Aihe: iPod 80Gb käyttö
1
StevieRayVehkakoski
05.11.2007 21:05:55 (muokattu 05.11.2007 21:07:41)
Mä kun ajattelin että saan paljon uusia kavereita ja pääsen piireihin kun hommaan uuden 80gb iPodin, mutta ainakin alku takkuaa..

Kertokaapas nyt miten tällainen tilanne hoidetaan: Mulla on kovalevyllä kansio sekalaiset, jossa on vaikka 50 biisiä mp3:sina ja haluaisin siirtää sen sellaisenaan iPodille. Nyt kun sen tyrkkää soittolistan jatkoksi kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti, näkyy iPodilla 47 eri albumia, 48 eri artistia, 17 eri genreä, joista 5 on nimetty blues-genreksi. Menee siis hiukkasen sekavaksi.

Pystyykö toisin sanoen jotenkin säilyttämään koneelle luodun arkistorakenteen vai käyttääkö iPod väkisin noita mp3-tageja? Haluaisin siis että iPodilla näkyy kansioittain filet, ihan kuin koneellakin.
Janus
05.11.2007 22:15:36
Pystyykö toisin sanoen jotenkin säilyttämään koneelle luodun arkistorakenteen vai käyttääkö iPod väkisin noita mp3-tageja? Haluaisin siis että iPodilla näkyy kansioittain filet, ihan kuin koneellakin.

Itse asiassa toi iTunesin/iPodin tapa kansioda biisit id-tagien perusteella (kansiorakenne: iTunes Music (tai mikä tahansa master-musakansio, määriteltävissä preferenceistä) / Artisti / Levy / Biisi) on ihan helkkarin kätevä. Kun sitä tottuu käyttämään, niin vanhaan ei halua enää palata. Suosittelen.
StevieRayVehkakoski
05.11.2007 22:31:45
Itse asiassa toi iTunesin/iPodin tapa kansioda biisit id-tagien perusteella (kansiorakenne: iTunes Music (tai mikä tahansa master-musakansio, määriteltävissä preferenceistä) / Artisti / Levy / Biisi) on ihan helkkarin kätevä. Kun sitä tottuu käyttämään, niin vanhaan ei halua enää palata. Suosittelen.

No on juu jos on noi tagit kunnossa, mutta kun mun mp3-kokoelmista on iso osa jostain nuijasodan ajalta, eli on pelkkä kansio josta löytyy 1.mp3, 2.mp3 ym. Ei tee yhtään mieli ruveta vääntämään tageja muutamalle tuhannelle biisille.
Värinä
06.11.2007 14:17:53
Eihän tuo nyt ole ihan kauhea homma jos on sopiva ohjelma noiden tagien luomiseen. Hommaat siis koneelle jonkin ohjelman millä saat luotua tagit kansion tiedostoille. Eli siis niin, että kaikkiin saman kansion tiedostoihin tulee samat tiedot bandistä ja levystä. Tämä ei ole lainkaan vaikeaa, eikä niin kauhean työlästäkään. Ottaen huomioon, että tulevaisuudessa säästää rutkasti hermoja ja aikaa iPodin kanssa näpertäessä...
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
StevieRayVehkakoski
06.11.2007 16:45:32
Eihän tuo nyt ole ihan kauhea homma jos on sopiva ohjelma noiden tagien luomiseen. Hommaat siis koneelle jonkin ohjelman millä saat luotua tagit kansion tiedostoille.

Mikä softa ja mistä sen saa?
Värinä
06.11.2007 17:28:53
Googlesta löytynee. Itse käytin jonkun aikaa Dr. Tag nimistä softaa. Windowsista saa noita myös muutettua ihan resurssienhallinnasta. Oikea klikkaus -> näytä tietoja tai jotain sellasta -> lisätietoja. Sit piti kai vielä klikata jotain lisäasetukset tai jotain muuta sellasta. En nyt muista ihan tarkkaan. Mutta resurssienhallinasta saa muutettua vain mp3-tiedostojen tageja. Ei esim aac tai muita, mitä iPodkin tukee.
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
samulik
06.11.2007 17:59:27
Mikä softa ja mistä sen saa?

Suosittelen tätä lämpimästi: http://www.mp3tag.de/en/index.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)