Aihe: Terratec EWX 24/96
1 2
miktol
04.10.2003 15:49:48
Onko kenelläkään kokemusta Terratec EWX 24/96 -äänikortista. Näyttää ihan kohtuuhintaiselta (Verkkokaupassa 133 euroa).

Tietokone-lehden 11/2001 -artikkelissa sanotaan seuraavaa: "Terratecin EWX on vakioliitännöiltään peruskortti, johon voi lisävarusteena hankkia midi- ja levysoitinliitännät." --> Kortti tulisi käyttöön, jossa äänittelisin kaikki soittimet kitarasta midi-koskettimiin. Osaako kukaan sanoa minkälainen lisävaruste midi-käyttöä varten täytyy hankkia? Mikä mahtaa olla tuollaisen lisävarusteen hinta?

Kaikki kommentit kortista kiinnostaa..
Ukko
05.10.2003 15:21:06

Kaikki kommentit kortista kiinnostaa..

Kokemukseni perusteella ihan kelpo peli.
karkkka
06.10.2003 08:43:54
Itse meinasin alunperin äänitystä varten ostaa juuri tuon EWX:n.
Päädyin kuitenkin DMX 6Fireen, jossa vakiona monipuolisemmat liitännät ja se etupaneli. Muun muassa juuri tuo MIDI I/O.

EWX:n hintaan kun laitat n. 60€, niin se on siinä. 24bit/96kHz.
Born mistake prone™
Ukko
06.10.2003 17:16:50

. Muun muassa juuri tuo MIDI I/O.

EWX:n hintaan kun laitat n. 60€, niin se on siinä. 24bit/96kHz.

Paitsi että EWX kortti on myös 24/96 ja kuudellakyt eurolla saat jo laajemman midikortin kuin se vakio 1x IO
karkkka
07.10.2003 10:47:20
Paitsi että EWX kortti on myös 24/96 ja kuudellakyt eurolla saat jo laajemman midikortin kuin se vakio 1x IO

Niinpä kai, mutta itse en sitä yhtä enempää ainakaan toistaiseksi ole tarvinnut.

Onhan tuossa toki kuusi kanavaa, jos sillä jollekin on jotain merkitystä

Joka tapauksessa, mukavuudenhaluinen kun olen, pidän enemmän siitä etupaneelikytkennästä, kuin koneen taakse kurkkimesta instrumentteja kytkiessäni. Ainakaan itse en pidä vehkeitä kaiken aikaa kortissa kiinni.

Plussaa myös nuo 6.3mm jakit + volume & gain säädöt.
http://sounden.terratec.net/modules … 024%2096%20Modul%20Frontansicht.jpg
Born mistake prone™
miktol
07.10.2003 18:38:16
Verkkokaupassa näyttäisi tuolla DMX 6firellä olevan hintaa 209,90 €. Etupaneeli näyttäisi lisäävän hintaa 76,90 ja se tuntuu hiukan paljolta. Toisaalta etupaneeli helpottaisi käyttöä aika paljon ja nuo midi-liitännätkin tarvitsisin. Minkälaisia erillisiä midikortteja on saatavilla? Yhden midi-liitännän luulisin riittävän itselläni aika pitkälle.

Minkälaiset midi-ominaisuudet näissä Terratecin korteissa on? Olen vielä hieman vieras aiheen kanssa, mutta äänittelemään pitäisi pian päästä.

Jossain kehuttiin kovasti SoundBlasterien kanssa toimivia SoundFontteja. Olisiko ehkä järkevää ostaa midikäyttöön jokin halpa SoundBlaster-pohjainen kortti?
Slumber
08.10.2003 09:51:30 (muokattu 08.10.2003 09:52:23)

Verkkokaupassa näyttäisi tuolla DMX 6firellä olevan hintaa 209,90 €. Etupaneeli näyttäisi lisäävän hintaa 76,90 ja se tuntuu hiukan paljolta.

Eipä mitään sittenkään, puusilmä olen...
Ukko
08.10.2003 16:30:11

Jossain kehuttiin kovasti SoundBlasterien kanssa toimivia SoundFontteja. Olisiko ehkä järkevää ostaa midikäyttöön jokin halpa SoundBlaster-pohjainen kortti?

Vältä kaikkia Soundblaster tuotteita musiikin teossa. Se on ongelmien kerjäämistä. Jos haluat käyttää soudifontteja, homaa itsellesi Sonar tai Cubase ja niihin playeri joka käyttää soundifontteja. Tulet paljon onnellisemmaksi.
simppu
10.10.2003 13:04:45

Voiko joku mainita jotain tavallisimpia soundfontteja käyttäviä "soittimia"?
Ukko
10.10.2003 14:55:12

Voiko joku mainita jotain tavallisimpia soundfontteja käyttäviä "soittimia"?
Sonarille Livesynth Pro. Sonarille ja Cubaselle Halion 2, Kontakt ja VirtualSampler. Ne eivät ole pelkästään playereita vaan niillä voit kasata itse onat settisi.
re infecta
12.10.2003 21:53:57
Verkkokaupassa näyttäisi tuolla DMX 6firellä olevan hintaa 209,90 €

Eikö tuolla hinnalla tai hieman lisää säästämällä saa jonkun M-Audion tms. ammattiäänikortin? Siis tämä oli puhdas kysymys, johon itsekin haluaisin vastauksen. Itsellänikin äänikortti haussa ja juuri kitaran nauhoittamista varten.
talvi sydämessä / kylmä on kulkea / yksin helvetissä
karkki
22.10.2003 14:32:12

Olen myös tuota Terratecia miettinyt, toinen vaihtoehto olisi ST Audion DSP24, joka Verkkokaupan listoilla on 99 eurolla. Sen varastosaldo tosin näyttää nollaa ja toimitusvaikeuksista varoitellaan, joten saamisen kanssa voi olla niukkaa.
T-kaupan varastossa olisi molempia kortteja, mutta DSP maksaa siellä 125 euroa, Terratec saman 133 euroa kuin Verkkokaupassakin. Hintaero ei siis ratkaise, jos DSP:tä ei Verkkokaupasta saa.
Terratecin digitaaliliitäntöjä en ainakaan nyt tarvitse. Monien kovin parjaama SB Live on jäämässä koneeseen toiseksi kortiksi.
Kumpaa suosittelette?

Ja jos joku on myymässä tällaisia tai vastaavia käytettyinä, sopii tarjota pikaviestillä.
Firewalk
22.10.2003 15:46:45
Olen myös tuota Terratecia miettinyt, toinen vaihtoehto olisi ST Audion DSP24

Noista valitsisin Terratecin. Mutta jos mun mielipidettä kysytään niin suosittelisin kyllä M-Audion (tai RME:n) kortin ostoa.

Ja joku siellä taas haukkui blastereita... Ota huomioon että siinä kysyttiin halpaa soundblasteria MIDI-käyttöön (ei siis audiokäyttöön) johon se sopiikin ihan hyvin. Ainoa ongelma vaan voi tulla jos sille audiokäyttöön tarkoitetulle kortille ei sitten jääkään omaa IRQ:ta.
miktol
22.10.2003 16:30:22
Keskustelu poikii vaihtoehtoja, hieno homma... Terratec on vahvoilla, mutta täytyy ottaa selvää tuosta ST Audion DSP24:sesta ja M-Audion korteistakin.

Onko kenelläkään kokemusta em. korteista? Mitä M-Audion kortteja suosittelisitte?

Mä voisin ihan hyvin hankkia halvan Sound Blasterin Midi-käyttöä varten, jos se sellaisessa käytössä toimii suhteellisen hyvin. Onko kenelläkään kokemusta halvoista Sound Blastereista äänityskäytössä? En tunne Sound Blastereita juuri lainkaan ja noita malleja tuntuu olevan pilvin pimein. :)
Ukko
22.10.2003 18:10:30

. Onko kenelläkään kokemusta halvoista Sound Blastereista äänityskäytössä? En tunne Sound Blastereita juuri lainkaan ja noita malleja tuntuu olevan pilvin pimein. :)

Aikanaan testasin Liveä ja sanon että audiokäyttöä ajatellen kortti joutaa jorpakkoon. Ei pysy synkat ja muuta hauskaa.
karkki
22.10.2003 18:45:31

Noista valitsisin Terratecin. Mutta jos mun mielipidettä kysytään niin suosittelisin kyllä M-Audion (tai RME:n) kortin ostoa.

Millä perusteella Terratecin? Yksi kaverini ehti tässä välissä neuvoa kääntymään tuon St Audion DSP24:n puoleen, koska hänellä on ollut huonoja kokemuksia Terratecin ajureista.
Onko sinulla ehdottaa noista tarjoamistasi merkeistä hinnaltaan & ominaisuuksiltaan DSP24:ää ja Terratecia vastaavia. Millä tavalla ne ovat parempia? Tuossa pari vuotta sitten Tietokoneessa olleessa vertailussa nämä kaksi pärjäsivät hyvin mukana olleelle kalliimmalle M-Audion Delta 66:lle.

Ja joku siellä taas haukkui blastereita... Ota huomioon että siinä kysyttiin halpaa soundblasteria MIDI-käyttöön (ei siis audiokäyttöön) johon se sopiikin ihan hyvin. Ainoa ongelma vaan voi tulla jos sille audiokäyttöön tarkoitetulle kortille ei sitten jääkään omaa IRQ:ta.

No, Blasteriahan melkein kaikki tykkää haukkua, mutta kyllä se soittaa hyvillä soundfonteilla midirummut komeasti. Tuumailin, että laittaisin uudelle äänikortille ihan oman laitteistoprofiilin, josta pudottaisin SB:n veks. Tuo lienee eliminoi IRQ-ongelmat.
karkki
22.10.2003 18:48:38

Mä voisin ihan hyvin hankkia halvan Sound Blasterin Midi-käyttöä varten, jos se sellaisessa käytössä toimii suhteellisen hyvin. Onko kenelläkään kokemusta halvoista Sound Blastereista äänityskäytössä? En tunne Sound Blastereita juuri lainkaan ja noita malleja tuntuu olevan pilvin pimein. :)

Minulla on käytettynä ostettu SB Live, sellaista kannattaisi ehkä sinunkin metsästää uuden karvalakkimallin sijasta. Tuskin maksavat hirveitä.
Firewalk
23.10.2003 17:12:53 (muokattu 23.10.2003 17:14:34)
Millä perusteella Terratecin? Yksi kaverini ehti tässä välissä neuvoa kääntymään tuon St Audion DSP24:n puoleen, koska hänellä on ollut huonoja kokemuksia Terratecin ajureista.
Onko sinulla ehdottaa noista tarjoamistasi merkeistä hinnaltaan & ominaisuuksiltaan DSP24:ää ja Terratecia vastaavia. Millä tavalla ne ovat parempia?

Heh. Tässä sen taas näkee, miten äänikortin toimiminen on paljon kiinni muustakin kokoonpanosta. Itse olen nimittäin kuullut haukkuja tuosta DSP24:stä, kuulemma usein tullut maanantaiversioita. Mutta jos tuon toimimaan saa niin ihan hyvä se varmaan on. Terratecista olen myöskin onnistunut kuulemaan juuri päinvastaista kun sinä. Eli ajurit ovat olleet toimivia, eikä kortissakaan juuri vikoja ole esiintynyt. Omia kokemuksia ei valitettavasti ole.

Tietokoneessa olleessa vertailussa nämä kaksi pärjäsivät hyvin mukana olleelle kalliimmalle M-Audion Delta 66:lle.

No M-Audiolla on tunnetusti hyvät ajurit ja kortit itsessään ovat äänityslaadultaan aika lailla samaa luokkaa kun Terratecin DMX 6-fire, Echo Audion Mia tai tuo DSP24. Eroja on mm. se että M-Audion (ja Echo Audion) kortit käyttävät uudempaa stereokoodekkia (AKM AK4528VF) kuin DMX 6-fire tai DSP24 vaikka pääpiirisarja onkin sama (Envy 24) tämä takaa kuitenkin vähän tarkemman toiston. Aika pilkunviilausta kuitenkin kun tuota eroa tuskin normaali puurokorva huomaa. Lisäksi Delta 44, Delta 66 ja 1010 sisältävät balansoidut liitännät mitä ei muista edellämainituista löydy.

Oma valintani näistä halpaluokan audiokorteista on Delta 44, minkä aionkin lähiaikoina ostaa.
Ukko
23.10.2003 17:15:37

No, Blasteriahan melkein kaikki tykkää haukkua, mutta kyllä se soittaa hyvillä soundfonteilla midirummut komeasti. Tuumailin, että laittaisin uudelle äänikortille ihan oman laitteistoprofiilin, josta pudottaisin SB:n veks. Tuo lienee eliminoi IRQ-ongelmat.
Sitten voit sinäkin haukkua kun ihmettelet kaikenmaailman synkkaus ongelmia soundblasterin kanssa. Ja ne kivat latenssit softasynien kanssa.
karkki
23.10.2003 21:25:48

Sitten voit sinäkin haukkua kun ihmettelet kaikenmaailman synkkaus ongelmia soundblasterin kanssa. Ja ne kivat latenssit softasynien kanssa.

Softasynia en ole käyttänyt enkä synkkausongelmiin törmännyt useamman vuoden käytön aikana. Mutta olen kyllä huomannut, että audiolaadussa on tallennuksessa tosiaan toivomisen varaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)