Aihe: Ez Drummer - käyttäjiä - kokemuksia.. ?
1 2 3 4 5 6 7 8 911 12 13 14 15
030550
07.07.2008 20:47:23
Itse olen hankkimassa kyseistä ohjelmaa. Voiko EZ-Drummerin kytkeä vaikka näppäimistöön ja määrätä mikä rummun osa on mikäkin näppäin? tai mitä muita vaihtoehtoja ez-drummerin soittoon on vai onko vain pakko tyytyä klikkailemaan hiirellä??
jannu
07.07.2008 21:19:28
Itse olen hankkimassa kyseistä ohjelmaa. Voiko EZ-Drummerin kytkeä vaikka näppäimistöön ja määrätä mikä rummun osa on mikäkin näppäin? tai mitä muita vaihtoehtoja ez-drummerin soittoon on vai onko vain pakko tyytyä klikkailemaan hiirellä??

Midikiippari on kätevä vekotin. Näppäimmistöön reitittämisestä en tiijä.
"Just tell me fucking why everything becomes an issue!"
faq1
08.07.2008 17:04:14
Toimiiko Ez Drummer Stand alonena, vai vaatiiko vielä jonkun lisäsoftan, jonka kautta sitä voisi käyttää? Entä toimiiko Vistassa?

Käyttäisin sitä Cubase SE3:een tekemieni rumpu-MIDI-raitojen sounditukseen, siis VST:nä.
Lancelot
08.07.2008 17:26:20
Tässäpä biisin tynkää jossa EZDrummer jauhaa:
http://user.personal.fi/musiikki/liquorworks/demo/1.mp3

Olipas muhkeat saundit! Hyvältä kuullosti!
jannu
08.07.2008 18:17:52
Toimiiko Ez Drummer Stand alonena, vai vaatiiko vielä jonkun lisäsoftan, jonka kautta sitä voisi käyttää? Entä toimiiko Vistassa?

Käyttäisin sitä Cubase SE3:een tekemieni rumpu-MIDI-raitojen sounditukseen, siis VST:nä.

No mihin sä sitä stand alonea tarttet jos kerran sulla on Cubase SE?

Tuolta varmaan löytyy aika kattavasti yhteensopivuudesta:
http://www.toontrack.com/

Jälleen kerran vois todeta, että Google on keksitty...
030550
08.07.2008 21:22:53
montaako kosketinta midikiipparissa tarvitaan ez-drummerin käyttöön, ettei tulisi ostettua turhan isoa ja sellaista missä tulisi kaikkea muuta turhaa mitä en tarvi? pystyykö vielä säätämään mikä kosketin on mikäkin rummun osa?
Ukko
09.07.2008 10:12:13

montaako kosketinta midikiipparissa tarvitaan ez-drummerin käyttöön, ettei tulisi ostettua turhan isoa ja sellaista missä tulisi kaikkea muuta turhaa mitä en tarvi? pystyykö vielä säätämään mikä kosketin on mikäkin rummun osa?

GM:ssä riittää normaali rumpusetille kaksi oktaavia. Kannattaa kuitenkin hommata dynaaminen koskettimisto.

http://www.dv247.com/invt/32505/ . Ei ole paha hinta.
COVS jäsen nro 6
Lenoldinho
09.07.2008 19:02:23

Jos host-softasi sitä tukee. Eli jos softassa, jossa EZdrummeria tulet käyttämään, kyseinen ominaisuus löytyy, toimii se myös EZDrummerin kanssa. Mm. Livestä ja Logicista tämä löytyy. Mutta kannattaa kyllä kiippari tai ihan rumpupädi hankkia. Elämä helpottuu. Ja nuissa molemmissa velocityn tunnistus on lähes pakollinen rumpuja tehtäessä. Ellei sitten halua niitä velocityjä yksi kerrallaan klikkailla. Onhan EZDrummerissa se humanizer - mutta jos ohjelmoit rumpusi ilman velocityn vaihteluja, ja sinulla on humanizer päällä, lopputulos tulee kuulostamaan siltä kuin ihmisrumpali yrittäisi soittaa mahdollisimman dynamiikattomasti - eli ei kovinkaan hyvältä.

Toimii standalonena Toontrack Solon kaverina (http://www.toontrack.com/toontrack_solo.asp). Sillä tosin ei voi midiraitoja muuttaa ääneksi, mutta sehän onnistuu tuossa Cubasessasi aika helposti. Toimii Vistassa (tosin ei omakohtaisia kokemuksia ole).
-septimisti-
09.07.2008 21:24:01
Eikö tuo humanizer toiminto käytännössä tarkoita vain sitä, että softa soittaa ns. vaihtoehtoisia sampleja joka toisella kerralla. Eli konekivääriefekti poistuu, mutta ei sinne mitään varsinaista "dynamiikkaa" tule missään tapauksessa.

Mitäs porukka on noin muuten mieltä tuon peruspaketin mukana tulevista valmiista kompeista, filleistä ja muista?

Mitä mä olen päässyt kokeilemaan pikaisesti niin ne tuntuivat jotenkin kolkoilta. Komppeja on tosi isot kasat ja niiden "päälle" voi laittaa monenlaista symbaalijuttua, mutta itse kompit ovat toistensa yksinkertaisia kopioita pienillä muutoksilla ja vieläpä erittäin lyhyitä.

Himassa mulla on originaali Drumkit From Hell ja siinä komppeja & fillejä tuli mukana vähän, mutta ne ovat erittäin mielenkiintoisia ja paljon pidempiä kuin tuossa Ez:ssa.

Osaisiko joku lisäksi valaista miten näiden valmiiden komppien laita on AD:ssa ja miten ne vertautuvat Ez:n vastaaviin?

Itse saundit tuossa Ez:n peruskitissä tuntuisivat olevan kohdallaan.
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
jannu
10.07.2008 01:00:28 (muokattu 10.07.2008 01:00:52)
Eikö tuo humanizer toiminto käytännössä tarkoita vain sitä, että softa soittaa ns. vaihtoehtoisia sampleja joka toisella kerralla. Eli konekivääriefekti poistuu, mutta ei sinne mitään varsinaista "dynamiikkaa" tule missään tapauksessa.

Mun käsittääkseni humanize myöskin arpoo hieman valmiiden komppien samplejen paikkaa aikajanalla eikä laita niitä kylmästi gridiin.
epeli
10.07.2008 09:14:45

Siinä vähän meikäläisen demottelua. EZ+DFH:

http://obsidian.pp.fi/Musiikki/Polku.mp3
http://obsidian.pp.fi/Musiikki/AITC%20-%20The%20End.mp3

itse en laula kummassakaan...
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
StoRBa
11.07.2008 10:18:56

Meikäläisellä on omissa uusissa kyhäilyissä EZDrummer käytössä. Soittelen ensin suurin piirtein sisään sähkörummuilla, ja sitten hieman viilaan ja qvantisoin... Toimii =)

www.mikseri.net/youngdangerous
Kuuntele kun soitan!
soldea
11.07.2008 20:24:47

Mullaki on tämä ja Drumkit from hell ja Vintage Rock. Kyllästyin melkeen heti niihin valmiisiin komppeihin ja filleihin, päätin tehä ne rumpuraidat guitar prolla ja siitä sitten videä ne ezdrummeriin. Tiiättekö miten vois säätää EQ:ta Acid Pro 6:sella?
JPQ
11.07.2008 20:52:24

Mun käsittääkseni humanize myöskin arpoo hieman valmiiden komppien samplejen paikkaa aikajanalla eikä laita niitä kylmästi gridiin.

Tätä softaa en tunne mutta perinteinen humanize tekee tuota eikä niinkään viahda sampleja.
lindo
11.07.2008 22:57:20

Itse saundit tuossa Ez:n peruskitissä tuntuisivat olevan kohdallaan.

ADn ja EZin perusero on kai se että EZissä soundeja ei pahemmin voi muutella ... eikös virvelitkin olleet valmiiksi compressoituja? ADssä rummut saa tosi kuivaksi jos niin haluaa. Kompuraa, huonetta ym voi säädellä mielin määrin.
Rok rok
StoRBa
14.07.2008 10:21:33

ADn ja EZin perusero on kai se että EZissä soundeja ei pahemmin voi muutella ... eikös virvelitkin olleet valmiiksi compressoituja? ADssä rummut saa tosi kuivaksi jos niin haluaa. Kompuraa, huonetta ym voi säädellä mielin määrin.

Kyllä noissa jonkin verran on vissiin kompuraa ja EQta käytettynä, mutta aika paljon voi vielä jälkeenpäin muokata soundia. Basaristakin vissiin löytyy valmiiksi EQtettu sample sekä EQttamaton versio.
Kuuntele kun soitan!
Torniojaws
16.07.2008 15:38:05

Kyllä noissa jonkin verran on vissiin kompuraa ja EQta käytettynä, mutta aika paljon voi vielä jälkeenpäin muokata soundia.

AD:ssa kaikki samplet on kuivina, mutta siellä on aavistuksen piilossa vakiosettien AD:n sisäiset insertit, jotka voi kaikki poistaa tai sitten säätää niitä itse. Jos insertit poistaa, on kaikki samplet täysin kuivia ilman minkäänlaista esikäsittelyä.
Vortechin kolme täysipitkää nyt CD:nä! Hinta 12 euroa. Tilausohjeet webbisivuilla.
M.i.k.key
16.07.2008 15:59:05
Uusi SD2 on vissiin aika kova. Eli EZdrummerin tekijöiltä (www.toontrack.com)
Erilaisia Up- ja crossgreidaus paketteja myös saatavilla. Käyttöliittymä on kuvien mukaan enemmän tuonne AD:n suuntaan. Ajattelin päivittää.
Ai niin, just ostin Nashville laajennuksen ja hienosti tuntuu toimivan!
möllisty
Torniojaws
16.07.2008 18:02:31

Uusi SD2 on vissiin aika kova.

Monet tuntuvat valittelevan, että sillä ei ole mitään soundillista eroa DFH Superioriin verrattuna.
Vortechin kolme täysipitkää nyt CD:nä! Hinta 12 euroa. Tilausohjeet webbisivuilla.
M.i.k.key
16.07.2008 19:54:44
Monet tuntuvat valittelevan, että sillä ei ole mitään soundillista eroa DFH Superioriin verrattuna.

Onko toi siis hyvä vai huono? En tiedä DFH Superiosta.
möllisty
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)