![]() 19.01.2008 13:29:29 | |
---|---|
Ymmärsinkö nyt oikein, että te vertailette täällä viiskymppiä halvempaa PC:tä iMaciin? Eihän tossa laskelmassa ollut edes käyttistä, lisäksi iMacissa ei taatusti ole mitään 200e roskanäyttöä ja pitää ottaa vielä huomioon, että iMac on pitkälle läppärirautaa. No tohon on paha lisätä mitään. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) | |
![]() 19.01.2008 14:00:29 (muokattu 19.01.2008 14:01:43) | |
Ymmärsinkö nyt oikein, että te vertailette täällä viiskymppiä halvempaa PC:tä iMaciin? Eihän tossa laskelmassa ollut edes käyttistä, lisäksi iMacissa ei taatusti ole mitään 200e roskanäyttöä ja pitää ottaa vielä huomioon, että iMac on pitkälle läppärirautaa. Mutta sekin kannattaa ymmärtää että tuossa koneessa mikä tuolla kasattiin, on aivan eritason prosessori, Macissa alimmasta tasosta oleva kaksiytiminen ja tuossa PC:ssä neliytiminen, lisäksi grafiikkasuorituskyky on kahden (yksikin noista jo reilusti tehokkaampi) Radeon HD 3870-näytönohjaimen ansiosta aivan eri planeeltalta. Tuossahan vain siis oli vertailu että mitä samalla rahalla saa PC-konetta kasatessa. Toki tulee halvemmaksi kasata juuri tuota Mac-konetta vastaava kokoonpano. | |
![]() 19.01.2008 14:04:12 | |
Ymmärsinkö nyt oikein, että te vertailette täällä viiskymppiä halvempaa PC:tä iMaciin? Eihän tossa laskelmassa ollut edes käyttistä, lisäksi iMacissa ei taatusti ole mitään 200e roskanäyttöä ja pitää ottaa vielä huomioon, että iMac on pitkälle läppärirautaa. 1) Ymmärsit väärin, koska minun vaatimaton sisälukutaito sanoo, että tuossa vertailtiin sitä että mitä samalla rahalla saa. Meinaan tossa toisessa listassa oli Quadcore verrattuna macin dualiin, 2 näyttistä, tuplasti muistia ja sen sellaista. En tiedä mitä Starlia tuommoisia listaa, koska tehtäväanto ei kyllä tue esittämäänsä listaa ollenkaan. 2) Macin näyttö ei ole läheskään niin hyvä ja arvokas mitä hinnasta voisi päätellä, siitä tupataan vaan repimään enemmän hintaa kun koko masiina rakennetaan sen sisään. Pelkkä 19 tuuman näyttö ilman kotelointia maksaa varaosana noin 150 euroa. 3) Hinnakas läppärirauta pöytäkoneessa on mielipiteitä jakava sijoitus. Kalliimpi ja pienempi hardware koneessa jota ei ole tarkoitus liikuttaa on kyllä aika kyseenalaista minun mielestä. | |
![]() 19.01.2008 15:39:24 | |
Niin, ehkä se filosofinen ero on siinä, että jotkut puhuvat raudasta ja prosessoreista ja toiset taas käytettävyydestä. Nykyään joutuu niin paljon istumaan tietokoneen ääressä, että käyttis on hyvin tärkeä. Mulla meni hermot pari vuotta sitten PC:n kanssa ja nyt nykyiset macit puutteineenkin ovat mun käytössä pelanneet paljon paremmin . Mä en ole kovinkaan kiinnostunut tietokoneista. Haluan vaan parhaan mahdollisen systeemin tehdä musaa, missä ei tehot katoa ja jossa tarvitsee mahdollisimman vähän säätää ja ihmetellä. Mun mielestä on oikein jees, jos jokus tekee päinvastoin ja tulee onnelliseksi siitä. Ei ketään tarvitse käännyttää mihinkään, kunhan vaan itse tietää, millä pääsee perille parhaiten. "Layers of layers of shit!" | |
![]() 19.01.2008 16:04:47 (muokattu 19.01.2008 16:05:03) | |
Niin, ehkä se filosofinen ero on siinä, että jotkut puhuvat raudasta ja prosessoreista ja toiset taas käytettävyydestä. Sama juttu käsitteiden "hinta" ja "arvo" kanssa. "The cynic knows the price of everything and the value of nothing." -Oscar Wilde | |
![]() 19.01.2008 17:04:22 | |
Sama juttu käsitteiden "hinta" ja "arvo" kanssa. "The cynic knows the price of everything and the value of nothing." -Oscar Wilde kallis ja paljonmaksava eli tavara voi olla kallis ominaisuuksiinsa nähden tai paljonmaksava eli maksaa paljon muttei ominaisuuksinsa nähden. ja sitten käyttöarvoa harva ymmärtää eli mitä tavaralla oikeasti tekee. esim. joskus ihan huonokin tavara voi pelastaa "pulasta". | |
![]() 19.01.2008 17:59:33 (muokattu 19.01.2008 18:01:08) | |
Niin, ehkä se filosofinen ero on siinä, että jotkut puhuvat raudasta ja prosessoreista ja toiset taas käytettävyydestä. Mielestäni tuo käytettävyyskin on suhteellista ja ainoa mitä voidaan tosiaan suoraan verrata on se mitä sisältä löytyy kun ei enää PowerPC-aikaa eletä, samalla valuutalla kun vielä romut maksetaankin :) Ite en ihan kaikkia Applen ratkaisuja koneissa ja Mac OS X:ssä allekirjoittaisi tai pidä mahdollisimman helppona, mutta siinä on todella paljon hyvää, niin myös Windows XP:ssä ja Vistassakin. Tästä ketjusta nyt tuli vähän tämmönen klassinen Mac vs. PC -taisto :) Ite olen kyllä meinannut Macin joskus ostaa, mutta ovat vaan niin kalliita eikä ole mahdollisuutta kasata ite osista joka minua itseäni hyödyttäisi. Jos kannettavan pistän niin se voisi kyllä olla hyvin suurella todennäköisyydellä Macbook ja Huuto.netistä olen vähän noita katellutkin aina väliin. Näissä pöytäkoneissa Apple ei vaan meikäläistä ole vielä vakuuttanut. Eipä silti, ens viikolla taasen mennään studioon työstämään biisiä ja maccihan se sielläkin vastassa on :) | |
![]() 20.01.2008 00:30:35 | |
Notefix rested my case. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) | |
![]() 20.01.2008 12:31:05 | |
Pitäiskös tänne avautua vielä... Edellisessä mäkki vs pc taistelussa kysyin 7 kertaa (saamatta vastausta), että mikä ,siitä mäkin käyttiksestä tekee paremman esim cubasen kanssa ttyöskentelystä verrattuna pc:hen. Samat toiminnothan molemmissa versioissa on. Kaikki vain hyssyttelivät ja sanoivat että "kokeile niin huomaat eron". Noh... Tämän suurem valaistus kokemuksen toiveessa pääsinkin testaamaan mac proota cubasella. Odotin oikein, että käyttö olisi niin helppoa, mettä saisin hittibiisin aikaan 5 minuutissa. Mitä kävikään? Cubase kaatui n. 28 min jälkeen. Cubasen käytettävyydessä en huomannut eroja, vaan yhtä paska softa kuin PC:lläkin. Sonaria en edes muista koska viimeksi olisi kaatunut käytössä. Mutta ei siinä mitään. Maksakaa te design tuotteista tai mistä vaan mutta muistakaa "se nyt on vaan tyhmää olla tyhmä". Suuttuko kukaan? :) | |
![]() 20.01.2008 13:26:03 (muokattu 20.01.2008 13:31:06) | |
Pitäiskös tänne avautua vielä... Edellisessä mäkki vs pc taistelussa kysyin 7 kertaa (saamatta vastausta), että mikä ,siitä mäkin käyttiksestä tekee paremman esim cubasen kanssa ttyöskentelystä verrattuna pc:hen. Samat toiminnothan molemmissa versioissa on. Kaikki vain hyssyttelivät ja sanoivat että "kokeile niin huomaat eron". Noh... Tämän suurem valaistus kokemuksen toiveessa pääsinkin testaamaan mac proota cubasella. Odotin oikein, että käyttö olisi niin helppoa, mettä saisin hittibiisin aikaan 5 minuutissa. Mitä kävikään? Cubase kaatui n. 28 min jälkeen. Cubasen käytettävyydessä en huomannut eroja, vaan yhtä paska softa kuin PC:lläkin. Sonaria en edes muista koska viimeksi olisi kaatunut käytössä. Mutta ei siinä mitään. Maksakaa te design tuotteista tai mistä vaan mutta muistakaa "se nyt on vaan tyhmää olla tyhmä". Suuttuko kukaan? :) En minä ainakakan suuttunut muutaman päivän likii uuden iMac-koneen omistajana ja vanhan PC-koneen ja Cubasen käyttäjänä. Jotenkin tuntuu vain nyt siltä, että Ladan ohjaimista on päästy Mersun rattiin. Tältä koneeltani odotan enemmän ja jo mm. hieman GarageBand-toimintoon tutustuneena uskon homman toimivan paremmin kuin vanhalla koneellani. Logig-softan aion vielä hankkia, mutta Garagella pärjään demottelussa varmasti vielä hyvän aikaa sen sisäistettyäni. Odottelen vielä tilaamaani lisämuistia ja midisovitinta koskettimistooni ja siten alan kokeileen musantekoa koneellani. :) | |
![]() 20.01.2008 20:14:03 | |
Olis kiva tietää yksilöidymmin, minä kun olen käyttänyt Os X:ää 5 vuotta, ja vain kerran törmännyt Kernel Paniciin, ja silloin on ollut kyseessä yleisesti tiedetysti viallinen 3:n osapuolen ajuri. No, kuten sanoin, Logic 8 kaatuilee sillointällöin ihan normaalia editointia tehdessä, erityisesti EXS:ää käytettäessä, Safari tippuu lennosta normaalissa nettisurffailussa (PC + Firefoxilla en ole vastaavaan törmännyt), eli ei mitään kuolemanvakavaa mutta jotenkin on sellainen fiilis että kaikki ei ole ihan kunnossa.. ... http://www.adamantiumstudios.com | |
![]() 20.01.2008 23:35:46 | |
Tässä nyt ku rakentava vaihe keskustelusta on ohi, niin : http://tmp.bluntobject.org/img/mac_vs_pc.jpg Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. | |
![]() 20.01.2008 23:41:28 (muokattu 20.01.2008 23:46:19) | |
Siinähän se olikin aika hyvin kiteytettynä :) | |
![]() 21.01.2008 09:30:25 | |
Tässä on voi olla jotain rakentavaakin: http://www.karma-lab.com/forum/show … c73bd510b8b4c2b1&threadid=10254 | |
![]() 21.01.2008 10:02:14 | |
Tässä nyt ku rakentava vaihe keskustelusta on ohi, niin : http://tmp.bluntobject.org/img/mac_vs_pc.jpg Onkos tuossa nyt hinnat mennyt väärin päin? Eihän iMac nyt sentään neljää tonnia maksa. Mitä Safarin kaatuilemiseen tulee, niin mielestäni muutenkin paljon parempia selaimia ovat Mozillan Camino ja Firefox. Camino varsinkin. Toimii mac ympäristössä loogisemmin, kun on alunperinkin macille suunniteltu. Ainoana miinuksena, että YLEn Areena ei oikein pelaa Caminolla. Tuon vuoksi Firefoxikin koneelta löytyy. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... | |
![]() 21.01.2008 10:32:04 | |
Tässä nyt ku rakentava vaihe keskustelusta on ohi, niin : http://tmp.bluntobject.org/img/mac_vs_pc.jpg Sinänsä ihan hauska, ja tietyllä logiikalla varsin paikkansapitävä. Jos pääasia on pelaaminen, niin PC varmasti on erinomainen valinta :) No, kuten sanoin, Logic 8 kaatuilee sillointällöin ihan normaalia editointia tehdessä, erityisesti EXS:ää käytettäessä, Safari tippuu lennosta normaalissa nettisurffailussa (PC + Firefoxilla en ole vastaavaan törmännyt), eli ei mitään kuolemanvakavaa mutta jotenkin on sellainen fiilis että kaikki ei ole ihan kunnossa.. Jep, yksittäisiä tapauksia on varmasti molemmin puolin niin paljon kuin vain jaksaa listata. Meikä on saanut macit kaatuilemaan useammin kuin kerran. Näissä keskusteluissa voi usein tulla se väärinkäsitys, että mac olisi jotenkin jumalallinen laite joka on kaikkien tavallisten kuolevaisten yläpuolella. Eihän se niin ole. Puutteensa siinäkin ja mac käyttäjät ovat varsin äänekkäitä myös ilmaisemaan ne. Samoin muakin ärsyttää toi Jobsin kritiikitön palvominen. Jos jossain vaiheessa osoittautuu että pc onkin se paras vaihtoehto, ei mulle tuota vaikeuksia vaihtaa systeemejä. En myöskään halua puolustaa omaa nykyistä systeemiäni ainoana oikeana vaihtoehtona kaikille. MUTTA, eikös se pääasia kuitenkin ole musiikinteko? Jos lopputulos on hyvää ja koskettavaa musiikkia, on kai aika yhdentekevää miten se tehdään ja mitä bittejä missäkin liikkuu. "Layers of layers of shit!" | |
![]() 21.01.2008 10:46:28 | |
MUTTA, eikös se pääasia kuitenkin ole musiikinteko? Ei, vaan se että omistaa design tuotteen. Eikös se nyt tuolla aiemmin tullut selväksi. | |
![]() 21.01.2008 10:50:03 | |
Ei, vaan se että omistaa design tuotteen. Eikös se nyt tuolla aiemmin tullut selväksi. Tää alkaa taas muistuttaa tuota Gibson vs. J&D -keskustelua. Minä koen ainakin, että mäkkini on ollut joka sentin arvoinen, mutta samaa ei voi sanoa yhdestäkään pc -koneesta ja vielä vähemmän niistä pc -koneista, missä on ollut windows. | |
![]() 21.01.2008 10:57:49 (muokattu 21.01.2008 10:58:34) | |
No, kuten sanoin, Logic 8 kaatuilee sillointällöin ihan normaalia editointia tehdessä, erityisesti EXS:ää käytettäessä, Safari tippuu lennosta normaalissa nettisurffailussa (PC + Firefoxilla en ole vastaavaan törmännyt), eli ei mitään kuolemanvakavaa mutta jotenkin on sellainen fiilis että kaikki ei ole ihan kunnossa.. ... Mä käytän Firefoxia, ja sen kanssa tulee ongelmia tiettyjen sivujen kanssa ja silloin, kun on hemmetisti tabeja auki kerralla, mutta Mac-Firefoxin muistiongelmat ovat yleisesti tiedossa. Safaria en ole niin paljoa käyttänyt, mutta se ei muistaakseni ole minulla kaatunut koskaan. Logicista ei ole niin paljon kokemuksia, että voisin sanoa mitään. Epäilen, että joku Plugari ei tykkää jostain... Itse, jos olisin Windows-käyttäjä ja oma kone pelaisi hyvin, en kovin helposti vaihtaisi Mäkkiin. "If it is not broken, don't fix it" toimii yleensä aina. Omat Windows-kokemukset audiosoftien kanssa olivat sellaisia, että Sonar pelasi loistavasti, Live ja Cubase kaikkea muuta. Kuitenkaan softien käytettävyys ei riipu pelkästä vakaudesta. Jonkun verran hyväksyy fibaa, jos muuten ko. ohjelmalla saa enemmän aikaan. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. | |
![]() 21.01.2008 11:44:00 | |
Ei, vaan se että omistaa design tuotteen. Eikös se nyt tuolla aiemmin tullut selväksi. Juu, se on kyllä siistiä. Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa: Tunne Lennut. -JCM | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)