Aihe: ohjelmiston asennus XP koneeseen . Kysymyksiä.. 1 2 | |
---|---|
![]() 17.07.2009 11:43:17 | |
Hei , Olisin kysynyt : Miten koneestani saa ubuntun pois ja XP:n tilalle ? jos tuo ensimmäinen askel onnistuu niin sit on jo helpompaa lähteä myymään tätä entistä ubuntu konetta siis ja ostaa tilalle läppäri XP- käyttiksellä. jos saan myytyä tän kaappi koneeni ja ostettua tilalle XP- pohjaisen läppärin niin sitten tulee kysymys että, onko saatavissa pro audio 8.0 aa jostain vielä. siis cake walkin ohjelmistoa ? Tämä kaappi kone on acerin aspire t180 ja todellakin myynnissä on ! Helsinki mistä löytyis ohjelmisto nimeltään hammer head drums tms. ja kuinka sen saisi asennettua siihen uuteen XP koneeseeni. ? paljonko kannettavassa tarvitsee olla kapasiteettia , jotta se pystyy pyörittämään sekä xp tä , että cakewalkia ? Tarvitsenko aina ulkoisen äänikortin kun kyseessä on kannettava ? | |
![]() 17.07.2009 12:10:43 | |
Onnistuu siten, että formatoit c-aseman, jonka jälkeen säädät biosista bootti-asemaksi dvd-aseman. Sen jälkeen XP:n asennuslevy sisään ja boottaat koneen. Loput vinkit antaa asennusohjelma. Noista ohjelmista en tiedä. Jos ovat vanhoja, niin uskoisin, että vaikea on löytää (ainakaan kaupoista). Täällä m.netissä on tori. Laita sinne ostoilmoitus. Melkeinpä kaikki nykyläppärit pystyy musan vääntämiseen. Toisesta threadistäsi päätellen midi-hommeleita teet eli ehkäpä elektronista musaa? Kaikki riippuu vähän kaikesta: Paljonko raitoja, efektejä, instrumentteja jne... Jonku perusteknon tekemiseen riittää melko vanhaki kone. Ulkoinen äänikortti on suotavaa monissa tapauksissa. Karkeasti: Jos tahdot äänittää jotain koneelle, niin kyllä. Jos pelkkää midi-hommaa ja virtuaali-instrumentteja, niin ei välttämättä. Ulkoisen äänikortin hyviä puolia on ASIO-ajurit. Saat latenssia pienemmäksi ja suorituskykyä lisää (kun ääni ei mene winukan omien äänirajapintojen läpi ja syö resursseja niin paljoa). Suosittelen. Huom., että suuressa osassa ulkoisia äänikortteja on myös midi-inputteja. Saat tuon midi-ongelmasikin samalla kuntoon. Eli joku http://www.thomann.de/fi/alesis_io2.htm esimerkiksi. Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. | |
![]() 17.07.2009 12:47:58 | |
siis onko tuo laite todellakin ulkoinen äänikortti... hinta han ei paha ole mutta onko se aina tilattava ulkomailta ?? Tahtoisin hakea laitteen Fazer musiikista kaisaniemestä. onnistuuko ? | |
![]() 17.07.2009 13:57:36 | |
leipuri123: siis onko tuo laite todellakin ulkoinen äänikortti... hinta han ei paha ole mutta onko se aina tilattava ulkomailta ?? Tahtoisin hakea laitteen Fazer musiikista kaisaniemestä. onnistuuko ? Postikulut on thomannilta aina tasan 20e. En tiiä, löytyykö fazerilta just tuota, mutta varmasti samanmoinen. Eli usb-/firewire, 2 kanavaa, phantom, midi i/o. Niitä kun on niin hirveän monta. Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. | |
![]() 17.07.2009 21:45:52 | |
Mahdatko löytää XP-läppäriä muuten, kuin käytettynä? Niitä ei tietääkseni ole ollut myynnissä enää aikoihin. Vista-koneen modaus XP-koneeksi saattaa olla joskus ongelmallista, olen kuullut. Mitään sen kummempaa tietoa minulla ei asiasta ole. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. | |
![]() 17.07.2009 22:32:20 (muokattu 17.07.2009 22:34:22) | |
Kalmo: Mahdatko löytää XP-läppäriä muuten, kuin käytettynä? Niitä ei tietääkseni ole ollut myynnissä enää aikoihin. Vista-koneen modaus XP-koneeksi saattaa olla joskus ongelmallista, olen kuullut. Mitään sen kummempaa tietoa minulla ei asiasta ole. Niinpä. Ei niitä liiemmälti taida olla. Läppärit, ku tahtoo olla vähän ronkeleita muille, kuin niitä varten suunnitelluille käyttiksille ainaki downgrade-mielessä. Läppärin ostajilla ei maha olla nyt kovin suotusat ajat. XP:itä ei oikein löydy. Win7:n saa kyllä ilmaseksi nyt ostettuihin koneisiin, mutta sitä win7:aa saa ootella vielä tovin, enkä ainakaan kikkeliäni laittaisi pantiksi, että vörkkiikö siinä heti paketista asennettuna ASIO-hommat, kuten toivoa voisi. E: Mutta on auvo se, ettei kävis mielen syrjälläkään käyttää läppäriä (koti-)studiokoneena. Mobiiliäänityksiä en taas mielelläni tee muutenkaan. Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. | |
![]() 19.07.2009 20:50:31 | |
leipuri123: sitten tulee kysymys että, onko saatavissa pro audio 8.0 aa jostain vielä. siis cake walkin ohjelmistoa ? Yhden kaverin luona kattelin juuri tuota softaa ja oli vähän sellainen olo, kuin olisi aikakoneella siirtynyt, jos ei nyt ihan iäisyyteen, mutta melkein :-) Toi on jo 10 vuotta vanha softa, jonka voi siirtää museoitavaksi. Jos et parempaa löydä niin ota edes tämä http://www.reaper.fm/ tai tämä http://www.kreatives.org/kristal/. | |
![]() 19.07.2009 22:00:27 | |
leipuri123: Hei , mistä löytyis ohjelmisto nimeltään hammer head drums tms. ja kuinka sen saisi asennettua siihen uuteen XP koneeseeni. ? paljonko kannettavassa tarvitsee olla kapasiteettia , jotta se pystyy pyörittämään sekä xp tä , että cakewalkia ? ? Hammer Headin löydät tietysti Googlettamalla. Todennäkoisesti se asentuu ihan niinkuin mikä muukin softa. Mitähän Cakewalkia tarkoitat? Kysymyksesi on kuin "paljonko alkoholijuomassa on alkoholia?" Lisäksi vaa'assa painaa sekin, minkälaisia plugareita haluat pyörittää. Mielestäni tuplaydinprossua kannattaa pitää lähtökohtana jos tarkoitat SONARin järeysluokan softaa, Music Creatoriin riittää kesympi. Pro Audiota et mistään enää saa laillisesti (siis tavalla, joka sallisi rekisteröitymisen ja tuotetuen). Noita softiahan ei voi myydä edelleen, joten pääsääntöisesti noin kahta vuotta vanhempia Cakewalk-softia ei kauppojen hyllyiltä löydy. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. | |
![]() 21.07.2009 09:04:05 | |
jyrki_i: Yhden kaverin luona kattelin juuri tuota softaa ja oli vähän sellainen olo, kuin olisi aikakoneella siirtynyt, jos ei nyt ihan iäisyyteen, mutta melkein :-) Toi on jo 10 vuotta vanha softa, jonka voi siirtää museoitavaksi. Jos et parempaa löydä niin ota edes tämä http://www.reaper.fm/ tai tämä http://www.kreatives.org/kristal/. Joo kiitos voisimpa kokeilla todellakin noitakin .. | |
![]() 21.07.2009 09:05:10 | |
Kalmo: Hammer Headin löydät tietysti Googlettamalla. Todennäkoisesti se asentuu ihan niinkuin mikä muukin softa. Mitähän Cakewalkia tarkoitat? Kysymyksesi on kuin "paljonko alkoholijuomassa on alkoholia?" Lisäksi vaa'assa painaa sekin, minkälaisia plugareita haluat pyörittää. Mielestäni tuplaydinprossua kannattaa pitää lähtökohtana jos tarkoitat SONARin järeysluokan softaa, Music Creatoriin riittää kesympi. Pro Audiota et mistään enää saa laillisesti (siis tavalla, joka sallisi rekisteröitymisen ja tuotetuen). Noita softiahan ei voi myydä edelleen, joten pääsääntöisesti noin kahta vuotta vanhempia Cakewalk-softia ei kauppojen hyllyiltä löydy. Ahaa eli ajattelin siis cakewalkilta nimenomaan tuota 8.0 , koska olen sitä aiemminkin käyttänyt ja ehkä muistaisin miten ekan levyn tein , joten olisi helpompaa aloittaa jollain tutulla softalla midien pyöritys . | |
![]() 21.07.2009 10:05:22 | |
leipuri123: Ahaa eli ajattelin siis cakewalkilta nimenomaan tuota 8.0 , koska olen sitä aiemminkin käyttänyt ja ehkä muistaisin miten ekan levyn tein , joten olisi helpompaa aloittaa jollain tutulla softalla midien pyöritys . Nii.. Ihan looginen lähestyminen, mutta ei ehkä paras mahollinen, ku puhutaan tietokonesoftista. Siinä vanhojen kikkojen muistelussa saattaa mennä sama aika, kuin uuden (esim. reaper) dawin opettelussa. Ja uskallan väittää, että reaperinki midi-ominaisuudet on paljon monipuolisemmat, kuin minkään daw:n tuolta aikakaudelta. Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. | |
![]() 21.07.2009 14:54:53 | |
Leipuri123: Sonariin on melko kivutonta siirtyä cwpa8:sta, perus käyttölogiikka on pysynyt pitkälti samana. Kannattaa latailla ilmainen kokeiluversio Sonarista Cakewalkin sivuilla ja testata sillä miltä homma maistuu. Peltikorva puupäässä. | |
![]() 21.07.2009 15:27:32 | |
HK: Leipuri123: Sonariin on melko kivutonta siirtyä cwpa8:sta, perus käyttölogiikka on pysynyt pitkälti samana. Kannattaa latailla ilmainen kokeiluversio Sonarista Cakewalkin sivuilla ja testata sillä miltä homma maistuu. No siis se sonar on jo mulla tuossa levyllä mutta olen kokeillut sitä niin vähän vasta. Siis ihan oikeastaan paketissa tavara vielä on ja sen verran oon koklannut että oon repinyt kuoret päältä pois.. sonar... voisiko se toimia yhteistyössä mun psr-550 sen kanssa ? | |
![]() 12.08.2009 12:30:53 | |
leipuri123: No siis se sonar on jo mulla tuossa levyllä mutta olen kokeillut sitä niin vähän vasta. Siis ihan oikeastaan paketissa tavara vielä on ja sen verran oon koklannut että oon repinyt kuoret päältä pois.. sonar... voisiko se toimia yhteistyössä mun psr-550 sen kanssa ? nyt on xpasennettu ja tiesihän sen, että ilman ongelmiaseei asennu koneeseeni. nyt on kaikki äänilaitteet kadoksissa nettiin ei pääse.. kaapelit on kiinni koneessa xp aktivointi on tekemättä .. surkeeta.. miten löydän xp n äänilaitteet ? miten korjaan tuon netti ongelmani ? | |
![]() 12.08.2009 13:36:24 | |
leipuri123: nyt on xpasennettu ja tiesihän sen, että ilman ongelmiaseei asennu koneeseeni. nyt on kaikki äänilaitteet kadoksissa. xp aktivointi on tekemättä .. surkeeta.. miten löydän xp n äänilaitteet ? Mikä se "äänilaite" on? Ulkonen äänikortti? Asennat sen ajurit, luonnollisesti, niin pitäis löytyä. Äänikortin mukana tuli asennusohje. Sitä noudatellen se löytyy. Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. | |
![]() 12.08.2009 19:04:15 | |
leipuri123: No siis se sonar on jo mulla tuossa levyllä mutta olen kokeillut sitä niin vähän vasta. sonar... voisiko se toimia yhteistyössä mun psr-550 sen kanssa ? Sitten jatkossa, kun tulee asiaan liittyviä kysymyksiä, niin suosittelen lämpimästi, että kertoisit käyttämäsi softan nimen ja versionumeron. SONAR-nimellä on Home Studio, Studio, Producer, Power Studio, V-Studio ja LE, sekä monista niistä versiot 1-8, joten jos tulee jotain spesifiä kysyttävää, niin softan nimi on aika oleellinen tieto. Kyllä se Yamahasi varmaan toimii SONARin kanssa ok, onhan siinä MIDI in/out. Eihän se (MIDI)musanteko ilman kiipparia oikein sujuvasti onnistu. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
![]() 13.08.2009 08:33:09 | |
CryptoFib: Mikä se "äänilaite" on? Ulkonen äänikortti? Asennat sen ajurit, luonnollisesti, niin pitäis löytyä. Äänikortin mukana tuli asennusohje. Sitä noudatellen se löytyy. kiitos äänet saatiin toimimaan .. mutta sitten tuo verkko ei toimi vielä | |
![]() 13.08.2009 09:04:42 | |
Kalmo: Sitten jatkossa, kun tulee asiaan liittyviä kysymyksiä, niin suosittelen lämpimästi, että kertoisit käyttämäsi softan nimen ja versionumeron. SONAR-nimellä on Home Studio, Studio, Producer, Power Studio, V-Studio ja LE, sekä monista niistä versiot 1-8, joten jos tulee jotain spesifiä kysyttävää, niin softan nimi on aika oleellinen tieto. Kyllä se Yamahasi varmaan toimii SONARin kanssa ok, onhan siinä MIDI in/out. Eihän se (MIDI)musanteko ilman kiipparia oikein sujuvasti onnistu. kiitos, 2 kpl ongelmia 1. mun sonarini ei suostu asentumaan tähän xp hen .. ongelmia on oikean numerosarjan syöttämisessä. oikeat numerot minulla on mutta niiden järjestyksestä ja määrästä minulla ei ole tietoa. 2. toinen ongelmani koskee windowsin verkkoyhteyttä. windowsi ei aktivoidu ilman nettiyhteyttä ja minulla kone herjaa laajakaistayhteyden epäonnistumista käynnistettäessä. minun koneessani on joku ihmeellinen 1394 yhteys jossa, on mukamas 400 Mbps tiedonsiirto käynnisssä mutta mozilla vaan ei aukaise sivustoja. lisäksi minulla on joku outo laajakaista yhteys joka ei ole aktiivinen . laajakaista yhteyden tiedot on : wan miniport (PPPOE) ei käytössä ilmoittaa kone. ja koneeni merkki ja malli on Acer aspire T 180 ostettu veikon koneesta syksyllä 2007 integroidulla verkkokortilla. verkkokorttini tiedot ilmeisesti saa netistä kun syöttää koneeni tiedot . olen yrittänyt hakea ajureita mutta jostain syystä en ole saanut nettiä pelaamaan . Minulla on kaapelimodeemi , motorola ja netti yhteyteni on 1 Mb laajakaista welholta tilattu. Minulla on myös miniläppäri tämä fujitsu, jolla nyt kirjoitan , jonka verkkoasetukset toimivat normaalisti ja netti toimii tässä fujitsussa, mutta ei acerissa. olen selvittänyt, että acerissani on ethernet gigabyte marvell 10/100/1000 verkkokortti , olenko oikeassa ? ohjattu internet yhteyden muodostaminen ilmoittaa, että koneessani on jo internet yhteys, siis se laajakaista,, pitääkö se poistaa kokonaan ennenkuin netti toimii ? welholta ilmoitettiin, että koneeseeni olisi löydettävä tai asennettava lähiverkkoyhteys-niminen verkko. EIKÄ siis laajakaistaa, jota kone ehdottaa. tietoturvakeskus winkkarissa ilmoittaa, että palomuuri on käytössä (valittu asennuksen aikana) ja sitten kun klikkaa "muuta windowsin palomuurin asetuksia " ,niin siellä on pallukka punaisessa , ei käytössä kohdassa. koneeni ilmoittaa, että yhteyttä ei voi muodostaa.. vian määritys on käyty loppuun ja uutta lähiverkko yhteyttä en ole saanut asennettua ohjatun toiminnon avulla. onko siis niin että , tämä koneeni on todella vietävä huoltoon ?? | |
![]() 13.08.2009 09:22:31 | |
leipuri123: kiitos, 2 kpl ongelmia 1. mun sonarini ei suostu asentumaan tähän xp hen .. ongelmia on oikean numerosarjan syöttämisessä. oikeat numerot minulla on mutta niiden järjestyksestä ja määrästä minulla ei ole tietoa. 2. toinen ongelmani koskee windowsin verkkoyhteyttä. windowsi ei aktivoidu ilman nettiyhteyttä ja minulla kone herjaa laajakaistayhteyden epäonnistumista käynnistettäessä. minun koneessani on joku ihmeellinen 1394 yhteys jossa, on mukamas 400 Mbps tiedonsiirto käynnisssä mutta mozilla vaan ei aukaise sivustoja. lisäksi minulla on joku outo laajakaista yhteys joka ei ole aktiivinen . laajakaista yhteyden tiedot on : wan miniport (PPPOE) ei käytössä ilmoittaa kone. ja koneeni merkki ja malli on Acer aspire T 180 ostettu veikon koneesta syksyllä 2007 integroidulla verkkokortilla. verkkokorttini tiedot ilmeisesti saa netistä kun syöttää koneeni tiedot . olen yrittänyt hakea ajureita mutta jostain syystä en ole saanut nettiä pelaamaan . Minulla on kaapelimodeemi , motorola ja netti yhteyteni on 1 Mb laajakaista welholta tilattu. Minulla on myös miniläppäri tämä fujitsu, jolla nyt kirjoitan , jonka verkkoasetukset toimivat normaalisti ja netti toimii tässä fujitsussa, mutta ei acerissa. olen selvittänyt, että acerissani on ethernet gigabyte marvell 10/100/1000 verkkokortti , olenko oikeassa ? ohjattu internet yhteyden muodostaminen ilmoittaa, että koneessani on jo internet yhteys, siis se laajakaista,, pitääkö se poistaa kokonaan ennenkuin netti toimii ? welholta ilmoitettiin, että koneeseeni olisi löydettävä tai asennettava lähiverkkoyhteys-niminen verkko. EIKÄ siis laajakaistaa, jota kone ehdottaa. tietoturvakeskus winkkarissa ilmoittaa, että palomuuri on käytössä (valittu asennuksen aikana) ja sitten kun klikkaa "muuta windowsin palomuurin asetuksia " ,niin siellä on pallukka punaisessa , ei käytössä kohdassa. koneeni ilmoittaa, että yhteyttä ei voi muodostaa.. vian määritys on käyty loppuun ja uutta lähiverkko yhteyttä en ole saanut asennettua ohjatun toiminnon avulla. onko siis niin että , tämä koneeni on todella vietävä huoltoon ?? ASIA RATKENNUT modeemi oli jäänyt kokonaan asentamatta koneeseeni .. nyt toimii netti .. kiitos .. | |
![]() 13.08.2009 10:24:51 | |
leipuri123: kiitos, mun sonarini ei suostu asentumaan tähän xp hen .. ongelmia on oikean numerosarjan syöttämisessä. oikeat numerot minulla on mutta niiden järjestyksestä ja määrästä minulla ei ole tietoa. Niin, numeroitahan on nollasta yhdeksään, että kyllä sinulla varmaan oikeat on :o) Kyllä sarjanumero syötetään ihan siinä järjestyksessä, kuin se lapussa lukee. MUTTA jos et tiedä edes numeroiden määrää, niin en kyllä tajua, mistä numerosta puhut, enkä myöskään sitä, mistä tiedät että sinulla on oikeat numerot, jos et tiedä, kuinka monta niitä pitäisi olla? :o) Arvaukseni: Sinulla on piraattiversio, jonka mukana tulevasta .txt-fileestä et saa selkoa. Laillisen version mukana tulee asennusohje. Ja aika monennen kerran: Mistähän SONARista sinä puhut? Jos se on Audio Pro, niin se ei kai virallisesti edes tue XP:tä (muistaakseni). Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)