Aihe: MOTU 828MKlll
1
Deemo
18.12.2008 19:30:58 (muokattu 18.12.2008 19:32:08)
Omistatko kyseisen laitteen? Jos omistat oletko huomannut siinä MOTUlle tyypillisen vian? Vika on sellainen että toistettaessa äänitettyä materiaalia tulee välillä ns. dropoutteja joka on joko äänen katoaminen kokonaan tai mahdollisesti äänen katoaminen ja sen tilalla korkeataajuista signaalia. Kestää yleensä noin 2-5 sekunttia. Itselläni on tällainen laite ja lähetin sen takaisin myyjälle. He lähettivät uuden MOTUn tuotteen tilalle mutta siinä on sama vika. Olen tästä valittanut uudestaan myyjälle mutta he ovat sitä mieltä että ei kahdessa laitteessa voi olla vikaa. Syyttävät tietokonettani. Olen kuitenkin testannut laitteen useammassa tietokoneessa ja vika ihan sama. Eräässä niistä on jopa Texas INstrumentin Firewire chipset jonka MOTU ilmoitti vaatimukseksi kun tein tuotteesta reklamaation. Eivät tätä vaatimusta muuten kerro missään tuote-esitteessä. Jos sinulla on kokemusta samoista ongelmista niin kerropa niistä minulle joko tähän keskusteluun tai lähetä s-postia osoitteeseen mazako62@gmail.com

Tarvittaessa olen kyllä valmis kertomaan tuon jälleen myyjän nimenkin jos ei muuten asia etene.
Chaplin
25.12.2008 06:07:56
Mulla on 828 mkII ja G5 Mac.
Samantyyppistä juttua esiintyy sillon, jos MOTU FireWire Consolesta on määritelty Optical Input sekä Optical Output muuksi kun ADATiksi.

Testaappa ekana tuota hommaa..
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
Deemo
25.12.2008 15:40:40
On testattu myös tuo vaihtoehto, myös disaploitu ja enaploitu optical link ja tulos aina sama. Olen tehnyt factor resetin ja tulos sama. Nyt olen sen testannut jo kolmella eri kannettavalla ja aina vaan sama tulos. Sellainen kannettava jossa on TI:n chipset ja käyttää maksimi sample buffer -kokoa tuota ongelmaa ilmenee harvemmin mutta ei häviä kuitenkaan kokonaan. MItä pienemmäksi tuon bufferin laittaa sen useammin vikaa tulee. Kannettavassa jossa ei ole TI chipset ei voi edes käyttää suurinta sample bufferia Windows Media Playerin kanssa koska toistonopeus puolittuu ja toisto on íhan mössöä.

Tämän kaiken lisäksi laitteen myynyt liike lähetti minulle uuden MOTUn mutta ihan sama vika on siinäkin. Ottivat nyt sitten sen kannan että ei voi olla kahta viallista konetta mutta voi olla kolme viallista kannettavaa. Ovat sitä mieltä että heillä ei ole enään takuuvastuuta vaikka laite ei ole edes 6kk vanha. Odotan heidän vastauksen siihen miten suhtautuvat vaatimukseeni ja toimenpiteisiini että vien asian kuluttajasuojan nimissä kuluttaja-asiamiehelle. Jos eivät vieläkään suostu kaupanpurkuun tai vastaavan laitteen toimittamiseen niin sitten paljastan kaupan nimenkin.
anapena
25.12.2008 17:09:32
Dziisus, tää on tätä joskus näitten tietokoneitten kanssa, siis ei millään pahalla:) Ei oo helppoo olla kauppiaskaan...Mulla on MK1 toiminut aika lailla ok, mutta koputanpa puuta...
Deemo
25.12.2008 19:23:49
Dziisus, tää on tätä joskus näitten tietokoneitten kanssa, siis ei millään pahalla:) Ei oo helppoo olla kauppiaskaan...Mulla on MK1 toiminut aika lailla ok, mutta koputanpa puuta...

Tuossa olet oikeassa mutta jos asiaa ajattelee kuluttajan näkökulmasta niin silloin on vaan toimittava näin. Myyjäjällähän on mahdollisuus poistaa ko. tuote hyllystä ja ilmoittaa laitteen valmistajalle että hankkii beta-testaajat vaikka omasta henkilökunnastaan eikä kokeile asiakkailla. Meillä kuluttajilla on aika vähän mahdollisuuksia vaikuttaa jonkun laitevalmistajan tuotekehityksen toimintaan. Onhan meillä tietenkin mahdollisuus joukkokanteen turvin mutta on kivinen tie.

Se miksi nyt itse olen hieman kiukkunen tämän asian kanssa on se että myyntiesitteet ei tästä laitteistovaatimuksesta puhu mitään. Oma tietokoneeni on ihan viimeisintä huutoa mutta kun ei toimi tuon laitteen kanssa kunnolla niin ei voi muuta kun valittaa... En nyt tässä yhteydessä malta olla siteeraamatta ameriikkalaista mikroaaltouunin käyttöohjetta "Ei sovellu kotieläinten kuivaukseen". Eli laitteen valmistajalla on velvollisuus kertoa ne tietokoneet joiden kanssa ovat systeeminsä saaneet toimimaan. Eihän tämä voi toimia niin päin että ensin ostat laitteen ja kun ei sitten toimi ja otat yhteyttä tekniseen tukeen niin saat vastauksen että vaihda tietokone.
anapena
25.12.2008 20:01:00
Totta, olet aika lailla asian ytimessä, mutta tilanne on mikä on...olisi kauppiaan suunnalta asiallista vaihtaa tuote toisenlaiseen taikka muuten purkaa kauppa. Toimivan setupin hankkiminen voi vaatia asiakkaalta aika lailla ennakkotyötä ja tiedon hankkimista, mitä ei oikein voi pitää kohtuullisena vaatimuksena. Tietenkin kokemus, hyväksi havaitut palikat ja toimivat yhteistyökumppanit loiventavat alamäkeä. Toivottavasti saat homman pelittämään.
Deemo
25.12.2008 23:44:47
Totta, olet aika lailla asian ytimessä, mutta tilanne on mikä on...olisi kauppiaan suunnalta asiallista vaihtaa tuote toisenlaiseen taikka muuten purkaa kauppa. Toimivan setupin hankkiminen voi vaatia asiakkaalta aika lailla ennakkotyötä ja tiedon hankkimista, mitä ei oikein voi pitää kohtuullisena vaatimuksena. Tietenkin kokemus, hyväksi havaitut palikat ja toimivat yhteistyökumppanit loiventavat alamäkeä. Toivottavasti saat homman pelittämään.

Joo ei tässä ole kyllä Software Engineer koulutuksesta mitään apua kun Windows on aikoinaan ottanut Plug 'n' Play ominaisuuden käyttöön ja käyttäjällä ei ole enään mahdollisuutta puuttua siihen kuinka laitteistoa käytetään. Ennen sentään sai päättää mikä laite saa korkeimman prioriteetin keskeytyksissä yms. No joka tapauksessa jos tähän ei tule korjausta niin kerron tällä palstalla mikä myyjä alkaa kiertämään vastuutaan.
Chaplin
26.12.2008 04:49:19
Uskoisin, että "vika" on siellä vastaanottopäässä, eli sun koneessa.
-Uudet ajurit?
-Win optimointi?
-Asetukset? (Vista - XP)?
-yms, yms.. (PC)?

MOTU tekee laaturautaa! verrattuna moniin muihin. Mutta aina ajateltu alustana Mäkkiä.

Onko mahdollista käyttää jotain vanhempaa ajuria PC puolella?
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
Deemo
26.12.2008 15:37:26
Uskoisin, että "vika" on siellä vastaanottopäässä, eli sun koneessa.
-Uudet ajurit?
-Win optimointi?
-Asetukset? (Vista - XP)?
-yms, yms.. (PC)?

MOTU tekee laaturautaa! verrattuna moniin muihin. Mutta aina ajateltu alustana Mäkkiä.

Onko mahdollista käyttää jotain vanhempaa ajuria PC puolella?

Optimoinnit on kaikki tehty. Niitä läpikäytäviä kohtia taitaa olla alun kolmekymmnetä ja kaikki on viritetty. Koneen kyvyistä se ei ole kiinni sillä prossu on Intelin Dualcore 2.2GHz ja muistia 2GB sekä kovalevytilaa 320GB. Sen lisäksi ihan kaikki viimeisimmät ajurit on päivitetty -siis aivan viimeisimmät jopa Bios tasolla. Tässä samassa raudassa minulla oli erään toisen valmistajan FW-kortti ja se ei pätkinyt ikinä. Kävi vain I/O-kapasiteetilta pieneksi MOTUn rinnalla. Eli olen edelleenkin sitä mieltä että tämä rauta on todella viimeisintä mitä kannettaviin saa. On jopa eri lehdissä ollut ylivoimanen voittaja tämä kone. Vain akun kesto on saanut miinusta mutta sillä ei tässä ole mitään merkitystä kun en käytä virransäästö-optiota. Sen sijaan kyllä käytän Vistaa kun se tämän koneen mukana tuli mutta vastaavasti kaikki driverit on Vista-yhteensopivia suoraan laitevalmistajan palveluista haettu.

Itsellä oli ihan sama uskomus että MOTU tekee laatukamaa ja siksi tämän vähän sokeasti ostinkin. Jos käyt vaikka Youtubessa ja laitat hauksi MOTU niin huomaat että on niitä muitakin tämän vian kanssa. Saman tuloksen saa myös Googlella.
anapena
26.12.2008 16:22:00
Todennäköisesti tuo puute/vika/ominaisuus poistuu jonkin tulevan päivityksen myötä...
EilaPertti
26.12.2008 17:22:25
Samasta viasta kärsin PC aikoina. Pikanäppäinten käyttö projekteissa oli helvettiä- toisin sanoen satunnainen vikinä alkoi kun koski näppikseen. Nyt Mac- ympäristössä Logicin kanssa ei mitään ongelmia.
Chaplin
27.12.2008 00:12:36
Ootko kokeillu XP llä? Olisko ongelmana Vista?
Deemo
27.12.2008 00:24:43 (muokattu 27.12.2008 00:28:38)
Ootko kokeillu XP llä? Olisko ongelmana Vista?

Kahta eri läppäriä olen kokeillut joissa on XP sekä MOTUn niin toivoma TI:n chipset mutta tulokset olivat varsin laihoja. Eli virheilee niissäkin. Toinen niistä koneista on jopa se jota aikaisemmin käytin kotisudion työjuhtana. Erona tähän nykyiseen läppäriin on se että niissä molemmissa voi käyttää maksimi sample bufferia ilman että Windows Media Playerin toisto puolittaa toistonopeuden. Cakewalkin Sonarissa pystyy kyllä sitten kaikilla koneilla käyttämään maksimi bufferia jolloin tuo ongelma ilmenee harvemmin mutta muutaman kerran illan aikana kuitenkin. Ikävää on sitten vaihdella tuota bufferi kokoa koko ajan kun kuuntelee illan tuotoksia media playerilla varsinkin kun tuo ongelma ei ole mihinkään hävinnyt.

Olin jopa niin kiukkunen että lähetin MOTUlle näytteen jossa reilun minuutin aikana tuo ongelma tulee kolmesti. Äänitin tuon näytteen Tascamilla. Eivät vaan ole vielä kommentoineet. Laitoin tuon näytteen myös MOTUN myynneelle kaupallekin ja kysyin että onko siellä dropout vai ei. Eivät hekään ole kommentoinneet.
anapena
27.12.2008 12:19:12
Äh, mitä sitä tuon kanssa tappelemaan, koeta saada kauppa puretuksi, ja vaihda toisenlaiseen interfaceen, ellei sitten MOTU ilmoita asiaa korjaavaa päivitystä olevan tulossa lähiaikoina.
Deemo
23.01.2009 14:44:31
No niin... nyt tämäkin episodi alkaa saada päätöksen. Kyseinen liike toimittaa minulle vastaavanlaisen tuotteen eri valmistajan tekemänä. Olen päätökseen tyytyväinen ja toivon että tämä uusi tuote toimisi paremmin minun koneessa. Tästä sovusta johtuen en sitten kerro myyjän tietoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)