Aihe: Apua uuden äänikortin hankintaan hintaluokassa alle 200e
1
bliikki
11.10.2004 20:19:16
No nyt näyttää siltä, että tuo Live! 5.1 ei suostu tässä uudessa koneessa toimimaan enää millään, niin joutuu ilmeisesti uuden kortin hankintaan.

Hintaluokka siis mielellään alle 200e. Tarkotuksena on nauhoitella kitaroita (suoraan korttiin kiinni) ja jonkun verran vokaaleita (ei tarvitse yhtä aikaa) ja sitten leikkiä Cubasella ja tietysti kuunnella musiikkia ja jonkun verran pelailla. Ehkä joskus tulevaisuudetta räplätä midi-koskettimienkin kanssa.

Live 5.1 oli paljon parempi omilla kuin kx projectin ajureilla. En omista mitään etuastetta tai di-boksia, joten pelottaa että live on parempi mun tarkoituksiin kuin moni kalliimpi kortti. Tällaista hevisoundia irtosi Live:stä vanhoina hyvinä päivinä, kun laittoi vähän EQ:ta: http://koti.mbnet.fi/mika_j/music/netherbound.mp3

Katselin tuota Audiophile 2496:sta joka lähtis reilulla satasella ja on ilmeisesti hyvänlainen kortti, mutta mites tuohon rakkineeseen pistät suoraan kitaran kiinni? Ei taida onnistua?

Antakaas vinkkejä, kiitän jo etukäteen.
mullet3000
12.10.2004 15:31:18
Itse ostin kyseisen äänikortin (Audiophile 2496) vuosi sitten ja olen ollut tyytyväinen. Itsekin soittelen kitaralla suoraan koneelle ja siitä varten tarvitaan muunnos mokkula, joka muuttaa kitaran liittimen RCA liittimeksi. Ostin sen mokkulan samasta kaupasta, kuin äänikortinkin (Helsingin musiikki), eikä maksanu ku joku pari euroo kpl. Luultavasti jostain sähköalan liikkeestä sais halvemmalla.

Kannattais varmaan harkita jonkinlaista esivahvistinta, kun kitaran soundi tuppaa olee kovin hiljanen ilman esivahvistinta. Itse käytän KORGin Pandoran Box 2:sta efektilaitetta, joka vahvistaa ääntä minun tarpeisiin riittävästi. Viime kesänä Rytmi lehdessä oli juttu; kuinka teet esivahvistimen itse suoraan piuhaan. Mut varmaan Googlestakin löytyy neuvoja kotitekoiseen esivahvistimeen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)