Aihe: Cubase studio 4 ja ezdrummer ongelma
1
Jorpse
17.03.2009 10:48:59

Osaisko joku viisaampi neuvoa minua?: Minulla on cubasen studio 4 ja toontrackin ezdrummer sekä creativen e-mu 0202 äänikortti. Ongelmana on että kun liitän ezdrummerin cubasen midiraidan outputtiin niin en saa mistään mitään kuulumaan. Olen ohjelman uusi käyttäjä eikä nyt oo oikein kokemusta muista ohjelmista ku cool edit proosta. Pitääkö cubasessa vaihtaa jokku äänikorttiasetukset vai mistä mahtaa kiikastaa? Toiseksi liitän tähän samaan, että miten sitte noiden omien komppien rakentelu käytännössä käy kyseisellä ohjelmalla ja kannattaako hankkia esim midi syntikka?
Kalmo
17.03.2009 13:15:45 (muokattu 17.03.2009 13:18:21)
Syntikalla tarkoittanet midikoskettimistoa, mikä on ihan eri asia (???). Midikoskettimisto on kyllä aika must jos tekee midimusaa, syntikka ei, koska softasyntikat ovat aika hyviä nykyään.
En ole Cubasen käyttäjä, mutta oletan, että siinäkin tarvitaan vielä audioraita, jonka kautta audio tulee ulos.

Tsekkaa, että EZ:ssä ja raidoilla on midikanava asetettu samaksi. Jokainen midi-instrumentti tarvitsee oman kanavan.

Komppeja teet vaikka hiiren avulla näppäillen piano-roll näkymässä. Kannattaisi kyllä vaikka puoliväkisin yrittää sitä manuaalia lukea, vaikkei englanninkieli sujuisikaan.
Tämä musaäänittely on aika hankalaa oppia, jos ei englantia ymmärrä. Pikkuhiljaa termit käyvät tutuiksi, kun sitkeästi tankkaa.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Latee
17.03.2009 14:20:05
http://www.youtube.com/watch?v=4_Rwsz1clPM itse tein tuon ohjeen mukaan. On SX3 versiolle mutta luulen että toimii myös 4 versiolle.
Jorpse
17.03.2009 20:44:58

Kiitoksia noista vinkeistä! Oli hieman erilainen tuo cubase 4 ku sx3:nen, joten en saanut kaikkea aivan toimimaan, joten aion hankkia sx3:sen jotta saan varmasti kaikki toimimaan.
Roki
17.03.2009 21:00:45
Jorpse: Kiitoksia noista vinkeistä! Oli hieman erilainen tuo cubase 4 ku sx3:nen, joten en saanut kaikkea aivan toimimaan, joten aion hankkia sx3:sen jotta saan varmasti kaikki toimimaan.

Älä suotta vanhempaan vaihda. Kiroilisit moista tekoa vielä monta kertaa ja lujaa. Sen verran parempi tuo studio 4 on kuin SX3.
Been there - done that - don't ask.
Jorpse
17.03.2009 21:08:55 (muokattu 18.03.2009 15:49:24)

muut toimii, mutta ääntä ei kuulu, kuten aiemmin sanoin minulla on ulkoinen e-mu 0202 äänikortti. Jostakin syystä nyt on aivan mykkää, mistä asia voisi johtua ja miten sen mahdollisesti voisi korjata?
Kalmo
19.03.2009 09:53:12
Sinun täytyisi ensin kyetä kertomaan meille edes perustiedot jotta kukaan voisi edes yrittää ratkaista ongelmaasi.
En tunne Cubasen asetusnäyttöjä, mutta ainakin sinun pitäisi pystyä kertomaan, onko Cubase "löytänyt" äänikorttisi ("audio options" tai jotain sinnepäin pitäisi sisältää äänikorttisi nimi) ja mitä ajureita käytät.
Samaten johdonmukainen kuvaus siitä, mitä itseasiassa olet raidoille ja niiden input/outputeihen laittanut.

Jos käytät ASIO-ajureita, muista, että ne pystyvät käyttämään vain yhtä äänikorttia kerrallaan, joten poista koneesi sisäinen äänikortti käytöstä.

Jos et saa manuaalista irti edes perusalkeita, niin oppimiskäyrä on pirun jyrkkä.
Kärsivällisyyttä ja lykkyä pyttyyn! :o)
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Jorpse
19.03.2009 17:37:51

Onnekseni tuurilla sain kaiken toimimaan ja onnistumaan hyvin :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)