Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 557 58 59 60 61122 123 124 125 126
Kre-per
20.08.2009 11:19:27 (muokattu 20.08.2009 11:21:25)
Velli: Ymmärrän täysin pointtisi, mutta itse en ostaisi jo valmiiksi vanhentunutta vermettä. Itse ostaisin tämän hetken hyvät/huiput kamat ja opettelisin käyttämään niitä todella hyvin. Veikkaisin, että niillä tekee mielellään hommia paljon pidempään kuin noilla jo valmiiksi vanhentuneilla laitteilla. Mutta kukin taaplaa tyylillään. Onhan siinäkin tietty hohto ja voittajafiilis kun saa "kämäisillä" kamoilla loistavaa lopputulosta aikaiseksi.

Oon aina ihmetelly tälläsiä ihmisiä, jotka ei ajattele rahaa ollenkaan. Siinä on MUN mielestä eroa, ostatko tietokoneesi 550 eurolla vai 2500 eurolla. Kannattaa tutustua käsitteeseen hintalaatusuhde.

EDIT: No näinhän se Cathi777 jo sanoikin.
Velli
20.08.2009 11:43:30 (muokattu 20.08.2009 11:55:59)
Cathi777: Mut otappa huomioon, että kuinka paljon halvemmalla tuollainen vanhempi kone lähtee, jolla kuitenkin pärjää todella hyvin. Siihen saa aivan nykyaikaiset kamat kiinni ja sitten ei tarvitse tulevaisuudessa sijoittaa kuin koneeseen. Tuohan on nyt ihan turhaa lässytystä, että se heti vanhenisi ja sillä ei tyyliin vuoden päästä tekisi enää mitään. Noita G5:sia saa kuitenkin tällä hetkellä todella edullisesti ja ne on todella päteviä koneita.

Juu, totta kai vanhemman saa halvemmalla ja kuten hieman huonohkosti tuossa aiemmin totesin, kyllä millä tahansa kamoilla saa ihan helevatan hyvää jälkeä aikaiseksi, jos vaan osaa käyttää laitteitaan. Pointtini oli ehkä se, että käyttömukavuus on uudemmilla kamoilla parempi kuin vanhemmilla ja sen vuoksi ostaisin itse uudemmat vehkeet.

Nämäkin on tietenkin makukysymyksiä. Toisille käyttömukavuus voi olla parempi nimen omaan vanhemmissa äänityskamppeissa. Eli loppujen lopuksi voi hommata ihan mitä tahansa kunhan tietää mitä haluaa. Olisin siis voinut alun alkaenkin pitää suuni vaan kiinni ;)...

Kre-per: Oon aina ihmetelly tälläsiä ihmisiä, jotka ei ajattele rahaa ollenkaan. Siinä on MUN mielestä eroa, ostatko tietokoneesi 550 eurolla vai 2500 eurolla. Kannattaa tutustua käsitteeseen hintalaatusuhde.

Totta kai itsekin otan aina kustannukset huomioon. Itse vaan olen sen luontoinen, että en halua tyytyä halvempaan vaihtoehtoon, jos arvokkaampi on käsien ulottuvilla säästötoimenpiteitä harjoittamalla. Eli jos mulle on tarjolla 550E:n kampe ja 2500E:n kampe ja tiedän sen kalliimman olevan oleellisesti parempi ja mulle sopivampi, niin silloin säästän niin kauan kunnes mulla on varaa siihen kalliimpaan. Tätä periaatetta olen kaikissa kamahankinnoissani noudattanut viimeiset 5v. Opiskelijana kun itsekin menen, niin välillä joutuu säästämään vähän kauemmin, mutta odottamisen jälkeen uuden laitteen ostaminen on entistä palkitsevampaa.

Enkä siis nyt yritä jeesustella ja sanoa miten kaikkien tulisi toimia. Tämä vaan on mulle oikea tapa toimia ja siitä tulee mulle hyvä fiilis. Jollekin toiselle voi olla tärkeämpää päästä vaan heti hommiin oli kamat mitä hyvänsä ja sekin on ok, jos tietää mitä haluaa. Itseäni jää vaan aina kaivelemaan, jos ostan halvalla semiä, kun tiedän että kohtuullisella säästämisellä olisin voinut saada pro:ta.
meriluoto
20.08.2009 12:03:38
Velli: Ymmärrän täysin pointtisi, mutta itse en ostaisi jo valmiiksi vanhentunutta vermettä. Itse ostaisin tämän hetken hyvät/huiput kamat ja opettelisin käyttämään niitä todella hyvin. Veikkaisin, että niillä tekee mielellään hommia paljon pidempään kuin noilla jo valmiiksi vanhentuneilla laitteilla. Mutta kukin taaplaa tyylillään. Onhan siinäkin tietty hohto ja voittajafiilis kun saa "kämäisillä" kamoilla loistavaa lopputulosta aikaiseksi.

Mut hei, käykö siinä niin että kun nyt ostat ne hienot/huiput kamat niin viiden vuoden päästä nekin on vanhoja/kämäisiä?!? ;) Onhan musiikkia tehty jo vuosikymmeniä melko hyvällä tuloksella. Johtuen varmaan siitä että kahvoissa on aina ollut ukot jotka osaavat käyttää laitteitaan? Mulle ei ainakaan tuo lisäarvoa omaan osaamistasooni nähden se, että onko mulla 250€ vai 2500€ vermeet. Siitä olisin valmis maksamaan ennemmin jos saisin kotiini jonkun tosiammattilaisen kertomaan miten tehdä ja kädestä pitäen näyttämään vaikka miten kannattaa äänittää esim rummut?

"Aion tehdä vielä loistavaa KÄMÄÄ!" :))
-T-R-Ö-F-Ö-
Dr Dominant
21.08.2009 10:14:59

Ostin ekan mäkkini (PowerMac 7500) käytettynä vuonna 1997. Laite oli ostaessani jo "vanha", mutta sillä rouskutin menemään 9 vuotta vuoteen 2006 saakka. Välissä päivitin prosessorin G3-400:ksi ja lisäsin muistia. Kaverillani täysin samanlainen setti, jolla vielä vuonna 2004 miksattiin levylle tavaraa kun kaikilla oli jo vähintään tuplaprosessori-G4:t vai mitä ne nyt silloin oli...

Hinta-laatusuhde oli merkittävän hyvä. vuodesta 2006 vuoteen 2008 pärjäsin työpaikkani tarjoamalla iMac G5:lla, viime vuonna ostin elämäni ensimmäisen uuden koneen MBP:n, saa nähdä meneekö seuraavat 8 vuotta tällä? ;)

Niin kauan kuin hommat sujuu senhetkisillä vermeillä, niin senkun tekee vaan. Kyllä sen itse tietää kun homma alkaa tökkimään sen verran että päivitys on ajankohtainen.
"Dr. Dominant, I presume?"
insight
21.08.2009 11:37:00
Joskus tulee kyllä fiilis, että Macin käyttäjät ovat markkinamiesten unelma-asiakaskuntaa =)
Can you feel the atmosphere
Dr Dominant
21.08.2009 12:08:16

insight: Joskus tulee kyllä fiilis, että Macin käyttäjät ovat markkinamiesten unelma-asiakaskuntaa =)

No jonkunhan sekin homma on tehtävä d8-)
mll
21.08.2009 12:41:13
insight: Joskus tulee kyllä fiilis, että Macin käyttäjät ovat markkinamiesten unelma-asiakaskuntaa =)

Se voisi ehkä siinä tapauksessa pitää paikkansa, jos näiden käyttöikä olisi lyhyempi... Eihän nykyään ole kannattavaa markkinamiesten kannalta tehdä mitään elektroniikka, mikä kestäisi kahta vuotta kauempaa käytössä ehjänä. :D
south_of_heaven
21.08.2009 13:10:40 (muokattu 21.08.2009 13:12:07)
mll: Se voisi ehkä siinä tapauksessa pitää paikkansa, jos näiden käyttöikä olisi lyhyempi... Eihän nykyään ole kannattavaa markkinamiesten kannalta tehdä mitään elektroniikka, mikä kestäisi kahta vuotta kauempaa käytössä ehjänä. :D

Jep. Ja tää on muutenkin vuoden käytön jälkeen vielä kuin olisi pari päivää sitten ostettu (lukuunottamatta paria naarmua).

En tiedä kuinka moni on huomannut, mutta Apple-tuotteet myös tuoksuvat uutena järjettömän hyvältä :D näppis tuoksuu yhä, jos oikein läheltä haistelee. Siitä tulee sellainen "jes uutta Applea"-fiilis.

Ehkä vähän aiheen sivusta mutta kuitenkin. Monesti elektroniset tuotteet haisevat uutena vain paskalle.
Life in plastic, it's fantastic!
Velli
21.08.2009 13:19:12
south_of_heaven: En tiedä kuinka moni on huomannut, mutta Apple-tuotteet myös tuoksuvat uutena järjettömän hyvältä :D näppis tuoksuu yhä, jos oikein läheltä haistelee. Siitä tulee sellainen "jes uutta Applea"-fiilis.

Parfymoivat vissiin vehkeitään tehtaassa :).
Dr Dominant
21.08.2009 14:29:36

Velli: Parfymoivat vissiin vehkeitään tehtaassa :).

Ja siinä sivussa roiskuu sitten vähän myytävän tuotteenkin päälle 8P

Sori - oli ihan pakko!!
Janus
21.08.2009 17:54:58
Dr Dominant: Ja siinä sivussa roiskuu sitten vähän myytävän tuotteenkin päälle 8P

Sori - oli ihan pakko!!

Hyvällä säkällä parfyymiakin...
Notefix
22.08.2009 09:15:11

Mä olen aina luullu että Windows-käyttäjät on niitä...meinaan, onhan Windowsia myyty huomattavasti edemmän. Ja asiakaskunta on vähemmän vaativaa :)
"Layers of layers of shit!"
Karhuherra
23.08.2009 08:37:39
Notefix: Mä olen aina luullu että Windows-käyttäjät on niitä...meinaan, onhan Windowsia myyty huomattavasti edemmän. Ja asiakaskunta on vähemmän vaativaa :)

Joo kyllä taitaa enemmän dollareita tulla siitä, että ostetaan Citymarketista 400-500 euron muoviläppäri Windowsilla, mikä sitten räjähtää 1-2 vuoden sisällä ja sitten hommataan uusi. Vanhat Mac-koneet lähtee yleensä kiertoon, koska ovat oivia kakkoskoneita vielä vuosienkin päästä "vanhennuttuaan". Onko kukaan koskaan ostanut käytettyä PC-läppäriä?
Parhaat naiset pokataan tractor pullingeissa.
dyydfromhell
23.08.2009 14:00:35
Saako Logic 9 aikaan raskaampaa musiikkia. Paljo näyttää noi teknotyypit sitä käyttävän. Se vaikuttaa niin kätevältä kun kaikki plugarit siellä. Eli kannattaisko ostaa se? Mulla on kitaraplugari mut se tukee vaan VST joten toinen vaihtoehto ois mulla ostaa esim cubase ja ostaa siihen kaikki plugarit erikseen. Mut se tulis paljo kalliimmaks ostaa vaikka addictive drums siihen? Jos tilaan logic 9 tuolta applen sivuilta niin onko siinä takuuta ja kannattaako vaikka thomanniin verrattuna tilata sieltä. Apple storessa hinta 499$=348e
Ziggy Bubba
23.08.2009 14:44:22

Kyllä tuolla Logicilla heviäkin duunaa, miksipä ei. Mun nähdäkseni Logicia käyttävät pitkälti kaikkien musatyylien duunailijat.

Apple Storesta kun tilaa, niin luulisin tuon heittävän sut suomalaiselle Apple Store sivustolle. Halvemmalla vois Logic irrota ainakin englantilaisista nettikaupoista. Dv247.com kannattaa ainakin tsekata.
The Crookmachine Project
samulirask
23.08.2009 15:13:10

dyydfromhell: Saako Logic 9 aikaan raskaampaa musiikkia. Paljo näyttää noi teknotyypit sitä käyttävän. Se vaikuttaa niin kätevältä kun kaikki plugarit siellä. Eli kannattaisko ostaa se? Mulla on kitaraplugari mut se tukee vaan VST joten toinen vaihtoehto ois mulla ostaa esim cubase ja ostaa siihen kaikki plugarit erikseen. Mut se tulis paljo kalliimmaks ostaa vaikka addictive drums siihen? Jos tilaan logic 9 tuolta applen sivuilta niin onko siinä takuuta ja kannattaako vaikka thomanniin verrattuna tilata sieltä. Apple storessa hinta 499$=348e

Ei kai tuollainen audiosekvensserin merkki määrittele musiikkityyliä sen enempää kuin esim. nauhakasiraiturin. Tietysti nuo plugarit saattavat vähän ohjailla valinnassa. Eipä niitä kaikkia tule toisaalta kuitenkaan käytettyä millään.

Uuden Logicin mukanahan tulee kai aika monipuoliset kitaraplugarit?
Cathi777
23.08.2009 15:27:45

sikki-six: Kyllä tuolla Logicilla heviäkin duunaa, miksipä ei. Mun nähdäkseni Logicia käyttävät pitkälti kaikkien musatyylien duunailijat.

Apple Storesta kun tilaa, niin luulisin tuon heittävän sut suomalaiselle Apple Store sivustolle. Halvemmalla vois Logic irrota ainakin englantilaisista nettikaupoista. Dv247.com kannattaa ainakin tsekata.

Itseäni toistaen:" Kannattaa katsoa Ebaysta". Mistään en itse ainakaan ole löytänyt halvemmalla. Saa selkeästi halvemmalla kuin dv247.com:sta.
Only pop music can break my heart...
dyydfromhell
23.08.2009 15:45:23
Cathi777: Itseäni toistaen:" Kannattaa katsoa Ebaysta". Mistään en itse ainakaan ole löytänyt halvemmalla. Saa selkeästi halvemmalla kuin dv247.com:sta.

Jotenki aina hirvittäny se ajatus ostaa esim Ebaysta. Onko se luotettava ja onko mitään takeita jos jokin menisi pieleen?
Janie Jones
24.08.2009 01:41:12

dyydfromhell: Jotenki aina hirvittäny se ajatus ostaa esim Ebaysta. Onko se luotettava ja onko mitään takeita jos jokin menisi pieleen?

Jos myyjällä on useita kymmeniä myyntejä ja noin 100 prosentin luotettavuus niin sitten suurella todennäköisyydellä on. PayPal antaa jotain takeita johonkin summaan, kato sieltä eBayn kautta.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
lukethesis
24.08.2009 10:38:29
eBay-ostamiseen liittyen:

Osaako kukaan sanoa joutuuko softasta (siis postiin tulevasta fyysisessä LAATIKOSSA cd/dvd:illä) jonka ostaa esimerkiksi USA:sta, maksamaan tullia? Tullin SURKEILTA sivuilta ei yllätys yllätys jälleen kerran löydy vastausta.

Sanotaan vain näin: "Näiden sivujen ohjeissa keskitytään ostoksiin, jotka on tullattava. Ohjeet eivät siis koske esimerkiksi musiikkia ja tietokoneohjemia, jotka hankitaan Internetistä suoraan linjateitse". Mitä ihmettä tuokin tarkoittaa? Netistä ostettuja tiedostoja? No kuka pönttö nyt niistä vielä tullia maksaisi???

........

eBayn kanssa kannattaa muuten olla tarkkana, ettei tule ostaneeksi piraattia. (Myös muissakin tuotteissa, jotka on mahdollista väärentää, kuten vaatteet, kuulokkeet) Hinta on yleensä aika hyvä indikaattori tälle. Ja Logicin yms muiden kohdalla kannattaa varoa, että ei osta sitä rajoitettua versiota, mille ei voi tehdä Upgradea sitten myöhemmin.

Nettilukutaitoa (englanninkielen) siis tarvitaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)