Aihe: uusi Omena
1
okram
09.06.2004 18:27:36
assassin
09.06.2004 19:50:32 (muokattu 09.06.2004 20:19:49)
Eihän tuon julkaisusta ole kuin noin vuosi eli uusi ja "uusi".
I don't have an attitude problem. You have a perception problem.
G-mies
09.06.2004 21:00:01
Eihän tuon julkaisusta ole kuin noin vuosi eli uusi ja "uusi".

Tässä ilmeisesti viitattiin tuohon 2 x 2.5 GHz malliin ja siinä uutuutena olevaan nestejäähdytykseen.
Main screen turn on.
assassin
09.06.2004 22:50:19
Tässä ilmeisesti viitattiin tuohon 2 x 2.5 GHz malliin ja siinä uutuutena olevaan nestejäähdytykseen.

Anteeksi, silmäilin vain nopeasti läpi, enkä huomannut tuota uutta mallia.
I don't have an attitude problem. You have a perception problem.
G-mies
10.06.2004 00:06:29
Anteeksi, silmäilin vain nopeasti läpi, enkä huomannut tuota uutta mallia.

Eipä mitään, vähän olen itsekin pettynyt tähän julkistukseen; Jobs lupaili viime kesänä että vuoden sisällä Applella olisi tarjota 3 GHz:n G5-malli. Ilmeisesti IBM ei pystynytkään toimittamaan tarvittavia prosessoreja...
Main screen turn on.
krushing
10.06.2004 09:07:39

http://www.apple.com/powermac/design.html

tuossa vähän lisähypetystä aiheesta (applen suomisivuilla ei taida tuota vastaavaa sivua edes olla).
booster
10.06.2004 16:10:37
Eipä mitään, vähän olen itsekin pettynyt tähän julkistukseen; Jobs lupaili viime kesänä että vuoden sisällä Applella olisi tarjota 3 GHz:n G5-malli. Ilmeisesti IBM ei pystynytkään toimittamaan tarvittavia prosessoreja...

Mites noi "mäkkiprosessorit", jostain mun silmään sattui että niiden ja x86 -prosessoreiden hertsilukuja ei voi oikein vertailla?
2+2=5, for extremely large values of 2
Wäiski
10.06.2004 18:42:44
Mites noi "mäkkiprosessorit", jostain mun silmään sattui että niiden ja x86 -prosessoreiden hertsilukuja ei voi oikein vertailla?

Hertsiluvut eivät tosiaankaan kerro oikeaa tehoa. Varsinkin musiikki- ja videopuolella macit ovat hersimäärään nähden huomattavan tehokkaita. Nyt julkaistut G5-koneet ovat vielä 64-bittisiä ja tuplaprosessorisia, joten potkua löytyy, tosin ei hintakaan ole ihan halvimmasta päästä. Itse olen hämmästyttänyt PC-käyttäjiä vanhalla 450 MHz:n iMacilla (G3-prosessori) ja logic 5:llä, audioraitoja on ollut parhaimmillaan 25 kpl, kaikissa kasa efektejä ja kone ei nikottele millään tavalla.
Petronome
10.06.2004 19:21:16
Hertsiluvut eivät tosiaankaan kerro oikeaa tehoa. Varsinkin musiikki- ja videopuolella macit ovat hersimäärään nähden huomattavan tehokkaita. Nyt julkaistut G5-koneet ovat vielä 64-bittisiä ja tuplaprosessorisia, joten potkua löytyy, tosin ei hintakaan ole ihan halvimmasta päästä. Itse olen hämmästyttänyt PC-käyttäjiä vanhalla 450 MHz:n iMacilla (G3-prosessori) ja logic 5:llä, audioraitoja on ollut parhaimmillaan 25 kpl, kaikissa kasa efektejä ja kone ei nikottele millään tavalla.

Ei x86 -prossujakaan enää voi megaherzeillä vertailla. Esim. AMD 1,5GHz = Intel 1,8GHz. Tosin mallimerkinnät antavat osviittaa.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
okram
11.06.2004 14:31:59
http://www.apple.com/powermac/performance/

zekatkaa Audio Plug-ins taulukkoa

nam!
Skinwalker
11.06.2004 16:39:28
Tietotekniikasta en juuri mitään tajua, mutta nuo testilukemat kyllä pistivät ihan mielenkiinnosta silmiin. Lähinnä mieleen pulpahti kysymys, että miksi nuo macit ovat noin paljon nopeampia? Onko niissä rauta yksinkertaisesti niin paljon järeämpää kuin huippu pc koneissa, vai johtuuko tuo ero windowsin laiskuudesta? Tuntuu kieltämättä hieman ihmeelliseltä, että intel ja amd vääntävät hirveällä temmolla väkisin niitä megahertsejä irti prosesoreistaan. Parhaasta kaupasta saatavasta pc prosessorista joutuu pulittamaan 1000 euroa. Sitten tulee mäkki vetää noita "superprosessoreita" 100-0 turpaan. Outoa.
Big man, pig man, ha ha, charade you are
G-mies
11.06.2004 20:51:42 (muokattu 11.06.2004 20:54:36)
Lähinnä mieleen pulpahti kysymys, että miksi nuo macit ovat noin paljon nopeampia?

Avainsana on haettuun tarkoitukseen (tässä: mahdollisimman suuren eron saaminen kilpailevaan arkkitehtuuriin) sopivasti valitut testit ja niiden tulosten painottaminen. Käytännön ohjenuorana kuluttajalle voisi olla vaikka se että nykykoneet ovat riittävän tehokkaita kaikkeen käyttöön mitä niillä voi kuvitella tehtävän. Mitään oikeaa eroahan sillä ei ole että toisella koneella saa 180 samanaikaista plugaria ja toisella vain 106.
Main screen turn on.
HK
11.06.2004 21:10:21
http://www.apple.com/powermac/performance/

zekatkaa Audio Plug-ins taulukkoa

nam!

Applen itse julkaisemat tulokset ovatkin olleet perinteisesti luotettavia ja täysin puolueettomia, siinä missä Microsoftin vastaavat Linux vertailutkin.

Kannattaa myös muistaa, että saman firman markkinoinnin virallisen lausunnon mukaan G5 oli "ensimmäinen 64-bittinen työasema" (sic).
Peltikorva puupäässä.
jorma_r
11.06.2004 23:56:11
Applen itse julkaisemat tulokset ovatkin olleet perinteisesti luotettavia ja täysin puolueettomia, siinä missä Microsoftin vastaavat Linux vertailutkin.

Näinhän se. Viimeeksihän Apple hehkutti että G5 on maailmain nopein työasemakone. Kun muutama nörtti sitten löysi Applen testeista selviä kotiinpäinvetoja ja epäselvyyksiä muutetiin mainosteksti vähin äänin "G5 - yksi maailman nopeimmista työasemakoneista" -muotoon.

Tehokkaita ne varmasti ovat. Yhtä varmasti tehoero ei ole noin selvä PC-rautaan verrattuna.

Toisaalta - olisi se kumma jos saman talon kasaama rauta ja softa eivät toimisi hyvin ja tehokkaasti yhteen - PC -puolella kun erilaisia rauta- ja käyttöjärjestelmäyhdistelmiä on suunnilleen yhtä monta kuin loton rivivaihtoehtoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)