pirkko liimanaama 19.07.2008 16:12:39 | |
---|
Tarvitsen tietokoneelle kaiuttimet joiden elementit on suojattu verkolla tai kankaalla.Aktiivimonitoreissa noita ei useinkaan ole.Äkkiseltään Thomannin valikoimissa oli muutama malli M-AUDIO AV40 STUDIOPHILE ja EDIROL MA-15D.Tuo Edirol kiinnostaisi jonkin verran.Mitään huippu hifiä en ole etsimässä ,mutta kohtuu kelvollista kuitenkin. Seuraavat ehdot pitää täyttyä: Elementit suojattu verkolla Kuulokeliitäntä etulevyssä Hinta alle 200€ Hyviä ehdotuksia kaivataan! |
vanaha kettu 19.07.2008 18:50:13 (muokattu 19.07.2008 18:51:17) | |
---|
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=82178651 Äkkiä huutelemaan! Et pety. (ei mainostusta, ei ole minulla myynnissä) Noita kehutaan suunnilleen joka paikassa. Älä kuitenkaan maksa noista yli 200e, koska sen verran ne maksoi uutenakin. Ei kuitenkaan taida täyttää kaikkia vaatimuksiasi, mutta äänenlaadullisesti noi on paremmat kuin monet 300 euron kaiuttimet. |
Antti1 19.07.2008 19:55:53 | |
---|
Mä juuri möin omani pois 150€ ja laatuunsa nähden ne meni aivan liian halvalla. Vaan olivat uutenakin niin naurettavan edulliset, ettei oikein voinu enempääkään pyydellä. Suosittelen lämpimästi, ovat ihan oikeasti hyvät. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
Kalmo 19.07.2008 22:27:24 | |
---|
Minulla on sellainen luulo että heti kun siirrytään tietokonekaiuttimista monitorointikaiuttimiin niin kuulokeliitäntää ei enää löydy ämyreistä. Mutta tämä on vain luulo. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Antti1 19.07.2008 22:45:44 | |
---|
Mutta tämä on vain luulo. Hyvä luulo onkin, noinniinku yleisestiottaen. Jossain kevyemmän sarjan linnunpöntöissä on vielä jotain, muttei juurikaan missään vakavastiotettavissa malleissa. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
pirkko liimanaama 19.07.2008 23:56:06 | |
---|
Minulla on sellainen luulo että heti kun siirrytään tietokonekaiuttimista monitorointikaiuttimiin niin kuulokeliitäntää ei enää löydy ämyreistä. Mutta tämä on vain luulo. Joo,aika harvoista löytyy.Käytän kuulokkeita aika paljon,niin ajattelin,että hyvä olisi jos sellainen löytyisi,mutta eipä se ihan pakollinen niissä ole. |
Krister 20.07.2008 12:20:02 (muokattu 20.07.2008 12:20:48) | |
---|
Joo,aika harvoista löytyy.Käytän kuulokkeita aika paljon,niin ajattelin,että hyvä olisi jos sellainen löytyisi,mutta eipä se ihan pakollinen niissä ole. Olen käyttäny noita Ediroleja kolmisen vuotta täysin tyytyväisenä. Kotistudioon/ bändidemotukseen ihan riittävät. Hyvät liitäntämahdollisuudet, jotka mun tapauksessani yhdessä Mackie Sateliten kanssa mahdollistaa useamman setupin käytön ilman johtojen irrottelua ym sähellystä. Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
pirkko liimanaama 20.07.2008 16:25:12 | |
---|
Hyvät liitäntämahdollisuudet, jotka mun tapauksessani yhdessä Mackie Sateliten kanssa mahdollistaa useamman setupin käytön ilman johtojen irrottelua ym sähellystä. Tuosta johtojen irrottelusta olisi tarkoitus päästäkin eroon.Liitäntöjen puolesta tuo Edirol on kyllä hyvä.Koneesta löytyy s/pdif,itselläni on ylimääräinen pieni hyvä subbari jota voisi käyttää noiden kanssa ja tuo kuulokelähtökin noissa on. Nuo ovat kyllä vahvoilla tällä hetkellä. |
anapena 20.07.2008 16:29:28 | |
---|
Onhan sitten vielä M-Audiolla, Samsonilla ja tietty Behrulla jotain vaihtoehtoja myös. Suosituksia en uskalla antaa. |
ewqqq 20.07.2008 22:45:22 (muokattu 20.07.2008 22:47:19) | |
---|
jos jostain löydät, niin ma-20d on sittten astetta järkevämpi valinta. Ilmeisesti joku kultakorva on noissa pienemmissä huomannut jotain häikkää stereokuvan balanssin suhteen, ja tietty wähän lisää hönkyä, ja kaikkee enemmän, juu juu:D ihan ookoo pelit, eikä genejen korvat puhkovaa yläpäätä. Tarkasta oma jäsenkuvauksesi. |
ganesha 21.07.2008 21:50:19 | |
---|
eikä genejen korvat puhkovaa yläpäätä. tjaah...en ole saanut vielä korviani puhki vaikka monet foorumeilla gensuja jostain tämänsuuntaisesta mollaavat. ehkä mulla kävi vain tsägä :D viina. hanuri. ja naiset. |
Antti1 21.07.2008 23:15:25 | |
---|
Tuota vanhojen Genelecin kajareiden "yläpääongelmaa" liioitellaan mun mielestä aika paljon. Mun huomioiden mukaan se keskittyy lähinnä niihin pieniin malleihin, varsinkin 1029 on hyvä esimerkki. Diskantti ei sinänsä ole mitenkään raju, mutta se aiheuttaa kohtalaisen nopeasti kuunteluväsymystä ainakin mun korvissa. Sit täytyy ottaa huomioon, että 2/3 ei varmasti noista dissaajista edes asioista oikeasti perillä ja jakavat palstoilta luettua "tietoa" vaan eteenpäin totuuksina. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
anapena 21.07.2008 23:41:43 | |
---|
Mulla oli vanhojen Genejen kanssa tapana dipata yläpäätä vähän vaimeammaksi. Monessa suhteessa onnistunut konsti, ainakin mulla. |
Avaruuspastori 22.07.2008 16:54:40 | |
---|
Itellä on ollut käytössä jo monta monituista vuotta JBL:n TLX111 pari, en sen kummemmin tiedä onko varsinaisesti tarkoitettu studiokäyttöön mutta helevatan hyvin toistaa kaikilta alueilta. Ei jää yhtään hertsiä kuulematta, hintakaan ei ollut paha, ei vaan muista että paljonko :) Eikä ole muuten missään koreassa tehty vaan tanskassa. |
lindo 23.07.2008 21:51:06 | |
---|
Joo,aika harvoista löytyy.Käytän kuulokkeita aika paljon,niin ajattelin,että hyvä olisi jos sellainen löytyisi,mutta eipä se ihan pakollinen niissä ole. Osta vahvistin. :D Niissä on kuulokeliitäntä. Itelläni on vanha Onkyo A-8820 vahvistimena ja potkua löytyy yli tarpeiden :P Paitsi jos vedät aktiivimonitorit suoraan äänikortista, niin ööö.... miten se sitten tehdään? Rok rok |
pirkko liimanaama 23.07.2008 23:43:55 | |
---|
Osta vahvistin. :D Niissä on kuulokeliitäntä. Itelläni on vanha Onkyo A-8820 vahvistimena ja potkua löytyy yli tarpeiden :P Paitsi jos vedät aktiivimonitorit suoraan äänikortista, niin ööö.... miten se sitten tehdään? No joo,jos löytyisi näppärä pienikokoinen vahvistin joka ei vie paljon tilaa tietokonepöydällä,mutta enpä ole sellaiseen törmännyt.Muuten tuo olisi kyllä ihan hyvä vaihtoehto.Kaiuttimet voisi valita sitten ihan vapaasti.Hyviä pieniä hifi-kaiuttimiahan vaikka kuinka paljon. |
vanaha kettu 24.07.2008 01:21:08 (muokattu 24.07.2008 01:21:44) | |
---|
Entäs ostat vaan jonkin ulkoisen äänikortin, jossa on kuulokeliitäntä etupaneelissa. Näppärää ja saat kylkiäisiksi paremman äänenlaadun, mikäli käytät tällä hetkellä tietokoneen integroitua äänikorttia. |
pirkko liimanaama 24.07.2008 02:18:57 | |
---|
Entäs ostat vaan jonkin ulkoisen äänikortin, jossa on kuulokeliitäntä etupaneelissa. Näppärää ja saat kylkiäisiksi paremman äänenlaadun, mikäli käytät tällä hetkellä tietokoneen integroitua äänikorttia. Mulla on Stealthplug,jolla joskus kitarajuttuja äänittelin ja tuollatavalla se tällähetkellä palvelee.Aina ei vaan viitsisi olla luurit päässä kun haluaisi vähän musiikkia kuulla koneelta. |
vanaha kettu 24.07.2008 10:47:26 | |
---|
Mulla on Stealthplug,jolla joskus kitarajuttuja äänittelin ja tuollatavalla se tällähetkellä palvelee.Aina ei vaan viitsisi olla luurit päässä kun haluaisi vähän musiikkia kuulla koneelta. Tarkoitin, että ulkoiseen äänikorttiin saisit toki liitettyä myös kaiuttimet. http://www.thomann.de/fi/m-audio_fast_track_usb.htm Tuossa olisi liitäntä kitaralle, dynaamiselle mikrofonille, kuulokkeille ja kaiuttimille. |
ewqqq 24.07.2008 22:31:38 (muokattu 24.07.2008 22:32:15) | |
---|
Tuota vanhojen Genelecin kajareiden "yläpääongelmaa" liioitellaan mun mielestä aika paljon. Mun huomioiden mukaan se keskittyy lähinnä niihin pieniin malleihin, varsinkin 1029 on hyvä esimerkki. Diskantti ei sinänsä ole mitenkään raju, mutta se aiheuttaa kohtalaisen nopeasti kuunteluväsymystä ainakin mun korvissa. Ensin vätyy ja titten tattuu. Sit täytyy ottaa huomioon, että 2/3 ei varmasti noista dissaajista edes asioista oikeasti perillä ja jakavat palstoilta luettua "tietoa" vaan eteenpäin totuuksina. Tai titten ne on vaan kuuloja. joo joo sry sry:DDD Tarkasta oma jäsenkuvauksesi. |