Terve! Mulla ois tossa ensi viikolla minirundi, jossa tarttis koskettimia soitella. Oon nyt vedellyt treeneissä niin, että USB:lla kiippari MacBookiin kiinni ja MacBookista ihan kuulokepaikasta (miniplugi) mikserin RCA-reikiin (eli stereokanavaan). Uskaltaako livenä lähteä tollasella setupilla, kun ei millään ois varaa ostaa (eikä viittis muutenkaan raahata mukana) ulkoista äänikorttia? Kokemuksia kellään? Joonas. Sataa sataa ropisee, pili pili pom! |
Jos systeemi toiimii treeneissä, niin miksei se toimisi livenäkin huolellisesti käsiteltynä. Itse olen huomannut, että tietokoneen kytkeminen stereoihin tai PA:han on aiheuttanut usein kaikenlaisia ylimääräisiä ääniä (ulkoavaruudesta?) joita ei ole tiennyt olevan edes olemassa. Kyse on ollut ilmeisesti joistain virta/maadoituongelmista. Ehkä Mac-maailmassa tämäkin asia on ilmiömäisesti paremmin. Sitä paitsi, paljon mielummin luottaisin sinun settiisi kuin siihen aikoinaan käyttämäämme neljän miehen kannettavaan keikkamallin Hammondiin, jonka liitännät olivat vanhat mutta vastaavasti heppoisen oloiset - sellaiset "Scart-piuhat" 70-luvulta... |