Aihe: Midit hidastelee
1
rainmaker
18.08.2009 20:03:33
Jonkun aikaa koneeni on kärsinyt tästä melko ärsyttävästä ongelmasta. Ongelma ilmenee tabulatuuriohjelmia, kuten guitar pro:ta ja tuxguitaria käytettäessä. Heti koneen käynnistämisen jälkeen kyseiset ohjelmat pystyvät soittamaan miditiedoston aivan normaalilla tempolla, mutta kun kone on ollut jonkun aikaa päällä, reippaatkin kappaleet muuttuvat nopeudeltaan vastaamaan täin etenemistä tervassa. Treenaa siinä nyt biisiä tai soita mukana. Kappaleiden tempon muuttaminen ei tuo minkäänlaista muutosta asiaan, vaan ongelma säilyy entisellään.

Mistähän tällainen jähmettyminen voisi johtua ja onko tälle mitään korjauskeinoa olemassa? Koneena minulla on HP pavilion -läppäri ja äänikorttina M-audion pre usb. Muuten systeemi toimii niinkuin pitääkin, mutta nuo midit jumittaa. Missähän vika?
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
mikkojen
18.08.2009 20:21:40 (muokattu 18.08.2009 20:22:02)
Paljonko sulla pyörii siinä koneessa muita prosesseja samaan aikaa, virustorjuntaa, palomuuria yms kilkkeitä? Itse olen yhden läppärin pyhittänyt pelkkään musakäyttöön joten siitä ei mitään tällaista "turhaa" prossutehosyöppöä löydy. Ja hyvin on pelittänyt vaikka acer onkin.
carpe diem - memento mori
rainmaker
18.08.2009 23:05:17
mikkojen: Paljonko sulla pyörii siinä koneessa muita prosesseja samaan aikaa, virustorjuntaa, palomuuria yms kilkkeitä? Itse olen yhden läppärin pyhittänyt pelkkään musakäyttöön joten siitä ei mitään tällaista "turhaa" prossutehosyöppöä löydy. Ja hyvin on pelittänyt vaikka acer onkin.

No pyöriihän siinä mitä nyt normi käyttökoneella pyörii, mutta en uskois sen syövän niin paljon tehoa, että midien toisto hidastuu näin dramaattisesti. Huomasin, että tämä sama ongelma esiintyy myös jos yrittää soittaa miditiedostoa esim. mediaplayerillä. Normaalit musiikkitiedostot soivat aivan normaalisti, mutta miditiedostot hidastuvat n. kolmannekseen alkuperäisestä nopeudesta.
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)