Aihe: pro tools;sin eri versiot
1
Malungizimo
23.07.2003 16:57:33
Minulla on pro tools tiedosto valmiina pc:llä. Se on tehty PT:n 5.3.1 versiolla.
Haluaisin siirtää sen MAC:iin 6.0 versioiseen Pro Toolssiin.

Onnistuuko ihan vaan Cd:llä tuonti normaalisti ja tiedoston aukaisu, vai pitääkö jokainen clippi erikseen importata sisään luotuun tiedostoon?

toivottavasti ymmärsittä

Malu
Vilhelmus
23.07.2003 21:59:14

Pitäis toimia. Tämä sanottu toisen käden tietona, joten joku varmistakoon, jos on omakohtaista kokemusta.
Vichy maistuu tutulle.
kivi
23.07.2003 22:02:01
Mulla olis hämärä mielikuva, että isompinumeroinen PT ymmärtää aina saman ja pienempinumeroisen biisitiedostoja ihan tonne ykkösversioihin ja LE:hen asti. Vanno en, mutta muistelen niin. Ainakin itse lähtisin ensin tuolla lailla kokeilemaan, koska kaikkien raitojen sovittaminen alkamaan nollakohdasta, että ne saa yksitellen importattua blancolle pöydälle, on tuskaa (ja käsittelytkin katoaa...). Saahan ne aallot sitten haettua erikseen, jos ei onnistukaan:-)

Ei kai noissa oo mitään sellaista Mac versus PC = .aiff versus .wav -hässäkkää kuin Cubasessa aikoinaan oli? Se on osapuilleen ainoa ongelma mikä tulis mieleen...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Vilhelmus
23.07.2003 22:41:35

Ei kai noissa oo mitään sellaista Mac versus PC = .aiff versus .wav -hässäkkää kuin Cubasessa aikoinaan oli? Se on osapuilleen ainoa ongelma mikä tulis mieleen...

Ainakin koululla toimi opettajan mukaan (itse en ole ko. vehkeitä vielä ehtinyt häplätä) Siirto kannettavasta Macista ja uusimmasta LE:stä vanhempaan Mix+:saan. Ja kyllä perkele sen siirretyn biisin itse studiokoneella näin =D
Vichy maistuu tutulle.
JulGubbe
28.07.2003 17:36:25
Luin juuri jostain, että koko protoolssin kantava idea on yhteensopivuus eri versioiden välillä.
Kyllä pukki tietää!
kivi
28.07.2003 17:37:36
Luin juuri jostain, että koko protoolssin kantava idea on yhteensopivuus eri versioiden välillä.

Yhteensopivuus ylöspäin. Jep. Kuten useimpien muidenkin ohjelmien:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
JulGubbe
28.07.2003 17:40:08
Yhteensopivuus ylöspäin. Jep. Kuten useimpien muidenkin ohjelmien:-)

Käsittääkseni ylös alas ja sivullepäin. Onhan siitä kaikenlaisia isojenpoikien tdm versioita ja vaikka mitä ja sitten tämä le. Ymmärtääkseni ne on kaikki yhteensopivia. Tietysti jos ei satu omistamaan samoja plugeja niin se on voe voe.
Kyllä pukki tietää!
Malungizimo
04.08.2003 16:06:02
Totta tosiaan, toimiihan tuo PC / Mac -yhdistelmä. Ongelmia kylläkin ilmeni.

Eli, jotta saan vietyä pro toolssin session PC:ltä Macin Pro toolssiin on tehtävä pari juttua.

1) sessiota levylle poltettaessa on klikattava PC/Mac compatibility päälle.

2) samalla, jos haluaa, voi konvertoida audiotiedostot jo valmiiksi AIFF:ksi.

3) tavara levylle ja sisätäen sessioikonin, fade filet ja plugarien asetukset

4) sitten vaan poltetun levyn kanssa Macin kimppuun.

5) Luo uus sessio. Nimeä se.

6) file - import sessio data, osoita pt fileä

7) Sen jälkeen PT kysyy polkuja audiotiedostoihin. osoita ne ja teetä samalla niistä kopiot kovalevylle.

8) Ja voila! Tee taidetta.

Yllättävän monimutkaiselta kuulostaa, mutta loppujen lopuksi varsin simppeli toimenpide. Sinällään harmittaa kun jossain välissä joku Digidesing:n kavereista lupaili helppoa siirtelyä varsinkin PC/ Mac -akselille.
tubaz
11.08.2003 16:35:13
Höm, pisti vaan miettimään, että onko se oikeasti noin monimutkasta...
Kokeilitko siis ihan suoraan avata sitä sessiota macillä ilman mitään säätöä? Jos kokeilit, niin onhan se uskottava.

Mutta...

1) sessiota levylle poltettaessa on klikattava PC/Mac compatibility päälle.

Jotenkin olen käsittänyt että tämä liittyy enemmän siihen että mac ei kirjoita niitä .wav tms. päätteitä joita windows tarvitsee... mutta saattaahan sitä tarvita toiseenkin suuntaan.

2) samalla, jos haluaa, voi konvertoida audiotiedostot jo valmiiksi AIFF:ksi.

Mutta tätä ei tarvitse tehdä, koska mac pro tools kyllä äänittää suoraan .wav .aiff ja .SDII tiedostoja.

Mutta pääasiahan on että toimii.

-t-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)