Aihe: Firefox ja läppärin herättäminen
1
PIM
02.08.2007 18:07:58
Ei liity sinänsä äänityshommiin, mutta onko kukaan muu törmännyt sellaiseen ilmiöön, että jos läppärin kannen lätkäisee kiinni ja kone menee nukkumaan kun Firefox ikkunoita on auki, niin koneen herääminen kestää aivan tajuttoman kauan. Jos firefox ei ole päällä ja vaikka muita ohjelmia olisi senkin edestä niin läppäri näyttäisi palautuvan käyttövalmiiksi hetkessä. Sama ilmiö tapahtuu omalla FujitsuSiemens läppärillä ja duunipaikan IBM:llä, mutta en ole aivan varma että käykö näin aivan joka kerta vai vaan 99 kertaa sadasta.
-septimisti-
02.08.2007 20:13:18 (muokattu 02.08.2007 21:29:55)
Llöysin viitteitä siitä, että tuo ongelma olisi peräisin flash-plugarista. Eli koita laittaa kone nukkumaan, kun firefoxiin on avattu vaikkapa vain pelkkä tyhjä sivu. Jääkö se silloinkin jumittamaan?

Tuolla on paljon juttua aiheesta. Osa on tosin aika vanhoja.
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=265172#c96
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
-Q-
06.08.2007 16:27:20
Oon huomannut toisinaan samaa ilmiötä. Joskus Firefox toimii aikamoisena muistirohmuna.. Monesti jos herääminen on kestänyt kauan niin tulikettu on ahminut toistasataa megaa muistia ties mihin tarkoitukseensa. Ketun uudelleenkäynnistys auttaa kummasti tässä kohtaa.

Yleisesti ottaen, en käytännössä sammuta tätä konettani koskaan. Mulla on aina vähintään samat neljä ohjelmaa käynnissä ja laitan koneen nukkumaan kolme, neljä kertaa päivässä paikkaa vaihtaessani. Buuttia vaativat jumiutumiset ovat erittäin harvinaisia ja tuo heräämisongelma esiintyy ehkä pari, kolme kertaa kuussa. kuukausi voi mennä kevyesti ilman buuttia.
Mulle ainakin on siis turha pitää esitelmää XP:n epävakaudesta.. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)