Aihe: M-Audio Audiophile 2496 versus E-MU 0404 1 | |
---|---|
![]() 14.12.2008 18:13:17 | |
Haudi! Minulla on dilemma äänikortin valinnan suhteen. Vaakakupeissa ovat: 1) M-Audion (aiemmin Midiman) Audiophile 2496 sekä 2) E-MUn 0404 PCI. Soitan kitaraa ja nuotinnan jazzmusiikkia. Haen äänikortilta helppoa käytettävyyttä ja laadukkaita MIDI-soundeja. Tarvitsen äänikorttia varten esivahvistimen kitaralleni, mikä voisi olla vaikka Behringerin Tube Ultragain Mic200 (tai joku vastaava). Käsitykseni mukaan kyseiset M-Audion ja E-MUn kortit painivat samassa painoluokassa, joten kaipaan kommenttejanne em. laitteiden käytettävyydestä (eli kuinka helppokäyttöisiä vermeet softineen ovat). Kommenttejanne odotellen, Ville | |
![]() 14.12.2008 18:58:12 | |
Haudi! Minulla on dilemma äänikortin valinnan suhteen. Vaakakupeissa ovat: 1) M-Audion (aiemmin Midiman) Audiophile 2496 sekä 2) E-MUn 0404 PCI. Soitan kitaraa ja nuotinnan jazzmusiikkia. Haen äänikortilta helppoa käytettävyyttä ja laadukkaita MIDI-soundeja. Tarvitsen äänikorttia varten esivahvistimen kitaralleni, mikä voisi olla vaikka Behringerin Tube Ultragain Mic200 (tai joku vastaava). Käsitykseni mukaan kyseiset M-Audion ja E-MUn kortit painivat samassa painoluokassa, joten kaipaan kommenttejanne em. laitteiden käytettävyydestä (eli kuinka helppokäyttöisiä vermeet softineen ovat). Kommenttejanne odotellen, Ville Noissa korteissa ei tietääkseni ole sisäänrakennettua syntikkaa joten niiden MIDI soundien laadukkuus riippuu lähinnä käytetyistä instrumentti plugareista (VSTi/DXi) (+ efekteistä) tai niillä soitettavista samplekirjastoista. E-MU 0404 kortissa on kyllä rautapohjaiset efektit ... Itse unohtaisin tuon M-Audion mallin 'vanhentuneena' ja jos helppokäyttöisyys on korkealle rankattu ehto niin sitten unohtaisin myös E-MU:n PCI kortin (se PatchMix kun ei ole ainakaan aloittelijalle mitenkään helppo pala purtavaksi (kuulemma)). Muita tuon hintaluokan PCI kortteja MIDI liitännällä ... ESI Juli@ ... jos rautapohjaista syntikkaa kaipailet niin sitten menee jo Creativen X-Fi osastolle (pitää kylläkin olla I/O boksillinen malli koska noista PCI korteista on MIDI portti poistettu ... nämä ei sitten ole ihan halpoja malleja). Muita PCI vaihtoehtoja joissa MIDI liitäntä ... Terrasonicq 22 tai Swissonic TS22PCI (molemmat Terratec phase 22 klooneja) Miksei USB tai FireWire? Esim. E-MU:n 0404 USB:sta löytyy "kaikki" tarpeellinen hyvälaatuisena mutta halvalla. On MIDI ja mikki/instrumentti etuasteet. Itsellä ollut tommonen ~vuoden päivät ja tyytyväinen olen ollut. t. Juha | |
![]() 14.12.2008 20:27:33 (muokattu 14.12.2008 20:27:55) | |
Voihan sitä nykyään kylläkin ilmaiseksikin saatavaa emun mukana tulevaa (ikävän raskasta) softasynaa käyttää jotenkin säveltelyyn siinä jotkut saundit ihan ok. noh siinä rajoissa kun sampleja on 32megatavua laidasta laitaan tyylinä. ps vaikka itsellä onkin vaikka mitä rautana (vaikka se supistunee) ja ik multimedia total workstation 2 niin tuo silti jää varmuudeksi. ps. emussa kohinattomampi ääni kuin m-audiossa. | |
![]() 17.12.2008 17:59:09 | |
Itse unohtaisin tuon M-Audion mallin 'vanhentuneena' Muita PCI vaihtoehtoja joissa MIDI liitäntä ... Terrasonicq 22 tai Swissonic TS22PCI (molemmat Terratec phase 22 klooneja) t. Juha Itse juuri ko vehkeitä vertailin vuosi sitten ja päädyin M-Audio 2496:een. En näe, miksi se olisi vähemmän suositeltava tai "vanhentuneempi" kuin nuo Terratec -kloonit. Omiin demotustarpeisiini kortti on toiminut hyvin. | |
![]() 19.12.2008 19:30:54 (muokattu 19.12.2008 19:31:47) | |
"Vanhentunut" voi tarkoittaa myös sitä, että ei ole "lastentauteja", kaikki softat osaavat niitä käyttää, hinta/laatu-suhde on osoittautunut hyväksi (kun vielä kehtaavat valmistaa) ja joitain muita hyviäkin asioita. Itsellä on 2496 siten, että toiseen analogisisääntuloon menee kitaravahvistimen keinokuormasta "direct out", ja toiseen menee mikrofoniesivahvistimesta. Ulostulot menevät pieniin aktiivikaiuttimiin. Kaikki synteesi ja efektointi ja midisoundit ja moniraitaissuus sitten tulevat muualta = softasta. Itsellä on Linux-pohjainen systeemi, joten, heh, ei puhuta siitä helppokäyttöisyydestä nyt. Mutta se ei ole tietysti kortin ongelma (eikä setupin ongelma sen jälkeen, kun sen kertaalleen on saanut viritettyä) Jos ei tarvitse enempää yhtäaikaisia sisääntuloja, ja 24 bittiä / 96kHz näytteenottotaajuus riittää, niin 2496 luulisi olevan ok. Mielenkiintoinen kysymys sitten, johon minun korvani ja soittotaitoni ei riitä havaitsemaan, on se, että mikä on eri korttien "analogiosuuden" laatu. Signaalihan kulkee analogisena siellä kortillakin pieniä pätkiä, ainakin siitä liittimestä A/D muuntimeen. Kyllähän siinä voi tulla interferenssiä, sähköisiä häiriöitä jos monenmoista. Onko näistä tietoa eroista korttien välillä? Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä. | |
![]() 19.12.2008 22:04:00 | |
Emu kohisee ymmärtääkseni vähemmän ja olisiko suorempi taajuus vaste mutta muuten en osaa sanoa mutta kaikki muiden äänityslaitteden jota olen käyttänyt räkäisyys poissa.(yksi vanha prokortti ja yksi intergroitu ja sblive) | |
![]() 27.05.2009 15:58:04 | |
0404 PCI -kortin kytkemisestä kuulokkeisiin ja/tai kaiuttimiin Hankin tuossa vuodentaitteessa E-MU:n 0404 PCI -kortin, jonka kanssa oli alussa vaikeuksia viallisen prosessorin ja/tai emolevyn vuoksi. No, nyt on uusi kone rakenteilla ja odotukset ovat korkealla. Tiedustelisin teiltä 0404-kortin onnellisilta omistajilta, että kuinka olette kytkeneet ämyrinne ja/tai kuulokkeenne äänikorttiin? Itse ostin Behringer MicroAmp HA400 -kuulokevahvistimen, jonka kytkin Y-adapterijohdolla äänikortin analogisiin ulostuloihin (oikea ja vasen kanava). Eli seuraavasti: äänikortti -> Y-sovitin (2 x mono urosplugi / stereo urosplugi) -> kuulokevahvistin -> kuulokkeet. :) Ville | |
![]() 02.06.2009 20:51:52 | |
Mulla menee johdot Nadin vahvistimeen ja aktiivi kajarit lähtee vahvistimeni preouteista joten saan käyttöön voimakkuus säädön äänelle ja käytettyä cd soitintani joka muuten vahvistimen osana. ps. nadini on l40 lisäksi on nadin 613 kasetti dekki. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)