Aihe: Kuinka ReValver SE1 ja muut vastaavat plug. saa toimiin?
1
kimmoke
15.03.2005 10:29:19 (muokattu 15.03.2005 10:31:58)

Sonar 3 kanssa taistelen taas ja ongelmana on kuinka saan tommoset kitaravahvistin plugarit (Revalver yms.) toimiin onlinena, eli efektoitu soundi jo soittaessa.
Tarkat asetukset jos joku osais antaa, eli kädestä pitäen;)

ps. äänikorttina M-audio 1814
Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille.
Niq
15.03.2005 11:18:35

Kato manuaalista.

Siinä raidan asetuskohdassa on mute ja solo -nappien vieressä semmonen jännä namiska jolla saa sen suoran monitoroinnin käyttöön. Piste ja monta erikokoista sulkumerkkiä peräkkäin.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
kimmoke
15.03.2005 12:08:44 (muokattu 15.03.2005 12:09:27)

Joo ei auta! Tommoset asetukset se heittää automaattisesti:

http://groups.msn.com/KipiCoyotes/s … snw?action=ShowPhoto&PhotoID=27

mitä muutellaan?
Niq
16.03.2005 09:58:01

Lueppa nyt hyvä ihminen se manuaali, että saat nuo perusasiat kuntoon.

Ideanahan nyt on se että Revalver on efekti, Inputiksi valitaan se input johon soitin tms. on kytketty ja outputiksi äänikortin ulostulo johon on kytketty kaiuttimet tms. Ja sitten tuohon FX -ruutuun valitaan se efekti eli siis vaikka se Revalver.
kimmoke
16.03.2005 11:19:50 (muokattu 16.03.2005 11:20:34)

Lueppa nyt hyvä ihminen se manuaali, että saat nuo perusasiat kuntoon.

Ideanahan nyt on se että Revalver on efekti, Inputiksi valitaan se input johon soitin tms. on kytketty ja outputiksi äänikortin ulostulo johon on kytketty kaiuttimet tms. Ja sitten tuohon FX -ruutuun valitaan se efekti eli siis vaikka se Revalver.

joo, perusasiat kunnossa ja urheilu kiinnostaa ;) Manuaalihan on jotain vierasta kieltä...ei suomen sanaa.
Kyllä se nyt lähti paukkuun, mutta viive on semmoinen ettei pysty soittaan mitään. Latenssia en saanu millään pienemmäksi vaikka kuinka puffereita ym. ruuvasin. Se tosiaan on kuin kaiku se latenssi ja toi "puhdas soundi" kuuluu myös mukana hauskasti. Oliko tohon latenssiin mitään ohjeistusta???
Niq
16.03.2005 12:10:47 (muokattu 16.03.2005 12:11:49)

Latenssihan riippuu lähinnä äänikortista ja sen asetuksista, oman äänikortin (RME) Asio control panelista voi säätää latenssia, tiedä sitten mistä sitä sinulla voi säätää. Onhan ASIO -ajurit käytössä sonarissa?

EDIT: sokea.
kimmoke
16.03.2005 13:52:56

määkö sokea??????? opaskoiraa...

nyt pufferit 256:sta täysille 2048:aan (samplerate 48000Hz, 24bit). Latenssi Reasonissa ja muissa DXi härpäkkeissä pieneni kohtuulliseksi. Kitarassa vaan on vieläkin mahdoton laatenssi soitettavuuden kannalta (vaikka vähän ilmeisesti vaikutti..).
Vittu tätä digitaalisuutta missä mun vanha tascam 244 on....;). Eikö toi Sonarin oma puffelisäätö vaikuta mitään?
Niq
16.03.2005 14:25:30

määkö sokea??????? opaskoiraa...

Ei kun itse olin sokea kun aloin kyselemään mikä äänikortti on käytössä sulla vaikka sehän lukee jo ekassa viestissä.. :)

nyt pufferit 256:sta täysille 2048:aan (samplerate 48000Hz, 24bit). Latenssi Reasonissa ja muissa DXi härpäkkeissä pieneni kohtuulliseksi. Kitarassa vaan on vieläkin mahdoton laatenssi soitettavuuden kannalta (vaikka vähän ilmeisesti vaikutti..).
Vittu tätä digitaalisuutta missä mun vanha tascam 244 on....;). Eikö toi Sonarin oma puffelisäätö vaikuta mitään?

Mulla ainakaan sonarin säätö ei vaikuta mitenkään latenssiin, vaan sen latenssi määräytyy RME:n control panelin mukaan.

Ja ainakaan RME:llä en onnistu saamaan niin pientä latenssia aikaan äänitettäessä että voisi soittaa kitaraa plugareilla, vaan alkaa riksrakspoksahtelemaan sitten. Tietty korjautuu sitten jos laittaa latenssia isommaksi, mutta sitten taas kitaransoitto menee mahdottomaksi kun se tulee selvästi kuultavalla viiveellä. Pelkkä stand-alone soitanta onnistuu kyllä plugarin läpi lähes nollaviivellä.
kimmoke
20.03.2005 10:53:18

Voi perkkele!
Olis pitänyt uskoo viisaampia varmista asio-ajuri päälle.
Nyt 48000Hz latenssi 5.3msec ja Reasoneitten, Organized_Trion ym. Dxi-vehkeitten latenssi loistava. ReValverin läpi voi soittaa ilman mitään viivettä. Olen onnellinen....!
Jossain vaiheessa oon saanut Sonariin jonkun paskan ajurin päälle, asentaessa laitoin kylläkin Aasion.
Olen Aasi...jo ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)