Aihe: Ongelma Cubasessa
1
taimou
06.03.2008 16:25:34
Haulla en äkkiseltään löytänyt ratkaisua häiritsevään onglemaan. Mikä mättää kun nauhoitan laulua, niin jostain syystä kuunnteltaessa laulu ei kuulu kuin toisesta monitorista. Kun panoroin kaiken vasempaan kanavaan, niin sieltä ei kuulu mitään, vaan pelkästään oikeasta on mahdollista kuulla ääntä. Taustat toimivat moitteettomasti niin kuin pitääkin molemmista monitoreista. Luultavasti mulla on joku asetus nyt pielessä, tai väärä nappi painettuna, mutta en keksi missä mättää, kun taustat tulevat moitteettomasti. Toisaalta kun painan mikseristä monon päälle niin silloin laulu kuuluu molemmista. Auttakee tyhmää..Kiitos.
Juntunen
06.03.2008 18:15:07

Mullon ollu joskus harvoin samanmoista häikkää, kun olen vahingossa laittanut stereoraidan inserttiin pelkästään monona toimivan plugarin. Samoin joskus muistelen haparoineeni raidan ja wavin välisten mono/stereo -sekaannusten kanssa hetken. Näitä on tullut lähinnä silloin, kun olen miksannut muiden nauhoittamia matskuja, joissa esimerkiksi laulu on nauhoitettu jostakin syystä stereowaviksi, mitä sitten yritän monoraidalle importata.

Yhteenvetona siis, monoääntä monoraidalle, stereoääntä stereoraidalle ja molempiin vain niihin sopivia efektejä. =)
Dianin uus promosinkku tulee ihan kohta. Tsekkaa tuoreimmat kuulumiset >>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)