Aihe: Olen ilmeisesti palomuurin takana, auttakkee perskele!
1
Tinmo
19.03.2004 20:36:56
En siis pysty tekemään itselleni sähköpostiosoitetta, tai ainakin kun painan mitä tahansa linkkiä, jossa lukee: "rekisteröi uusi sähköpostiosoite" tms. linkki ei toimi. En myöskään voi käyttää MSN Messengeriä, ilmeisesti samasta syystä että: en saa yhteyttä johonkin etä-systeemiin. Olen niin vitun (anteeksi paha sana) huono koneiden kanssa, että toivosin jos joku, joka olisi vähän enemmän osallinen järjestä kertoisi minulle miten saan palomuurini pois päältä, siitähän tämä kaikki johtuu(?)

Tietokoneen suojausohjelmani on nimeltään Norton Internet Security, jos se jotain auttaa.
Miten raamattu alkaa? No näin: "In the beginning Back in nineteen fifty five. Man didn't know 'bout a rock 'n' roll show 'N all that jive..."
karkki
20.03.2004 00:19:49

En siis pysty tekemään itselleni sähköpostiosoitetta, tai ainakin kun painan mitä tahansa linkkiä, jossa lukee: "rekisteröi uusi sähköpostiosoite" tms. linkki ei toimi. En myöskään voi käyttää MSN Messengeriä, ilmeisesti samasta syystä että: en saa yhteyttä johonkin etä-systeemiin. Olen niin vitun (anteeksi paha sana) huono koneiden kanssa, että toivosin jos joku, joka olisi vähän enemmän osallinen järjestä kertoisi minulle miten saan palomuurini pois päältä, siitähän tämä kaikki johtuu(?)

Tietokoneen suojausohjelmani on nimeltään Norton Internet Security, jos se jotain auttaa.

Älä nyt hyvä ihminen sitä palomuuria pois päältä halua, silloinhan avaat koneesi kaiken maailman roskaväelle. Palomuurin pitää olla päällä, piste.
Jos tosiaan on niin, että palomuurisi estää sinua tekemästä jotakin mitä haluaisit, on syytä mennä säätämään palomuurin asetuksia. Olen joskus käyttänyt tuota samaa palomuurisoftaa, mutta en kyllä enää muista sen säätämisestä mitään. Lue softan helppejä, käytä googlea, sähköpostiyhteyden tarjoajallasikin voi olla ohjeistusta pulmaasi. Muttä älä tosiaan kytke palomuuria pois päältä.
Bilharzia
20.03.2004 00:47:18
No ei se palomuurin laittaminen pois muutamaks minsaks mitään pahaa tee. Tai sitten joku überhaxxorboxxor tulee sotkeen sen niin sitten on aika huono tuuri.
www.LifeofDebauchery.Com
askomiko
20.03.2004 03:24:12
Irrottelin palomuurit jotta pistän nettiradion pystyyn. 40 sekunnin päästä kone sammui sen yhden blaster-viruspaskan takia. :)
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Fortune
20.03.2004 10:54:55
No ei se palomuurin laittaminen pois muutamaks minsaks mitään pahaa tee. Tai sitten joku überhaxxorboxxor tulee sotkeen sen niin sitten on aika huono tuuri.

Samalla periaatteella voi jättää kotioven auki siksi aikaa, kun käy kaupassa.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
superfly
20.03.2004 11:04:23

Nykyvään mato tulee parhaimmillaan parissakymmenessä sekunnissa sisään, jos ei konetta ole mitenkään suojattu. Tiedän useita esimerkkitapauksia. Melkoisen kahjoa hommaa täällä jakaa neuvoja, jos ei tiedä mistä puhuu...
Harppu on alaston piano
Tinmo
20.03.2004 11:17:52
No okei, en yritä saada palomuuria pois päältä, mutta kun olen yrittänyt tutkia noita kaikennäköisiä asetuksia ja lukenut noi kaikki help-jutut, mutkun ei niin ei.
Miten raamattu alkaa? No näin: "In the beginning Back in nineteen fifty five. Man didn't know 'bout a rock 'n' roll show 'N all that jive..."
Fortune
20.03.2004 11:24:20
No okei, en yritä saada palomuuria pois päältä, mutta kun olen yrittänyt tutkia noita kaikennäköisiä asetuksia ja lukenut noi kaikki help-jutut, mutkun ei niin ei.

En tiedä Nortonin tarkoista asetuksista, mutta yleensä palomuuriohjelmistossa on ihan selkeä lista, jossa eri ohjelmille saa määrittää toimenpiteet. Eli esim. Messengerille voi antaa luvan liikennöintiin ulos ja sisään, jollekin Realplayerille vain sisään jne.
Tinmo
20.03.2004 12:09:31
En saanut ohjelmasta itsestään mitään listaa esille, mutta tein seuraavasti:

yläpalkista työkalut - internetasetukset - tietosuoja - se muokkaa... kohta - ja laitoin, että salli aina passport.net web sivusto.

Ei kuitenkaan auttanut.
Fortune
20.03.2004 12:36:14
En saanut ohjelmasta itsestään mitään listaa esille, mutta tein seuraavasti:

yläpalkista työkalut - internetasetukset - tietosuoja - se muokkaa... kohta - ja laitoin, että salli aina passport.net web sivusto.

Ei kuitenkaan auttanut.

Tuo on käyttöjärjestelmän oma palomuuri tms., ei vaikuta Nortoniin.

Winukan oma palomuuri kannattaa laittaa kokonaan pois päältä, jos on jokin toinen palomuuri käynnissä, se tuppaa sekoittamaan asioita, jos on kaksi softapalomuuria peräkkäin.
Tinmo
20.03.2004 13:13:33
OK, ei siis ihme ettei toiminut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)