Aihe: midikontrolleri?
1
lion
29.03.2004 09:16:48
Terve!
Tuli tässä mieleen, kun kokeilin Acid Prolla noita VSTi synia, ja löysin mukavan TB-303 kloonin. Helposti saa hyvän kuulostaa nurinaa aikaseks, mutta miten noita cutoffin vaihteluita ja muita nuristin muutoksia tehdään siihen midi raitaan, kun kyseessä on VST instrumentti? Pitäisikö minulla olla midikontrolleri kiippari ja sitten ohjelmoida se jotenkin käyttämään niitä VST synan parametrejä reaaliaikaisesti ja sitten tehdä jonkinnäköinen midi-nauhoitus?

Miten toi homma menee niinku käytännössä? Mulla ei oo tollasta controlleria, ja oon pohtinu sellasen ostamista (thomannilla oli jotain pieniä ja edullisia jotka oli kaikenlisäks saanu hyviä arvosteluja netissä).

Kertokaa te, jotka niristätte ja nuristatte softalla. Valaiskaa minua. Vai onko ainoa ongelma se, että käytän ACID PRO 4.0:aa?

- Li'oN
lion
31.03.2004 07:41:26
eikä kukaan tosiaan tiedä?
masentavaa...
sami_sumea
03.04.2004 00:39:00

Kertokaa te, jotka niristätte ja nuristatte softalla. Valaiskaa minua. Vai onko ainoa ongelma se, että käytän ACID PRO 4.0:aa?

Vois ainakin kuvitella että josko ko. softa tukee VST-instrumenttejä, sieltä midiraidasta jostain löytyis joku parametrilista noista ruuvattavista parametreistä. Kontrolleria et välttämättä tarvitse mutta toki se hyödyttää jos haluaa livenä tweakkailla.

Itse en ole Acidia käyttänyt aikoihin (silloin kun käytin, siinä ei ollut edes midiä :-)

...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)