Moi. Onko kellään kokemuksia erillisistä MIDI synth korteista, laitteista tai muusta kun mulla on tuommonen M-Audio Delta 1010LT äänikortti mutta siinä ei ole ollenkaan software synthesizeriä eli pitää valita se microsoft midi synth tai mikä ikinä. Onko olemassa tietokoneen ulkosia, sisäsiä tai kokonaan erillisiä laitteita jotka soittaa noita midi soittimia esim. Sonar 3:sessa? Ja vielä mieluiten sellanen jonka voi synkata äänikortin kristallin kanssa. False Synapse bändin demo http://koti.welho.com/mpappila |
Moi. Onko kellään kokemuksia erillisistä MIDI synth korteista, laitteista tai muusta kun mulla on tuommonen M-Audio Delta 1010LT äänikortti mutta siinä ei ole ollenkaan software synthesizeriä eli pitää valita se microsoft midi synth tai mikä ikinä. Onko olemassa tietokoneen ulkosia, sisäsiä tai kokonaan erillisiä laitteita jotka soittaa noita midi soittimia esim. Sonar 3:sessa? Ja vielä mieluiten sellanen jonka voi synkata äänikortin kristallin kanssa. Hmm, ilmeisesti kaipailet jotain hardware- pohjaista systeemiä ja softa miehenä tietysti ensimmäisenä ehdottaisin jotakin softasynaa ? Miten ois vanha mutta toimiva ratkaisu eli ulkoinen synamoduli ? Ja mielellään ehkä sellainen josta löytyy digitaaliset ulostulot (spdif)! Itseasiassa tietokoneen sisäisiä ratkaisuja vrt soundikortteja on tuhottoman vähän tarjolla nykyään; syynä kasvaneet konetehot ja softasynien/samplereiden läpimurto markkinoilla. Yamaha SW1000XG on vieläkin varteenotettava vaihoehto; siinä on hyvät synasoundit ja efekit! Itseasiassani koneessa on ollut sellainen kiinni jo vuodesta -99 lähtien, Varsin mainio peli! Creamwarella on myös kalliita kortteja joihin saa hyviä synsoundeja! Viikon Vinkki! Vaikka SB Soundblasterin Live ja Audigy kortit ovat paljon haukuttuja ja osittain syystäkin niin esim. vanhasta Sb Livestä saa toimivan hardware pohjaisen Soundfont-samplerin joka tarjoaa 64 hardware ääntä + toimivat efektit!!! Eikä maksa paljoa, about 30 euroa! Mulla itsellä ei muuta hardwarea olekaan paitsi kome äänikorttia: -Echo Audio Mia (hyvänä audokorttina, alhainen latenssi) -SW1000XG ( muuten vaan roikkuu mukana, tarvittaessa synasoundeja jos tietsikasta loppuu puhti) -SB Live (toimii midiliittimenä + tarvittaessa soundfont- samplerina) Niin ja tietysti midikoskettimisto (legendaarinen Yamaha KX88 vrt David Paich, Chick Corea, Herbie Hancock), Spirit Folio Notepad-mikseri ja Videologicin Sirocco PRo- kaiuttimet subbarilla! |
En ole kokeillut mutta puhuit software syntsasta niin Rolandilla on tuote nimeltä Virtual Sound Canvas, eli general midi jonkuntasoisilla Roland soundeilla, eli saa jonkun verran paremmat saundit jos äänikortissa ei ole wavetable general midi saundeja, en tiedä oliko tämä mitä haeskellaan |
no, lähinnä kai sitten rautapuolen laite. Kun tosiaan tuosta Deltasta puuttuu kokonaan se midi äänien toisto ominaisuus. Siinä on kyllä 1x1 midi portti johon voisi jotain tökätä aikansa kuluksi. :) Mutta itse kortti ei toista mitään kuten esim. SB Livessä oli oma SB Live midi synth ajuri. False Synapse bändin demo http://koti.welho.com/mpappila |