Twinkle 18.01.2008 12:52:04 | |
---|
Kaikille PC:tä macciin siirtyjille suosittelen lämpimästi mini maccia. Sellaisen itse juuri hommanneena olen hyvin tyytyväinen sen suoritus kykyyn. Eikä sen hintakaan ole paha omastani maksoin maksimi muistilla 880€ joten siihen hintaan ei edes saa yhtä apina varmaa PCtä käyttiksen kera. Omasta audiokäyttöön tarkoitetusta PC:stäni maksoin 420 euroa käyttiksineen. Kasasin itse ja ostin vain osia mitä tarvitsen, tällä hetkellä käytössä on 500 gigaa kovalevytilaa RAID1:ssa, 3.0 Ghz Core2Duo ytimen kanssa ja 2 gigaa muistia DualChannelina. En tiedä onko tuo sitten apinavarma, mutta ei se tarvitsekaan olla niin kauan kun käyttäjä on ehta Homo Sapiens. |
HeavyMachinery 18.01.2008 13:50:53 | |
---|
Omasta audiokäyttöön tarkoitetusta PC:stäni maksoin 420 euroa käyttiksineen. Kasasin itse ja ostin vain osia mitä tarvitsen, tällä hetkellä käytössä on 500 gigaa kovalevytilaa RAID1:ssa, 3.0 Ghz Core2Duo ytimen kanssa ja 2 gigaa muistia DualChannelina. En tiedä onko tuo sitten apinavarma, mutta ei se tarvitsekaan olla niin kauan kun käyttäjä on ehta Homo Sapiens. Teetkö listauksen mitä maksoi... Kiinnostaa kovasti varsinkin XP:n/vistan nyky hinta kiinnostaa. Macci softineen on tullut aina halvemmaksi kun olen itse vertaillut :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Twinkle 18.01.2008 16:37:24 | |
---|
Teetkö listauksen mitä maksoi... Kiinnostaa kovasti varsinkin XP:n/vistan nyky hinta kiinnostaa. Macci softineen on tullut aina halvemmaksi kun olen itse vertaillut :D Juu, tilattu saksasta noin 8 kuukautta sitten joten hinnat on vähän yläkanttiin nykytilanteen puolesta: 81 - Intel C2D E4300 boxed (oletuspotkurilla väylän sai 333 megahertziin elikkä 3ghz tuli nopeudeksi.) 42 - Asus P5VD2-MX 79 - Kingston 1Gt DDR2 800mhz 81 - 2 x Seagate 250gt 7200rpm 8mt 29 - mediumtorni kotelo ja 400W virtalähde 29 - Samsung SH182 CD/DVD -asema 82 - XP Home == n. 420 euroa. Näyttis oli integroituna, ihan riittävä Radeon X1250, keskusmuistia syö mutta ei haittaa kun en mitään kuvaintensiivistä tee. Näyttömuisti haukkaa muistia sen 64 megaa tällä hetkellä. Hiirulainen ja näppis on jotkut logitechin karvalakit. Toimii, langattomia ja hinta oli jonkun 35 euroa. |
Wk 18.01.2008 17:27:46 (muokattu 18.01.2008 17:29:39) | |
---|
Kattelin tässä että kun PC ja Mac nyt sisältävät suurinpiirtein samaa rautaa niin paljonkohan kertyisi hintaa jos kasaisi vaikka tuota Applen sivuilla olevaa ensimmäistä Imacia vastaavan PC-koneen? * 2.0GHz Intel Core 2 Duo * 1GB memory * 250GB hard drive1 * 8x double-layer SuperDrive * ATI Radeon HD 2400 XT with 128MB memory Applen hinta on 1.199,00, prosessori lienee sama kuin E6400 vai olikos noissa FSB 667mhz eli joku oma versio Applelle? Normi-E6400:han toimii 1066mhz FSB:llä? Toisaalta hintaseurannan mukaan tehokkaampi E6550 on jo halvempi että ei ehkä kannataisi edes tuota E6400 ottaa... Jos haluaa päivittää tohon Imaciin lisää muistia niin aika älytön hinta sille kyllä tulee, vielä kun kyseessä on 667mhz muisti. Kuitenkin DDR2 800mhz kalikka halvimimllaan 15e zipale PC:lle. Gigabyten Radeon HD 2400XT maksaa 49 euroa ainaskin. |
Starlia 18.01.2008 18:09:13 (muokattu 18.01.2008 18:09:32) | |
---|
Kattelin tässä että kun PC ja Mac nyt sisältävät suurinpiirtein samaa rautaa niin paljonkohan kertyisi hintaa jos kasaisi vaikka tuota Applen sivuilla olevaa ensimmäistä Imacia vastaavan PC-koneen? Abit IP-35 - 100e Q6600 - 240e 2gb ram - 35e 2 x HD3870 -420e DVD - 30e Koppa + poweri - 120e Näyttö - 200e = 1145e Niin... E: Hinnat "noin". |
Wk 18.01.2008 19:35:21 | |
---|
Eli tavallaan vois aattella että joko käyttis maksaa aika hemmetisti tai Apple repii samasta PC-raudasta melkoisesti voittoa... |
Janie Jones 18.01.2008 19:54:37 | |
---|
Tässä iMaci:n pohjassa on kolme ristikantaruuvia eli ne kai on irroitettava lisämuistin laittamista varten. Kertokaa, miten itse olette suoriutuneet ko. hommasta, etten tee mitään virheitä tuossa toimenpiteessä. Täältä (ks. "How to") löytyy ohjeet: http://www.apple.com/support/imac/intel/ She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Janie Jones 18.01.2008 20:01:58 (muokattu 18.01.2008 20:03:29) | |
---|
Jos haluaa päivittää tohon Imaciin lisää muistia niin aika älytön hinta sille kyllä tulee, vielä kun kyseessä on 667mhz muisti. Kuitenkin DDR2 800mhz kalikka halvimimllaan 15e zipale PC:lle. Älkää muistia Applelta ostako. Kingstonin RAMit Verkkokaupasta, Multitronicilta jne. varsin halvalla. Sopivuuden voi tarkistaa Kingstonin sivuilta ja vaikka Hopeisesta omenasta. Multitronicilta tilasin just 2gb moduulin postikuluineen 45 e... She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
JPQ 18.01.2008 21:46:06 | |
---|
Eli tavallaan vois aattella että joko käyttis maksaa aika hemmetisti tai Apple repii samasta PC-raudasta melkoisesti voittoa... PC puolella on katteet nollissa melkein (ikävän pieniä) voin sanoa en ole itse kauppias mutta tiedän toisekseen laadun valvontaa ei käytännössä ole lisäksi mäkki on design tuote ja ilife paketin softatkin on ihan kait ok... joten kyllä se on niin mäkki on lähempänä normaali hintaista ja pc polkumyynti hintaista. |
Starlia 18.01.2008 22:04:29 | |
---|
PC puolella on katteet nollissa melkein (ikävän pieniä) voin sanoa en ole itse kauppias mutta tiedän toisekseen laadun valvontaa ei käytännössä ole lisäksi mäkki on design tuote ja ilife paketin softatkin on ihan kait ok... joten kyllä se on niin mäkki on lähempänä normaali hintaista ja pc polkumyynti hintaista. Hoho! Jaa että nyt mennään mäkki vs. PC -taistossa siihen, että PC on huonompi koska se on halvempi ja ei ole design tuote? Ei vittu sentään. Ottakaa se pää pois sieltä perseestä ja myöntäkää, että paskan myivät. |
Janie Jones 18.01.2008 23:49:04 | |
---|
Hoho! Jaa että nyt mennään mäkki vs. PC -taistossa siihen, että PC on huonompi koska se on halvempi ja ei ole design tuote? Ei vittu sentään. Ottakaa se pää pois sieltä perseestä ja myöntäkää, että paskan myivät. Ottamatta sen kummemmin taistoon kantaa sanoisin, että kirjoittajan pitää ottaa herne pois nenästä. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Wk 18.01.2008 23:52:53 | |
---|
En itekkään oikein allekirjoita tai kaikilta osin ymmärräkkään JPQ:n pointtia tuossa. Design nyt ainakin on mielestäni aika suhteellinen asia loppujen lopuksi, omasta mielestäni kyllä hienoja useimmat macit, ei siinä. |
JPQ 18.01.2008 23:55:45 (muokattu 18.01.2008 23:56:18) | |
---|
En itekkään oikein allekirjoita tai kaikilta osin ymmärräkkään JPQ:n pointtia tuossa. Design nyt ainakin on mielestäni aika suhteellinen asia loppujen lopuksi, omasta mielestäni kyllä hienoja useimmat macit, ei siinä. Design maksaa piditte siitä tai ette. Eli ostatte usein tuotteita jossa turhuuksia teille kuten mun näyttökortissa kahden näytön tuki. PCeellä voitte ottaa halpuus kotelon 30eurolla plus virtalähde tai design kotelo 200eurolla jossa ei tainnu olla virtalähdettä tyyliin jollen väärin sitä muista. PC ei ole huonompi mutta jos siitä oikeasti tosi halpaa haluaa osien laatu laskee. |
Janie Jones 19.01.2008 00:05:23 | |
---|
Design maksaa piditte siitä tai ette. Eli ostatte usein tuotteita jossa turhuuksia teille kuten mun näyttökortissa kahden näytön tuki. PCeellä voitte ottaa halpuus kotelon 30eurolla plus virtalähde tai design kotelo 200eurolla jossa ei tainnu olla virtalähdettä tyyliin jollen väärin sitä muista. PC ei ole huonompi mutta jos siitä oikeasti tosi halpaa haluaa osien laatu laskee. Eli JPQ ei varmaan viitanne "designilla" mihinkään tyhjään brändiin, vaan laatuun. ps. JPQ, hitto kun sun kielioppis - yhdys sanat ;) jne. - on aina niin vaikeaselkoista, anteeks nyt vain. Mun täytyy aina lukea moneen kertaan, että tajuan... Mutta luen silti, kun asiapuolta tuntuu löytyvän. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Wk 19.01.2008 00:08:34 (muokattu 19.01.2008 00:15:26) | |
---|
Mutta noissahan on samanlaisia komponentteja nyt sisällä kun suoritinkin on Inteliltä joten maksaako Macintoshissa siis nyt kotelosta ja käyttiksestä extraa vai pistävätkö komponenttivalmistajat todella parhaat yksilöt kaikista osista Applelle? EDIT: Tässä haen siis sitä syytä ostaa se kones justiin Applelta eikä kasata/kasauttaa samoista osista (- kotelo) ite. Tuo SuperDrivekään ei taida olla kuin hienosti nimetty polttava DVD-asema ;) |
Jaava 19.01.2008 00:12:59 | |
---|
ps. JPQ, hitto kun sun kielioppis - yhdys sanat ;) jne. - on aina niin vaikeaselkoista, anteeks nyt vain. Mun täytyy aina lukea moneen kertaan, että tajuan... Mutta luen silti, kun asiapuolta tuntuu löytyvän. Oikeasti, JPQ. Jos et yhdyssanoja ja pillkuja saa edes suunnilleen oikeisiin paikkoihin, niin yritä edes pisteitä ja lausejakoa. Siitä on oikeasti vaikea saada selvää. Anteeksi. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Janie Jones 19.01.2008 00:26:17 | |
---|
Mutta noissahan on samanlaisia komponentteja nyt sisällä kun suoritinkin on Inteliltä joten maksaako Macintoshissa siis nyt kotelosta ja käyttiksestä extraa vai pistävätkö komponenttivalmistajat todella parhaat yksilöt kaikista osista Applelle? EDIT: Tässä haen siis sitä syytä ostaa se kones justiin Applelta eikä kasata/kasauttaa samoista osista (- kotelo) ite. Tuo SuperDrivekään ei taida olla kuin hienosti nimetty polttava DVD-asema ;) Tyhjästä ei tietenkään kannata maksaa. Mikä on tyhjää, kukin päättäköön kokemuksensa ja muiden kriteeriensä nojalla. Jos nyt kantaa otan, niin itse pidän pöydällä mieluummin tätä iMacia kuin jotain hurisevaa möhköä. Ja käyttis on tietysti erilainen - onko parempi sulle, tiedät vain kokeilemalla. Tyhmät hype-nimet kuten "SuperDrive" ovat tietysti tavattoman yleisiä bisneksessä kuin bisneksessä, myös tietokoneista puhuttaessa. Niiden läpi on hyvä katsoa, siinä seikassa olet täysin oikeassa, jos minulta kysytään. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
-septimisti- 19.01.2008 00:59:53 | |
---|
Tyhjästä ei tietenkään kannata maksaa. Mikä on tyhjää, kukin päättäköön kokemuksensa ja muiden kriteeriensä nojalla. Jos nyt kantaa otan, niin itse pidän pöydällä mieluummin tätä iMacia kuin jotain hurisevaa möhköä. Ja käyttis on tietysti erilainen - onko parempi sulle, tiedät vain kokeilemalla. Ihan noin ketjun alkuperäiseen ideaan palatakseni. Kyllä PC koneisiinkin saa kivasti muotoiltuja (vaihtoehtoisia muotoiluja on muuten valittavissa paljon enemmän kuin applen tuotteissa) ja hiljaisia koteloita. Näitä koteloita löytyy myös montaa eri kokoa. Omppu-logo vain jää puuttumaan. Noin muuten lienee aika selvää, että kun kerran ainakin toistaiseksi vielä markkinataloudessa eletään, ovat Mac-koneiden hinnat suurin piirtein sillä tasolla, jossa firma katsoo saavansa tuotteistaan parhaat tuotot. Applen brändi lienee nykyisellään aika huimassa iskussa, ja se kyllä varmasti näkyy myös tuotteiden hinnoissa. Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki. |
JPQ 19.01.2008 02:39:29 (muokattu 19.01.2008 02:40:30) | |
---|
Design viittaa siihen jonkun pitää se muotoilu maksaa,tosiassa se on asiakkaat lisäksi ja minulla käsitys että aika hyvää tavaraa yleensä (näppikset ja hiiret kyllä hirvityksiä ulkoisesti) olisi macminin olen kaverilla nähnyt käytössä ihan kivan oloinen laite. kauan sitten varmaan yhdessä paikassa sivu silmällä toinen sydäntäni lähellä on mäkit enemmän (myös amiga ,ja powerpc tietokonet kuten pegasokset) kuin pceet mutta budjetti ja softatilanne sanelee valitettavasti. |
shovi 19.01.2008 07:57:57 | |
---|
Ymmärsinkö nyt oikein, että te vertailette täällä viiskymppiä halvempaa PC:tä iMaciin? Eihän tossa laskelmassa ollut edes käyttistä, lisäksi iMacissa ei taatusti ole mitään 200e roskanäyttöä ja pitää ottaa vielä huomioon, että iMac on pitkälle läppärirautaa. |