Aihe: Encore 5 neuvoja
1
tarauma
19.02.2022 18:15:54
Oisko Encore ohjelman osaajaa porukassa?
Olen joutunut/päässyt setvimään yli kahdeksankymppisenä edesmenneen musiikkimiehen tietokonetta, jossa on toistatuhatta musiikkikappaletta Encore ohjelmalla nuotinnettuna.

Nyt pitäis saada noita nuotteja tuolta ulos transponoituna laulajille sopiviksi mutta vielä en ole päässyt selville tuosta encoren transponoinnin logiikasta vaan aina pitää sokean kanan periaatteella jyvä etsiä..

Nuotit on lisäksi tehty kirjoittamalla useampisivuisen kappaleen jokainen sivu omaan tiedostoonsa enkä ole niitä millään konstilla onnistunut yhdistämään yhdeksi tiedostoksi. Sivun kopioiminen edellisen jatkoksi saattaa joskus onnistua, mutta useimmiten tuloksena on enemmän tai vähemmän sekava nuotti.

Music XML tai MIDI export tekee kyllä tiedostot jotka voi vaikkapa MuseScorella avata, mutta siitä jää sointumerkinnät pois eikä kertauksetkaan mene oikein.
EP
19.02.2022 18:23:25
tarauma: Oisko Encore ohjelman osaajaa porukassa?
Olen joutunut/päässyt setvimään yli kahdeksankymppisenä edesmenneen musiikkimiehen tietokonetta, jossa on toistatuhatta musiikkikappaletta Encore ohjelmalla nuotinnettuna.

Nyt pitäis saada noita nuotteja tuolta ulos transponoituna laulajille sopiviksi mutta vielä en ole päässyt selville tuosta encoren transponoinnin logiikasta vaan aina pitää sokean kanan periaatteella jyvä etsiä..

Nuotit on lisäksi tehty kirjoittamalla useampisivuisen kappaleen jokainen sivu omaan tiedostoonsa enkä ole niitä millään konstilla onnistunut yhdistämään yhdeksi tiedostoksi. Sivun kopioiminen edellisen jatkoksi saattaa joskus onnistua, mutta useimmiten tuloksena on enemmän tai vähemmän sekava nuotti.

Music XML tai MIDI export tekee kyllä tiedostot jotka voi vaikkapa MuseScorella avata, mutta siitä jää sointumerkinnät pois eikä kertauksetkaan mene oikein.

Onko sulla Encore ohjelma koneella?
tarauma
19.02.2022 18:27:05
EP: Onko sulla Encore ohjelma koneella?

Tottakai se on. En kai minä muuten sen käyttöön neuvoja tarvitsisi.
Sax-pappa
19.02.2022 18:51:29
Olisiko tästä pikaoppaasta apua? Ainakin transponointi löytyy:
https://juhalauttamusblog.wordpress … /encore-nuotinnusohjelman-pikaopas/
tarauma
19.02.2022 20:34:11
Sax-pappa: Olisiko tästä pikaoppaasta apua? Ainakin transponointi löytyy:
https://juhalauttamusblog.wordpress … /encore-nuotinnusohjelman-pikaopas/

Kiitokset!
Tämä helpotti kovasti. olen tehnyt tuon transponoinnin ihan väärällä tekniikalla. Vielä kun keksisi miten nuo monet eri tiedostoina olevat sivut saisi sujuvasti yhdistettyä olisi elämä pelastettu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)