Aihe: Sonar 6.2 pe ja edirol pcr-1 asio ongelma (ACER 5520g)
1
jukcat
16.09.2008 07:04:47
Aiemmin tällä palstalla ihmettelin m-audion ja sonar pe:n ongelmia ja hommasin nyt siis edirolin pienen midikosketin härpäkkeen jossa on myös audio interface.
Cakewalkin sivuilla väittävät, että pcr-1 toimii sonarin kanssa ja vieläpä vistassa 64-bit.
(http://www.cakewalk.com/vista/default.asp)
Ja kyllähän se toimiikin ankaralla pätkimiselle latenssin ollessa 92.2 ms. Sonar ei suostu millään vaihtamaan ajureita asio- moodiin.
Ymmärtääkseni tuo edirolin ajuri on asio ajuri ja kyllä ohjauspaneelista löytyykin pcr-1 asio säätö taulu. Onko kellään kokemusta tällaisesta ja mikä voisi olla ratkaisu. Annan mielelläni lisätietoja jos saan sen oikean kysymyksen..
J
Toiset näkee maan ja kokee taivaan.
Jaava
16.09.2008 11:09:13 (muokattu 16.09.2008 11:10:43)
Mitä se sanoo, jos yrität vaihtaa ajurin asioksi?

Edit: niin ja jos sulla on vista, kai sä olet laittanut sieltä yhteensopivuusvalikosta, että käytät sonaria järjestelmänvalvojana?
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
jukcat
16.09.2008 16:44:33
Joo olen kirjautunut sonariin järjestelmänvalvojana. Kun asiota yrittää laittaa päälle, ei sonar herjaa mitään, se ei vaan suostu tekemään asetusmuutosta- eli kun vaihtaa sen asio:n ajurit ruutuun, niin ok-nappia painamalla ikkuna ei sulkeudu eikä tapahdu mitään muutakaan. Toisaalta näyttää siltä ettei se huoli muitakaan ajureita eli wdm/ks
asetuksellakaan ikkuna ei sulkeudu ok napista. XP:ssä ohjelma toimi (lähes) moitteettomasti.
Taitaa olla ohjelmassa joku bugi?
J
Jaava
16.09.2008 18:08:34
Hämärältä kuulostaa
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
jukcat
16.09.2008 20:37:53
Olen nyt asentanut sonaria enne ajureiden asentamista ja niiden asentamisen jälkeen, kokeillut m-audionkin 32-bit ajureilla kun olen asentanut 32bit sonar version, mut ei toimi sekään enää. On se melkoinen ohjelma tää visva... ei kai täs auta kuin palata xp:hen tai odottaa kun m-audio saa 64bit usb ajurinsa valmiikksi- jos ne vaikka toimis.
samulirask
17.09.2008 16:21:07 (muokattu 17.09.2008 16:21:27)

Olen nyt asentanut sonaria enne ajureiden asentamista ja niiden asentamisen jälkeen, kokeillut m-audionkin 32-bit ajureilla kun olen asentanut 32bit sonar version, mut ei toimi sekään enää. On se melkoinen ohjelma tää visva... ei kai täs auta kuin palata xp:hen tai odottaa kun m-audio saa 64bit usb ajurinsa valmiikksi- jos ne vaikka toimis.

(ot: onneksi onnistuin pidättäytymään toistaiseksi uuden koneen ostolta, vaikka hinta-speksisuhteet ovat nykyään vallan houkuttelevia. Mutta se Vista... Tyydyin lisäämään muistia tähän vanhaan koneeseeni, koska tehot sinänsä ovat tuntuneet riittäviltä ja musiikkisysteemit pelaavat. Voin kuvitella melkein tilanteen, jossa tuliterä kannettava on lentämässä ikkunan lävitse..!)
Samulin sivut
jukcat
03.10.2008 07:37:48 (muokattu 03.10.2008 07:38:15)
Kuten toisaalta tällä forumilla näkyy, asiat eivät juurikaan muuttuneet 64bit ajurien myötä. Eipä tuo kaukana ole että kone opettelee lentämään...
JPQ
07.10.2008 01:43:41

Joo olen kirjautunut sonariin järjestelmänvalvojana. Kun asiota yrittää laittaa päälle, ei sonar herjaa mitään, se ei vaan suostu tekemään asetusmuutosta- eli kun vaihtaa sen asio:n ajurit ruutuun, niin ok-nappia painamalla ikkuna ei sulkeudu eikä tapahdu mitään muutakaan. Toisaalta näyttää siltä ettei se huoli muitakaan ajureita eli wdm/ks
asetuksellakaan ikkuna ei sulkeudu ok napista. XP:ssä ohjelma toimi (lähes) moitteettomasti.
Taitaa olla ohjelmassa joku bugi?
J

Hitto kun en muista miten mä tuon ratkaisin mullakin samankaltainen ongelma. ps. hyvä olis muistaa ihan omistakin tarpeista johtuen. ps. mulla tosin oli emu 0404 pci kait se millä puuhailin mutta tärkeintä ei kait ole se.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)