäis onnistua rupisillakin korteilla, eli säädät line-innin (tai missä kitara onkaan) voluumia TOISTO- EI NAUHOITUSPUOLELTA ylöspäin. Toimaako niin?
skellu
23.02.2007 12:59:43
Apuvaa kristalin kanssa!

Kamat:
-Kitara
-Samson Mixpad 4 -mikseri
-johtoja ja adapteri josta saa kitarajohdosta koneen pieneen reikään kiinni
-Kone jossa Kristal

Johdot menee: Kitarasta---> mikseri---> adapterin kautta koneen line-in

Kristal ei tunnista mun kitaraa, eli siis ei mitään palkit hypi eikä mitään eloa. Mitä teen?

Jos mikseristä varmasti lähtee ääntä, niin kantsii tarkistaa aluks, että tallennuslaitteeksi on valittu line-in ja tarkastaa sen voluumitaso
-Aleksi-
23.02.2007 13:01:35 (muokattu 23.02.2007 13:02:43)
Jos mikseristä varmasti lähtee ääntä, niin kantsii tarkistaa aluks, että tallennuslaitteeksi on valittu line-in ja tarkastaa sen voluumitaso

Kai tosta mikseristä ääntä lähtee. Tallennuslaite on Kristalissa LiveIN. En tajua näistä kyllä paljon mitään.

E: Pistänkö mikseristä Phantom powerin päälle?
skellu
24.02.2007 09:56:56
Kai tosta mikseristä ääntä lähtee. Tallennuslaite on Kristalissa LiveIN. En tajua näistä kyllä paljon mitään.

E: Pistänkö mikseristä Phantom powerin päälle?

Se Phantom power taisi olla sellainen, että syöttää yleensä mikille virtaa mikseristä. En suosittele kitaran kanssa kokeiltavaksi, voi tulla rumaa jälkeä (en tosin ole asiasta varma, joku viksumpi voi korjata).

Mikäs käyttöjärjestelmä sulla on koneessa? Ihan wintoosa?
-Aleksi-
24.02.2007 13:37:14
Se Phantom power taisi olla sellainen, että syöttää yleensä mikille virtaa mikseristä. En suosittele kitaran kanssa kokeiltavaksi, voi tulla rumaa jälkeä (en tosin ole asiasta varma, joku viksumpi voi korjata).

Mikäs käyttöjärjestelmä sulla on koneessa? Ihan wintoosa?

Ihan Windows XP vaan. Mun mixeri on tosiaan tämmönen http://media.zzounds.com/media/bran … 03150b0210cf9529ff6357a62d1beba.jpg
Mistä noista mikserin outputista pistän johdon koneeseen. Main output Right vai left, vai joku muu (katso tuo kuva mikseristä).
Bad
24.02.2007 19:52:10

Mulla on sama ongelma. Äänikorttina M-Audion Audiophile ja softat asennettu. Kristal vaan ei äänitä mitään. Ei siis yhtään mitään. Kristalin käyttöohjeen mukaan oon tehny kaiken mitä pyydetään ja vähän lisääkin, mutta kun ei niin ei.

Yritän korvakuulokkeilla saada ääntä kuulumaan, mutta sekä läppärin että Audiophilen kuulokeliitäntä on mykkä. Signaalin ota vahvarin Preamp outista

Omasta mielestä ainoat mahdolliset viat ovat tässä:
a) Audiophile on p-kana, elikäs sen ulosantipuoli ei toimi (tai sisäänotto)
b) Kristal-Softa ei pelitä tämmöttisessä XP-koneessa
c) Audiophilen softa ei pelitä
d) Audiophile vaatii inputin stereona, nyt tungen sisään vain oikeaa kanavaa?
e) Kanada
f) tää on kommunistien ja KGB:n salajuoni
-Aleksi-
25.02.2007 01:17:42
d) Audiophile vaatii inputin stereona, nyt tungen sisään vain oikeaa kanavaa?

Ihan varmaan se on tää vikana. Stna tää on perseestä en pysty osallistuun sooloskabaan :(
Bad
25.02.2007 12:32:08

Tjaa. Syyllinen taitaa sittenskin olla Audiophilen softa. Wintto XP ei näytä hyväksyvän suoritettua ohjelma-asennusta, vaan vaatii asennuslevykettä jokaisella yrityksellä uudelleen. Lisäksi kone teki pari kertaa oikein kunnon pommin, kun Kristalilta yritin soittaa jo äänitettyä raitaa (säröä tai kohinaa, ei sinne mitään muuta ole mennyt)

Päätin jo pakata Audiophilen ja viedä sen takaisin Verkostokauppaan, sotkekoot omat koneensa tällä masiinalla. Mulle riitti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)