cjomett 27.03.2009 14:37:31 | |
---|
Help me Mun Sonar 6 le lakkasi tekemästä MP3-formaattia. Ohjelma herjaa jotain "Mp3 coder must enclose - ja lataa jotain www.cakewalk Eli mikähän tämän aiheuttaa. Ohjelma on laillinen ja toiminut aikaisemmin. Muutenkin ton softan salaukset on niin perusteellisia että maksava asiakaskaan ei saa sitä käyttää |
Juicy 27.03.2009 17:52:04 | |
---|
No mulla ei varsinaisesti ole tuohon ratkaisua jos välttämättä sonarilla pitää saada tehtyä mp3:set, mutta itse exporttaan audiot normaaliksi waviksi, jonka jälkeen Goldwavella (tai vastaavalla, vaikka Audacity) audioeditorilla avaan .wav:in, ja tallennan sitten mp3-muotoon. Siinä luultavasti joutuu ehtimään mp3 encoderin (lame_enc.dll) jostain asetuksista ensin. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
Kalmo 27.03.2009 22:47:33 | |
---|
SONARin mp3-decooderi on vain demo. Jos haluat käyttää sitä jatkossa, se maksaa muistaakseni parisen kymppiä. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
juha_p 29.03.2009 11:25:28 | |
---|
|
Juicy 29.03.2009 14:02:05 | |
---|
juha_p: Exporttausta varten, lataa LAME ja asenna se - http://lame.sourceforge.net/ Tulikin mieleen, että miksi useimmissa audioeditoreissa joista löytyy mp3-tallennus se on yleensä jokin trial-versio tai muuten vain maksullinen, jos kerran Lamen enkooderi on ilmainen? Vai estääkö Lamen käyttämä lisenssi sen käytön softan kylkiäisenä, vaikka itse softakin olisi ilmainen? Minutkin melkein huijattiin ostamaan joskus aikoinaan Neron oma mp3-enkooderi, kun en tiennyt että on ilmaisiakin vaihtoehtoja. Muistaakseni Neron wave editorissa ei pystynyt valitsemaan itse noita plugareita, se vaan jankutti ostamaan niiden omat enkooderit... Tämä siis joskus vuosia sitten. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
esyk 29.03.2009 17:26:15 | |
---|
estääkö Lamen käyttämä lisenssi sen käytön softan kylkiäisenä, vaikka itse softakin olisi ilmainen? Olisiko niin, etteivät isot softatalot halua ohjelmiinsa joko ylimääräisiä viittauksia kolmannen osapuolen tuotteisiin tai sitten joku kaupallisessa käytössä maksullinen enkooderi on havaittu laadultaan paremmaksi ja pitäydytty siihen. http://lame.sourceforge.net/license.txt Can I use LAME in my commercial program? Yes, you can, under the restrictions of the LGPL. The easiest way to do this is to: 1. Link to LAME as separate library (libmp3lame.a on unix or lame_enc.dll on windows) 2. Fully acknowledge that you are using LAME, and give a link to our web site, www.mp3dev.org 3. If you make modifications to LAME, you *must* release these these modifications back to the LAME project, under the LGPL. |