tikka 07.02.2004 17:08:08 | |
---|
|
superfly 07.02.2004 17:14:16 | |
---|
Harppu on alaston piano |
tikka 07.02.2004 17:24:13 | |
---|
onko sulla ollu se minkälaises käytös? |
superfly 07.02.2004 17:29:35 | |
---|
onko sulla ollu se minkälaises käytös? Ihan testiä vaan. Nauhoittelin muutaman kitararaidan ja totesin softan melko kevyeksi ja helpoksi käyttää. Siitä vain edelleen puuttuvat ne kaksi tärkeää ominaisuutta: VST-instrumentit ja midi. Muuten vaikuttaa lupaavalta. Harppu on alaston piano |
mikasoi 08.02.2004 22:53:13 (muokattu 08.02.2004 23:00:57) | |
---|
Joo. Kävin hakee sen Kristalin ohjelman raiturikäyttöön. Kokeilin sitä tunnin verran ja pikaisesti vaikutti että mulla ainakin jälkimmäisenä nauhoitetut raidat on kunnon dileyn takana. Eli perässä tullaan ja rajusti. Eikä jeesannut edes se metroniimi toiminto siinä. Vilkuilin joo tätä softakeskustelu aluetta ja pikaisesti vaikuttas olevan kyse äänikortista ja ehkäpä myös "museo 400 seleron" tuo oman mausteensa soppaan... Eli onkos se just se latenssi ilmiö?? Äänikortistani en tiedä, lie joku sblaster. Nauhoittamiseen käytän sellaista philipsin kuulokemikkiä, joka lepää näppisten päällä. Siihen vaan raita kerrallaan soittoa ja laulua ja mitä haluaa. Niistä taltioinneista ei ole muuta riemua kun saan biisi-ideat talteen. Sitten poltan ne levylle. Äänenvoimakkuutta täytyy kokeilla missä mikin sijainnissa on tasot sopivalla. E A H |
superfly 08.02.2004 22:56:37 | |
---|
Eli onkos se just se latenssi ilmiö?? Jep. Se on just se. 400 seleroni ei varmaan jaksa tuota pyörittää.
Harppu on alaston piano |
mikasoi 08.02.2004 23:10:51 | |
---|
Miten lienee onnistuu raitojen yhdistäminen jos sovitan sen viiveen kohdalleen sillä siirtohommalla, eli nuolen kuva. Jos se on ihan niin yksinkertaista, niin kannattanee alkuun jättää tyhjää sen verran että hakkaa vaikka sormella pöytään että näkyy siitä singnaalikuviota siinä spektrissä joka ilmestyy kun äänitys on tehty, niin kohdistaa ne sillei et passaa ne samalle linjalle pystysuunnassa.(siis metronoomin avulla naputtaa sen tahdin ja sit se passais raitojen tahdistukseen) Monimutkaisesti selitetty ja liekö toimii. Pitää kokeilla ja kommentoida sit lisää. E A H |
askomiko 09.02.2004 00:30:03 (muokattu 09.02.2004 00:30:17) | |
---|
Kökköiset äänikortit sotkee juurikin tuon takia. Mulla oli entisen koneen soundblasterissa latenssia 750ms, eli 3/4 sekuntia. Olipa hienoo nauhottaa. :( |
Fortune 11.02.2004 15:49:51 | |
---|
Miten lienee onnistuu raitojen yhdistäminen jos sovitan sen viiveen kohdalleen sillä siirtohommalla, eli nuolen kuva.
Ei onnistu, koska latenssi ei ole välttämättä koko ajan vakio, eli se voi vaihdella äänityksen aikana koneen kuormituksen mukaan. Eli se äänitetty pätkä venyy ja vanuu. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Fortune 11.02.2004 15:50:39 | |
---|
Kökköiset äänikortit sotkee juurikin tuon takia. Mulla oli entisen koneen soundblasterissa latenssia 750ms, eli 3/4 sekuntia. Olipa hienoo nauhottaa. :( Minä sain SB Liven toimimaan ihan sutjakasti ASIO-ajurit asentamalla. Mutta uusi kortti on joskus ostettava joka tapauksessa, jos meinaa useampaa raitaa äänitellä kerrallaan. "Look behind you, a three-necked guitar!" |