Aihe: Siirtyminen Digitallentimesta Apple Logic Po 7:aan.
1
kärsä
30.10.2004 17:25:50

"Lainaukset" ovat Applen sivuilta.

Tarvitsen vähän neuvoja perusasioihin.

1.

Omistan tällä hetkellä Zoom-mrs1044 tallentimen, raidat loppuvat kesken ja editointimahdollisuudet / varmuuskopiointi tökkii.

Olen miettinyt siirtymistä Mac-pohjaiseen tallennussoftaan. Apple Logic Pro 7 lähinnä kiinnostaisi. Alustana toimisi (ko?) G3 512 ram 450mhz..epäilen vaan yhteensopivuutta ja tehoja valmistajan ilmoittaessa vaatimuksiin mielellään G4 tuplaprosessorilla tai G5:sen. G3 saan kyllä iskettyä OS X:n toimivana ja liitetyä DVD-aseman asennuksia varten, mutta tehot lähinnä huolettavat. Onko kokemuksia?

Mahdollisuus on vaihtaa kone tehokkaampaan, joten G3 probleeman voi sivuuttaa jos siitä ei ole faktaa.

2.

Luulen, että joustavuutta efektien käytön ja raitaeditoinnin suhteen on paljon enemmän tietokonepohjaisissa raiturisoftissa kuin kiinteissä kovalevytallentimissa. Jonkun verran olen tutkinut Applen sivuilta ominaisuuksia ja hyvältä ja monipuoliselta vaikuttaisi. Kaipaisin kuitenkin käyttäjäkokemuksia, sekä miinuksia että plussia ja myös hyviä neuvoja sen suhteen, mikä hardware jolla liitän audiot menemään sisään toimisi hyvin Logicin kanssa. Tarve on äänittää lähinnä soitin kerrallaan, mutta tietysti tulevaisuuden varalle olisi hyvä jos inputteja löytyisi useammankin raidan kerralla tallennukseen.

Apple:
"Low-latency multi-I/O audio hardware and MIDI interface recommended"

Onkohan G3:ssa tai G4:ssa rajoitteita äänikortin/audio interface valinnan suhteen paljonkin (tämähän käsittääkseni vaatii multiinput/output interfacen) tästä en tiedä, koska koneella en ole tosiaan äänityksiä tehnyt paitsi jotain ProTools Le kokeiluja suoraan G3:sen linjasisäänmenoon.

3.

"64 buses, 64 auxiliary channels"

:) Mitä väyliä tällä tarkoitetaan, jos minulla on esim. tallennettuna 10 audioraitaa, voinko laittaa ne menemään tiettyä väylää ulos multi-I/O:n kautta..? Vain mikä merkitys on näillä väylillä? Käytetäänö väyliä signaalin reititykseen esim. efektien kautta?

Mikä ero näillä kahdella asialla on:
"Up to 255 stereo tracks"
Voidaanko audioraitoja siis vetää sisään lähinnä koneen tehoista riippuen eli mitäs se jaksaa pyörittää, vai onko tämä 255 stereoraitaa siis huippu määrä mikä voisi olla mahdollista yhdessä projektissa?

Toisaalla kerrotaan: "Tuloksena on ääni- ja musiikkituotantojärjestelmä, jonka kaltaisista prosessointitehoista olet uskaltanut aiemmin vain uneksia - parhaimmillaan se hoitelee jopa 128 stereovirtaa". tässä on kyseessä varmaan monta konetta linkittämällä aikaan mahdollisesti saatava yhtäaikainen toisto, am I right?

----------------------

Korjatkaa vapaasti terminologiavirheitä jos löytyy, auttaa selventämään mahdollisia ongelmatilanteita tulevaisuudessa.

Kiitos asiallisista vastauksista.
Life is a bummer baby.
Eco
31.10.2004 14:57:46
Kokeileppa Hopeinen omppu palstaa www.hopeinenomena.net sieltä saattaa löytyä apua paremmin.
teroyk
01.11.2004 15:25:30 (muokattu 01.11.2004 15:49:07)
Olen miettinyt siirtymistä Mac-pohjaiseen tallennussoftaan. Apple Logic Pro 7 lähinnä kiinnostaisi. Alustana toimisi (ko?) G3 512 ram 450mhz..

Pro6:en toimisi,mutta sitä ei saa mistään, olen soittanut Applelle...täytyy sanoa, että kokivat minut vaikeaksi asiakkaaksi, kun haluan vanhaa...viime hetken korjaus, juuri löytyi yhdestä kotimaisesta
liikkeestä varastosta...Express6:sta
löytyy vielä useammastakin, mutta kannattaa
pitää kiirettä...toi kevyt versio riittää hyvin pelkkiin 24bit/96khz moniraitaäänityksiin.

Apple:
"Low-latency multi-I/O audio hardware and MIDI interface recommended"
Onkohan G3:ssa tai G4:ssa rajoitteita äänikortin/audio interface valinnan suhteen paljonkin (tämähän käsittääkseni vaatii multiinput/output interfacen) tästä en tiedä, koska koneella en ole tosiaan äänityksiä tehnyt paitsi jotain ProTools Le kokeiluja suoraan G3:sen linjasisäänmenoon.

Mikä tahansa käy, johon saa Mac-ajurit. Ihan tavalliset
kaks-kanavaisetkin.

"64 buses, 64 auxiliary channels"
:) Mitä väyliä tällä tarkoitetaan, jos minulla on esim. tallennettuna 10 audioraitaa, voinko laittaa ne menemään tiettyä väylää ulos multi-I/O:n kautta..? Vain mikä merkitys on näillä väylillä? Käytetäänö väyliä signaalin reititykseen esim. efektien kautta?

Esimerkiksi kaikkea tuota.

Mikä ero näillä kahdella asialla on:
"Up to 255 stereo tracks"
Voidaanko audioraitoja siis vetää sisään lähinnä koneen tehoista riippuen eli mitäs se jaksaa pyörittää, vai onko tämä 255 stereoraitaa siis huippu määrä mikä voisi olla mahdollista yhdessä projektissa?
Toisaalla kerrotaan: "Tuloksena on ääni- ja musiikkituotantojärjestelmä, jonka kaltaisista prosessointitehoista olet uskaltanut aiemmin vain uneksia - parhaimmillaan se hoitelee jopa 128 stereovirtaa". tässä on kyseessä varmaan monta konetta linkittämällä aikaan mahdollisesti saatava yhtäaikainen toisto, am I right?

Siis käytännön elämässä, tolla softalla, koneen tehot loppuvat ennen kuin raidat.
kärsä
03.11.2004 11:06:47

Ok, mutta jos G3:ssa tosiaan toimii Logic 6, niin eikö se Express versio ole oppilaitoksille vai onko siitä myös normaaliversio, jolloin saako sitä ostettua jos ei ole päätoimisesti opiskelija?

Ihan vielä ei kyllä voi tehdä päätöstä siirtyykö G4:een ja seiskaversioon.
Life is a bummer baby.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)