Aihe: Kannettava tietokone musiikin tekoon ja kuvankäsittelyyn
1
awanata
15.03.2009 18:34:20
Kellään ehdotusta, mitä kannettavaa voisi harkita kun softana on Sonar jne. ?
Mäkki ei käy ja Acerista on niin huonoja kokemuksia, että se on pannassa.
Sonar on nykyisin pöytäkoneella, mut kannettavaan tekis mieli siirtyä.
samulirask
15.03.2009 19:35:54

awanata: Kellään ehdotusta, mitä kannettavaa voisi harkita kun softana on Sonar jne. ?

Itse olen katsellut kiinnostuneena Sonyn Vaio-läppäreitä. Niistä tulee ainakin sellainen MIELIKUVA, että ne olisivat jotenkin laadukkaampia kuin nämä perusacerit. Kokemusta sen kummemmin ei ole.

Minulla on muuten sama tilanne, eli äänityssoftana on Sonar joten Macciin ei ole siirtymistä. Vaikka kuinka Logic olisi halventunut, niin onhan se kuitenkin kalliin koneen lisäksi aika merkittävä lisäinvestointi - Sonarin täysversiota kun nyt ei millään viitsisi vaihtaa mihinkään kevytversioon.

Itsehän olen ajatellut lykätä läppärin hankkimista ainakin Windows 7:n ilmestymiseen asti.
Samulin sivut
kukkola
16.03.2009 09:19:57 (muokattu 16.03.2009 09:24:14)
awanata: Kellään ehdotusta, mitä kannettavaa voisi harkita kun softana on Sonar jne. ?

Et tuossa kertonut mikä Sonar sinulla on mutta jos on esim 6.0 Home Studio tai parempi niin se tukee jo tuplaydintä -eli kannattaa katsoa sellainen läppäri jossa tuo tuplaydin on. Ytimen kello olisi hyvä olla tuolla 2GHz tasossa tai yli. En nyt ota sen enempää kantaa tuon ytimen valmistajan suhteen muutoin kun että Intel taitaa olla luotettavampi ja nopeampi samalla kellolla.

Kannattaa myös katsoa että löytyy riittävän monta USB2.0 liitäntää ja myös se Firewire. Jos Firewire puuttuu niin kannatta katsoa että ainakin Express paikka sitten löytyy niin voi ostaa erillisen Express-kortin jossa sitten tuo Firewire on. Niissä taittaa useimmissa olla peräti vielä tuo TI:n chipsetkin. Jos et pelaa koneella niin et välttämättä tarvitse 3D-näytönohjainta mutta jotkut ohjelmat ovat fiksumman näköisiä käyttöliittymältään jos on 3D-ohjain.

Yksi varsin tärkeä asia on myös tuo muistin määrä -eli vähintään 1GB mutta mielellään 2GB tai yli. Selvää lieneekin että kovalevyä olisi hyvä olla paljon, siis yli 100GB. Suositus on että pyörimisnopeus olisi 7200rpm mutta itsellä on 5400 ja hyvin toimii.

Oma koneeni on Fujitsu Siemensin Amillo Xi2528 ja toimii todella hyvin. Minulla on käytössä sekä Sonar 6.0 Home Studio XL että Pro Tools M-Powered 8.0 ja ei ole ollut teho-ongelmia vaikka käyttiksenä onkin Vista 32.
Rautalanka Rulez
JPQ
16.03.2009 23:49:31

Mäkki olisin sanonut mutta sanoit ei käy ja ymmärrän kun sonaria käytät. Acerin vika arvaanko oikein on sama kun näkemässäni niin sininen näyttö että oikeastaan kaikkivärit oli kylmiä ja rasterilla joten ei todellakaan mitään toivoakaan pienimuotoisestakaan kuvankäsittelystä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)