Aihe: Apple, mac osx ja iMuusikot toinen osa
1 2 3 4 554 55 56 57 5861 62 63 64 65
Henri Henri Olavi
19.09.2020 12:26:14
Krice: Onko kukaan hankkinut macille muuta kuin appelin omaa näppäimistöä? Vähän köyhää näyttäisi olevan valinnan mahdollisuudet jos haluaa mac-näppäimet.

Logitech, Satechi, Penclic, Matias, Das Keyboard, Velocifire, Macally, Anker, Keychron, Azio, Nixeus, iHome, Obinslab ja Steelseries tekevät ainakin kehuttuja näppiksiä Macille.
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Krice
19.09.2020 23:48:04

Henri Henri Olavi: Logitech, Satechi, Penclic, Matias, Das Keyboard, Velocifire, Macally, Anker, Keychron, Azio, Nixeus, iHome, Obinslab ja Steelseries tekevät ainakin kehuttuja näppiksiä Macille.

Oletko ostanut mitään noista? Keychron K2:sta näyttäisi olevan tässä maassa, mutta se on turhan tiivis versio näppäimistöstä. Olen jonkin verran yrittänyt löytää, mutta saatavuus on nihkeää, pitäisi tilata ulkomailta jostakin tyyliin jenkeistä. Jonkin aikaa selattua ajattelin, että ehkä pitäisi antaa vain periksi.
Henri Henri Olavi
19.09.2020 23:50:10
Krice: Oletko ostanut mitään noista? Keychron K2:sta näyttäisi olevan tässä maassa, mutta se on turhan tiivis versio näppäimistöstä. Olen jonkin verran yrittänyt löytää, mutta saatavuus on nihkeää, pitäisi tilata ulkomailta jostakin tyyliin jenkeistä. Jonkin aikaa selattua ajattelin, että ehkä pitäisi antaa vain periksi.

En ole, mutta olen käyttänyt paljonkin Logitechin jotain MX-näppistä. Mä en tarvitse, koska läppärissä on näppis ja joskus harvoin kun tarvitsen, niin mulla on Applen oma pieni langaton näppis.
Krice
20.09.2020 16:04:42 (muokattu 20.09.2020 16:05:50)

Vähän hassua että jälleenmyyjillä ei ole, eikö applen käyttäjät osta näppäimistöjä... Das Keyboard ja Velocifire on oikeastaan noista sellaisia, mitä voisi edes harkita.
Henri Henri Olavi
20.09.2020 16:12:14 (muokattu 20.09.2020 16:12:23)
Krice: Vähän hassua että jälleenmyyjillä ei ole, eikö applen käyttäjät osta näppäimistöjä... Das Keyboard ja Velocifire on oikeastaan noista sellaisia, mitä voisi edes harkita.

Veikkaan, että käyttäjät ostavat pääsääntöisesti Applen omia. Minusta se Applen täysimittainen, langallinen näppis, on aivan erinomainen.
Krice
20.09.2020 21:32:49

Henri Henri Olavi: Minusta se Applen täysimittainen, langallinen näppis, on aivan erinomainen.

Minullakin on minissä applen oma näppis. Onhan se ihan hyvä, jos ei tiedä paremmasta...
anapena
20.09.2020 22:52:00
Mitäs niitä applen omia näppäimiä nyt on? Itse en ole hoksannut niitä kaivata, vaikka tätäkin viestiä kirjoitan jollain blackstormilla. Windows-logo on tuossa ns. omppunapin paikalla.
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Henri Henri Olavi
20.09.2020 23:05:45
Krice: Minullakin on minissä applen oma näppis. Onhan se ihan hyvä, jos ei tiedä paremmasta...

Siis se täyspitkä langallinen? Sehän on loistava. Ei toki mihinkään pelaamiseen, mutta kirjoittamiseen kyllä.
Krice
21.09.2020 13:14:14

Henri Henri Olavi: Ei toki mihinkään pelaamiseen, mutta kirjoittamiseen kyllä.

Ehkä vain pidän enemmän mekaanisesta, koska siinä saa naputtaa turbotäysillä napin pohjaan. Appelin saksi(perhos?)kytkimet ei pitäisi sellaisesta. Kirjoitan tännekin nyrkeillä paukuttaen PC:llä + mekaanisella näppiksellä, master race -tyyliin.
Henri Henri Olavi
21.09.2020 13:20:58
Krice: Ehkä vain pidän enemmän mekaanisesta, koska siinä saa naputtaa turbotäysillä napin pohjaan. Appelin saksi(perhos?)kytkimet ei pitäisi sellaisesta. Kirjoitan tännekin nyrkeillä paukuttaen PC:llä + mekaanisella näppiksellä, master race -tyyliin.

Tämähän toki jakaa ihmisiä. Minusta Applen saksimekanismi on oivallinen, mutta butterfly (jollainen on mun läppärissä) aivan kurapaskaa. En tiedä kykenisinkö enää tottumaan mekaaniseen, sillä en ole sellaista käyttänyt vuosiin.
Henri Henri Olavi
04.10.2020 18:06:46
Täällä olisi Krice sulle halvalla asiallinen mekaaninen Apple-näppis. Toimii BT tai piuhalla.

https://hopeinenomena.fi/viewtopic. … amp;t=278540&view=unread#unread
Krice
18.10.2020 21:31:13

Kirjoitin applen näppäimistöllä kirjaimellisesti nyrkillä, kesti yllättäen ainakin yhden kohtalaisen tukevan iskun. Eli näppäimetkin on kestävämpiä kuin kuvittelisi.
Vessajono
02.11.2020 19:29:51 (muokattu 02.11.2020 19:29:58)
10. päivä näemmä tulossa event otsikolla "one more thing". Ehkä niitä uusia koneita tai edes yks kone vielä tän vuoden puolella saadaankin.
"Kumpi saa sut laukeamaan nopeammin, verovähennykset vai poskihoito?"
Henri Henri Olavi
10.11.2020 20:16:56
Aika vakuuttavalta vaikuttaa tuo uusi M1.
Vessajono
10.11.2020 21:13:44
Henri Henri Olavi: Aika vakuuttavalta vaikuttaa tuo uusi M1.

Jos edes puolet mainospuheista on puoliksi totta, niin kieltämättä. Mulla alkaa nykynen kone olemaan vaihtoikänen niin senkin takia toi Pro kyllä kiinnostelis aika vahvasti, mutta täytynee nyt kuitenkin malttaa venailla ensimmäiset käyttäjäkokemukset ensin.
Henri Henri Olavi
10.11.2020 21:14:32
Vessajono: Jos edes puolet mainospuheista on puoliksi totta, niin kieltämättä. Mulla alkaa nykynen kone olemaan vaihtoikänen niin senkin takia toi Pro kyllä kiinnostelis aika vahvasti, mutta täytynee nyt kuitenkin malttaa venailla ensimmäiset käyttäjäkokemukset ensin.

Ei tullut vasta kuin 13-tuumainen, joten ei kiirusta mulla. Tää kone on 2018, joten en ole muutenkaan ajatellut vaihtaa ennen vuotta 2025.
Vessajono
10.11.2020 21:41:45
Henri Henri Olavi: Ei tullut vasta kuin 13-tuumainen, joten ei kiirusta mulla. Tää kone on 2018, joten en ole muutenkaan ajatellut vaihtaa ennen vuotta 2025.

Mulla on 2017 ja viisivuotissuunnitelman mukaan piti vaihtaa 2022 mutta tää akunkesto on kyllä näissä niin vitun surkea vitsi että pitää kyllä vakaasti harkita jaksaako sinne asti. Ja näppis on toinen ongelma.
Henri Henri Olavi
10.11.2020 21:45:26
Vessajono: Mulla on 2017 ja viisivuotissuunnitelman mukaan piti vaihtaa 2022 mutta tää akunkesto on kyllä näissä niin vitun surkea vitsi että pitää kyllä vakaasti harkita jaksaako sinne asti. Ja näppis on toinen ongelma.

Onko nuo 2017-mallit sitten jotenkin susia tuon akun suhteen? Tässä 2018-mallissa akku on tosi jepa.
Hanuriin
11.11.2020 09:12:37
Henri Henri Olavi: Onko nuo 2017-mallit sitten jotenkin susia tuon akun suhteen? Tässä 2018-mallissa akku on tosi jepa.

Miten huono on huono? Onko se heikko kaikessa toiminnassa vai vaan musiikkihommissa? Mulla on 2011 MBP ja edelleen pystyy tunteroisen vääntämään isoa/keskikokoista Logic-projektia akun varassa. Pidän sitä hyvänä suorituksena.
Krice
11.11.2020 11:39:48

Ilmeisesti myös M1 Mac Mini -malleja tulossa. Jos tehot on mitä luvataan niin voisi olla jopa ihan järkevä valinta musiikkihommiin ainakin omalla kohdalla kun en tarvitse mitään järjettömiä määriä raitoja tai efektejä. Mutta nuo tehomainokset on kyllä vähän huvittavia ja todellinen teho nähdään sitten kun niitä kokeillaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)