Aihe: REAPER-lisenssejä alennuksella
1
Twinkle
19.06.2008 01:23:34
Otin yhteyttä Cockos Incorporatedin edustajaan ja minulle luvattiin kimppatilaus-alennusta REAPER-softasta. Alennus on 20 prossaa hinnasta, joka käsittää kummatkin lisenssit. Ei-kaupalliselle siis jää rahanvaihdon komission ja muiden kulujen jälkeen hintaa 27 euroa ja kaupallinen maksaa 120 euroa. Tilauksen ehtona on yht. 5 lisenssiä ja aikaa ilmoittautua on tämän kuun loppuun.

lisätiedot löydät kimppatilaushuoneesta:
http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=611

Jos yksityiskohdat ei kiinnosta, voi tähän yleiseen threadiin myös ilmoittautua.
Twinkle
19.06.2008 18:03:03
Hämmennystä kimppatilaushuoneessa on aiheuttanut se, että REAPER on jo normaalistikin täysin funktionaalinen vielä testiajan päätyttyäkin. copy-pastean tännekin yhden tärkeän huomion:

Munsta on ainakin huvittavaa että tässä haetaan alennusta maksusta joka on vapaaehtoinen.

Kummallinen käsitys on se, että vaikka ohjelmaa ei ole rampautettu mitenkään niin se tarkoittaisi sitä, että sen käyttö on täysin ilmaista. Se, että pystyt ohjelman lataamaan täysimittaisena ei tarkoita sitä, että se olisi maksuton tai maksaminen olisi jotenkin "vapaaehtoista" jos otat sen vakituiseen käyttöön. Käyttölisenssi siinäkin on, REAPER ei ole freewarea tai open-sourcea ja ohjelmiston tekijä ei ole koskaan luopunut oikeudestaan saada tuotteestaan maksu jos asiakas sitä käyttää. Se, että ohjelmisto jatkaa toimintaansa myös testiajan jälkeen on täysin irrelevanttia tässä tapauksessa, oikeastaan pelkästään positiivista koska ihmistä ei väkisin laiteta ostamaan tuotettaan. Siinä vaiheessa kun tuotteen käyttöraja loppuu, on hyvä kysymys että niin moniko oikeasti lopettaa käyttämisen ja moniko sitten siirtyy laittomaan versioon...

Että joo, niinkuin se on sanoiksi puettu niin kyllä tässä ostetaan "hyvää mieltä". Halvemmalla saa cubasen tai Cakewalkin tuotteita warettamalla, niin saa kaikki levyt ja leffatkin. Niistäkään ei joudu maksamaan mitään ja riski kiinnijäämiseen on yhtä vähäinen. ohjelman käyttäminen ilman lisenssiä 30 päivän jälkeen on käyttöehtosopimuksen rikkomus ja ihan yhtä väärin kuin kaupallisten ohjelmien laiton lataaminen netistä...

Kysymys: antaisitko itse tuotteen, jolla on kompetenssia kilpailla maailmanluokan tuotteiden kanssa täysin ilmaiseen levitykseen?
zekeode
19.06.2008 18:23:53

Itse ostin Reaperin aluksi pelkästään tukeakseni hyvää tarkoitusta. :)
Ze Kink
21.06.2008 23:19:00
Miten tämä kimppatilaus siis käytännössä toimii? Kyseessä kun ei kuitenkaan ole mikään konkreettinen tuote. Kiinnostaisi kyllä, mutta en aivan vielä viitsi lupautua mukaan. Kokeilen vaikka tuota ensin. En kuitenkaan kuulu huoneeseen, joten pitää kysyä, että miten paljon tässä nyt on ihmisiä tulossa mukaan, ja mahtuuko vielä lisää?
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Twinkle
22.06.2008 10:36:33
Miten tämä kimppatilaus siis käytännössä toimii? Kyseessä kun ei kuitenkaan ole mikään konkreettinen tuote. Kiinnostaisi kyllä, mutta en aivan vielä viitsi lupautua mukaan. Kokeilen vaikka tuota ensin. En kuitenkaan kuulu huoneeseen, joten pitää kysyä, että miten paljon tässä nyt on ihmisiä tulossa mukaan, ja mahtuuko vielä lisää?

No kyselin lisätietoja valmistajalta mutta ei ole vielä vastanneet sen suhteen että kuinka lisenssit toimitetaan. Voi olla että ne kaikki tulee minulle jonka jälkeen jaan ne itse tai minun maksamisen jälkeen ne toimittavat jokaisen sähköpostiin oman yksittäisen lisenssin. Varmuutta ei tosiaan vielä ole tarkasta tavasta mitenkä tapahtuu, mutta oletettavasti tästä saadaan selvyys lähipäivinä.

Porukkaa on nyt 10 kappaletta ja maksimia ei ole.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)