Aihe: Äänittäminen tietokoneella.
1
jonn
15.12.2008 09:37:08
Moro!

Onnistunko äänittämään rumpuja, bassoa, kitaraa ja laulua tietokoneella, jos hankin ulkoisen äänikortin? Outo kysymys varmaan, mutta kun mulla on tämmönen perus läppäri ja ihan kelpo mikrofoni( joku AKG C5900), mutta kun olen koittanut jotain äänitellä niin ei ole onnistunut; kitara kuulostaa oudolta sumealta mössöltä, basso kuulostaa oudolta pierulta jne.
Eli auttaisiko tähän tilanteeseen ulkoinen äänikortti? Jokin mahdollisimman halpa(0-80e). Äänenlaadun ei tarvitse olla mikään erikoinen, kunhan jotain pientä demoa pystyisi äänitellä.

Olen siis näin koittanut äänitellä esim. kitaraa: kitara->säröpedaali->tietokoneen mic in, kitara->vahvistin mikitetty->mikseri->tietokoneen mic in. Yhden kerran onnistuin saamaan kaverin microcuben kautta ihan ok kuulosen(record outista->tietokoneeseen)
Ja rumpuja olen koittanut äänittää ihan vaan sijoittamalla mikrofonin rumpujen ylle.
Ja kannataako basso laittaa suoraan line outista vai mikittämällä vahvistin?
Sekava kirjoitus?
Kalmo
15.12.2008 09:42:35
Lue kaikessa rauhassa tämän forumin pysyviä (Ääänityshommien alkuun" jne.) tai käytä hakua. Nämä asiat on löytyvät täältä kyllä ainakin kolmeensataan kertaan.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
samulirask
15.12.2008 10:09:06

Lue kaikessa rauhassa tämän forumin pysyviä (Ääänityshommien alkuun" jne.) tai käytä hakua. Nämä asiat on löytyvät täältä kyllä ainakin kolmeensataan kertaan.

Kuten sanottu, kuka kirjoittaisi ajanmukaisen FAQ:n aiheesta? Lähimmäksi osuu varmaan ketju "Kitaran äänittäminen tietokoneella".
Samulin sivut
jonn
15.12.2008 17:51:07
juujuuu

---------------
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)