Noisehunter 16.10.2004 11:00:15 | |
---|
Juu'u..niin tekevät, aina kun koneen käynnistää niin ajurit on hävinny ja ne pitää asentaa uudestaan. Mikäs tämmöseen tapaukseen olis apuna? Kertokaa tietäväiset. Käyttis WinXP. Integroitu Intelin AC'97 äänikortti on kiinni, mutta "disabled" BIOSista. |
Noisehunter 22.10.2004 22:28:41 | |
---|
Vinkkejä vinkkejä... antaa palaa. Teknisentuen vinkit ei auttaneet. |
Henga 23.10.2004 13:00:31 | |
---|
Mitähän ihmettä... siis herjaako windows heti alussa vai kenties ainoastaan joku musiikkiohjelma? |
Forthest 27.10.2004 11:29:50 | |
---|
Joo, eli tuttu ongelma. Itselläni oli sama juttu, (käyttis XP).. Ongelmana oli emoon integroitu äänipiiri ja sen ajurit. Asensin emolevyn ajuri CD.n uudelleen ja sen jälkeen DMX ajurit ja nyt pelittää. En tosin voi käsittää miksi niin käy, mutta kokeile asentaa emon ajurit ja äänikortin ajurit uudelleen, jospa auttaisi.. Notta semmosta! |
kanka 27.10.2004 20:51:49 | |
---|
Joo, eli tuttu ongelma. Itselläni oli sama juttu, (käyttis XP).. Ongelmana oli emoon integroitu äänipiiri ja sen ajurit. Asensin emolevyn ajuri CD.n uudelleen ja sen jälkeen DMX ajurit ja nyt pelittää. En tosin voi käsittää miksi niin käy, mutta kokeile asentaa emon ajurit ja äänikortin ajurit uudelleen, jospa auttaisi.. Eikös homman pitäisi hoitua myös ottamalla emon äänipiirin pois käytöstä biosin kautta? Jos nyt oikein ilmaisin asiani.. Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat. |
Noisehunter 30.10.2004 14:25:15 (muokattu 30.10.2004 14:27:11) | |
---|
Mitähän ihmettä... siis herjaako windows heti alussa vai kenties ainoastaan joku musiikkiohjelma? Eipä se Windows varsinaisesti herjaile, vaan Add new hardware Wizard pamahtaa päälle ja ilmoittaa että on löytänyt uutta hardwarea jota ei ole vielä asennettu. Ja ko. kapinehan on siis tämä uusi äänikortti. Joo, eli tuttu ongelma. Itselläni oli sama juttu, (käyttis XP).. Ongelmana oli emoon integroitu äänipiiri ja sen ajurit. Asensin emolevyn ajuri CD.n uudelleen ja sen jälkeen DMX ajurit ja nyt pelittää. En tosin voi käsittää miksi niin käy, mutta kokeile asentaa emon ajurit ja äänikortin ajurit uudelleen, jospa auttaisi.. Pakettikone kun on niin eipä tähän erillisiä ajuri CD:itä löytynyt, mutta sen sijaan kävin hakemassa päivitetyt ajurit emolle valmistajan sivuilta, tosin sekään ei vielä mitään auttanut. Noh, kokeilinpa sitten ihan huumorimielellä laittaa System Restoren päälle ja kas kummaa ajurit on pysynyt koneella jo kohta viikonpäivät. Tuo System Restore vaan vie jonkun verran tämän masiinan (733mHz :D) resursseja, jotka nekin olisi hyvä saada käytettyä muihin hommiin kuten vaikkapa ohjelmien pyörittämseen nauhoitustilanteessa. Kiitokset vinkistä kuitenkin ;) Eikös homman pitäisi hoitua myös ottamalla emon äänipiirin pois käytöstä biosin kautta? Jes tätä eräs kaverikin ehdotti, mutta ongelma ei kuitenkaan hävinnyt minnekkään. |
kanka 31.10.2004 09:23:53 | |
---|
Hmmm.. Kylläpäs rupesi pelottamaan. Mulle saapuu ensiviikolla tämä samainen Terratec.. Oon saanut jo tarpeekseni siitä add new hardwaresta kun hiljattain ostin semmosen monitoimikoneen joka sitten ei millään suostunut asentumaan, vaan aina tuli add new hardware velho... Aion kyllä formatoida koko koneen, ennenkö asentelen mitään Terrateccejä, mutta penteles jos ei toimi sittenkään.. Tietokoneet on kivoja :) Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat. |
Heart Of Steel 31.10.2004 13:37:40 | |
---|
On ollu kanssa vastaavia ongelmia Terratecin Xfiren ja Audiotrak Inca88:n kanssa. Toisessa koneessa XP hukkaa Xfiren, toisessa w2k Incan. Aina kun kone on pois päältä pitempään niin ekalla käynnistyksellä puuttuu ajuri. Sitten kun käynnistää uudestaan (ilman mitään säätöä) on kaikki ok. "Nobody tells a Man how to play." HMB |
Ze Kink 31.10.2004 18:36:51 | |
---|
Pelottavaa.. Tuo on mulla harkinnassa ja samanlainen integroitu Ac97 löytyy myös.. |
Henga 01.11.2004 09:54:55 (muokattu 01.11.2004 10:03:57) | |
---|
Pelottavaa.. Tuo on mulla harkinnassa ja samanlainen integroitu Ac97 löytyy myös.. No mullakin on integroitu ac97 mutta ei mitään ongelmaa, ei edes biosista ole tarvinnut mitään sählätä. Koputanpa puuta tässä vaiheessa. Ainoa ongelma oli vaan se että miten saan ajurit asennettua siltä ajuri-cd:ltä. Se oli jotenkin raivostuttavaa kun kone rupesi junnamaan sitä ja kesti ja kesti ja kesti. Hain sitten ajurit Terratecin sivuilta, kopioin alkuperäisen cd:n ja asensin ne hyötyohjelmat siltä poltetulta. Se pelitti ok. Tavallaan vähän outoa meininkiä kyllä.. e:mulla on siis toi otsikonmukainen kortti.. |
kanka 01.11.2004 11:04:40 | |
---|
Kumpi käyttis olisi parempi nyt ton terratecin kanssa, kakstonninen vai äkspee? Kun olen konetta formatoimassa niin juolahti mieleeni tommoinen seikka.. Lähinnä siis sitä varten, ettei tulisi noita sumplintoja... Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat. |
Noisehunter 01.11.2004 18:57:42 | |
---|
Kumpi käyttis olisi parempi nyt ton terratecin kanssa, kakstonninen vai äkspee? Kun olen konetta formatoimassa niin juolahti mieleeni tommoinen seikka.. Lähinnä siis sitä varten, ettei tulisi noita sumplintoja... No itse kyllä suosittelisin testaamaan paritonnisella kun tämän XP:n kanssa tuntuu olleen lähes kaikille ko. kortin omistajilla jonkunlaista ongelmaa. Heh, laitoin tuossa kymppiminuuttinen sitten koneen päälle ja arvatkaas mitä... Ajurit oli hävinny. Tästä vielä riemu ratkeaa :D Triggers for whiggers. |
kanka 01.11.2004 21:06:39 (muokattu 01.11.2004 21:07:20) | |
---|
Ajurit oli hävinny. Tadaa!! No huomenna pääsen kokeilemaan, mitä mulla sanoo.. Pentele en kyllä jaksas käydä sumplimaan, mutta tietokoneissa kun tuppaa olemaan enemmänkin sääntö kun poikkeus että jotain sähellystä uusien juttujen kanssa tulee. Joujou Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat. |