Aihe: Lexicon Omega 1 | |
---|---|
![]() 08.12.2003 12:26:37 (muokattu 08.12.2003 12:31:11) | |
Olen tässä alkanut pähkäillä, että josko sitä hankkisi jonkunlaista (kannettavaa) äänityskalustoa. Enemmän ehkä kiinnostaa PC:n ympärille rakennettavasta systeemistä, jolloin pystyisi koko homman hoitamaan softasynista ja efekteistä lähtien samalla paketilla. Tällä hetkellä omistan pöytäkoneen joka kyllä on sinänsä melko riittävä äänityspuuhiin, mutta mielessä on ollut vaihtaa konetta kannettavaan. Kannettavan kaveriksi sitten tietenkin tarvitsisin hyvälaatuista USB tai Firewire äänikorttia ja mielellään sillä kortilla tulisi onnistua 4-8 raidan yhtäaikainen äänitys. Tuo Lexiconin Omega vaikuttaisi hintaansa nähden aika hyvältä paketilta. Mielipiteitä puolesta tai vastaan? Koska tämä asia on sinänsä aika uusi minulle, niin en vielä osaa edes tehdä tarvittavia kysymyksiä. Minkälaiset seikat tuosta Omegasta pitäisi tarkastaa ettei kauheita yhteensopivuusongelmia tule jatkossa eri ohjelmien, plugareiden tms. välillä? Ja onko jotain syytä vältellä tuota Lexiconin mukana tulevaa moniraitaohjelmaa? Sinänsä kuvittelisin Lexiconin olevan ainakin sen verran laadukas laite, että harrasteluun riittää? Ominaisuudet vaikuttaisi äkkiä katsottuna minulle riittäviltä ja hintakaan ei ole kauhea (Soundin mainoksessa muistaakseni 500-600 euron välillä). Vaihtoehtoja voi myös esittää. Sinänsä eniten kiinnostaa tällaiset yksinkertaiset palikat, joissa kaikki löytyy samasta. Kannettavuus kärsii niin kovasti jos alkaa räkkiä ym. kasailemaan, että sitten voi jo harkita erillisin digiraiturin hankintaa. Myös pöytäkoneen yhteyteen olevia vaihtoehtoja voi esitellä, mutta tuo kannettava kone houkuttelee muunkin käytön kannalta. EDIT: Lisätäänpäs vielä linkki tuonne Omegan esittelyyn: http://www.lexiconpro.com/Omega/index.asp | |
![]() 08.12.2003 15:22:54 | |
Ja vielä lisäkysymys liittyen kannettaviin koneisiin. Yhtenä pullonkaulana tuntuu olevan tuo kiintolevyn hitaus? Kuinka rankassa käytössä tämä ilmenee? Ja kuinka paljon tähän vaikuttaa se, että yleisesti kannettavissa olevien 4200 rpm levyjen tilalle vaihtaa nopeamman? Vai onko kaksi kiintolevyä ainoa keino ratkaista tämä ongelma? Kannettaviin ei taida saada toista kiintolevyä (?) kuin ulkoisesti, mikä on ikävää kun tulee taas ylimääräisiä laitteita. Mitään nyrkkisääntöjä tähän asiaan? | |
![]() 17.12.2003 12:22:15 | |
Mittailin noita kovalevyasioita tavallisella 4200 RPM levylllä täällä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &o=0&x=3a3d0dfe21&co=30 Vilkaise jos kiinnostaa. Toisin sanoen - jos Omegan ostat yhtäaikaisten raitojen määrä tuskin jää levystä kiinni. Jos budjettia voi edes vähän venyttää kannattaa kaiketi jättää USB-värkit sikseen ja hankkia esim. RME multiface ja PCMCIA -kortti tai joku FireWire vaihtoehdoista. | |
![]() 17.12.2003 13:20:11 | |
Läppärin vaihtoehdoksi minä ainakin katselisin myös näitä uusia pikkukoppaisia pöytäkoneita ja TFT-näyttöä. Ja itse asiassa sellaista olen juuri etsimässäkin. Sellainen johon mahtuisi pari kovalevyä, polttava DVD-asema ja PCI-väyläinen äänikortti olisi joululahjatoivelistalla kärkipäässä. Pöytäkoneen varustaminen moniraitaäänityskäyttöön tulee kuitenkin niin paljon halvemmaksi että se kyllä kompensoi hieman hankalampaa roudattavuutta. Plussana olisi myös huomattavasi helpompi päivitettävyys eikä koko systeemiä tarvitse uusia jos joku komponentti sattuisi hajoamaan. If the tool we have is
a hammer, make the problem look like a nail. | |
![]() 17.12.2003 15:12:21 | |
Läppärin vaihtoehdoksi minä ainakin katselisin myös näitä uusia pikkukoppaisia pöytäkoneita ja TFT-näyttöä. Ja itse asiassa sellaista olen juuri etsimässäkin. Sellainen johon mahtuisi pari kovalevyä, polttava DVD-asema ja PCI-väyläinen äänikortti olisi joululahjatoivelistalla kärkipäässä. Pöytäkoneen varustaminen moniraitaäänityskäyttöön tulee kuitenkin niin paljon halvemmaksi että se kyllä kompensoi hieman hankalampaa roudattavuutta. Plussana olisi myös huomattavasi helpompi päivitettävyys eikä koko systeemiä tarvitse uusia jos joku komponentti sattuisi hajoamaan. Asiapuhetta. Itsekään en läppäriä käyttäisi ellei sellainen olisi osunut käsiin käytännössä ilmaiseksi. Muisti on kallista ja samalla käytännössä ainoa tapa parantaa laitteiston suorituskykyä... -Jorma | |
![]() 17.12.2003 15:23:16 | |
Läppärin vaihtoehdoksi minä ainakin katselisin myös näitä uusia pikkukoppaisia pöytäkoneita ja TFT-näyttöä. Läppäri kiinnostaa myös muita käyttötarkoituksia varten. Tosin ei ole aivan välttämättömyys minkään kannalta, joten täytyypä nyt tarkkaan puntaroida näitä juttuja. Omegankin päätin unohtaa ja ajattelin ostaa tuon M-Audion Ozone USB-kiipparin jossa on samassa jokunen audioliitäntä, joilla pääsen alkuun. Katsoo sitten jos niitä moniraitaäänityksiä pitää toden teolla alkaa suunnittelemaan, että mihin suuntaan lähtisi laajentamaan. Kiitoksia neuvoista. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)