Aihe: Suositelkaa kannettavaa tietokonetta..
1 2
PJS
09.09.2006 13:42:14 (muokattu 09.09.2006 13:55:04)

Ja olen käyttänyt hakua, ongelmana on vaan että tietokoneet vanhenee. Ja toi toinen saman tyyppinen topicci ei oikein vastaa aihetta.

Eli vaatimukset olisi seuraavat:

Opiskelija-Multimedia-Studio-läppäri

Kannettava tietokone jonka tulisi soveltua normi työskentelyyn, surffailuun, musiikin kuunteluun yms. peruskäyttöön. Mutta sen pitäisi myös olla riitävän tehokas kotistudio hommiin, eli audiota pitäisi pystyä sekä äänittämään (ostan fire wire kortin myöhemmin) että käsittelemään, Vst-instrumetteja/efektejäkin pitäisi jaksaa pyörittää (DKF Superior, Guitarrig2 löytyy niin olis ikävää jos olis tullu turhaan ostettua). Yleensä mulla pyörii koneella noin 8-10 raitaa samaan aikaan, ja efektit/VST-mallinukset päälle. Firewire liitäntä olisi hyvä, ei pakollinen, Samoin TV-kortti. Luotettavuus ja kunnon takuut on myös tärketiä asioita.

Eli normaali käyttö/multimedia+audio työskentely

Kompromisseja näiden ominaisuuksien välillä haetaan siis, olen kyllä varsin pitkäpinnainen tekemään bounssauksia ja välimiksauksia tehojen säästämiseksi.

Hinta mieluiten 1000€ tai alle, ulkoisen äänikortin/kovalevyn yms vehkeiden ei tarvii sisältyä hintaan.

äänikortiksi oon ajatellu jotain tällästa http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=636b9587882e3f768d7dd064ce6a5f19

Ja mieluiten ei Mac:eja
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
Janus
09.09.2006 14:03:00
Ja mieluiten ei Mac:eja

Miksei? MacBookin saa opiskelijana ~1150 eurolla.
PJS
09.09.2006 14:12:24

Ei vaan. piste.
PIM
09.09.2006 20:29:52
Kassu
09.09.2006 22:04:52

1061 euroa on Storessa EDU-hinta.
Wäiski
10.09.2006 01:26:16
Ei vaan. piste.

Kerrankin hyvät ja täsmälliset perustelut!
Janus
10.09.2006 12:49:01
Ei vaan. piste.

Joo, tarkemmin ajatellen ehkä ihan hyvä idea jättää se MacBook kaupan hyllylle.

Kannettava tietokone jonka tulisi soveltua normi työskentelyyn,
Eihän toi onnistu. Ei Macille mitään toimistosoftia, kalenteria, kuvankäsittelyohjelmia jne. ole.
surffailuun,
Ei tostakaan tule mitään. Hirvee säätäminen netin kanssa joka kerta, kun sitä haluaa Macilla käyttää. Langaton verkko? Ei puhettakaan.
musiikin kuunteluun
Ei siitä iTunesista oo mihinkään.
yms. peruskäyttöön. Mutta sen pitäisi myös olla riitävän tehokas kotistudio hommiin, eli audiota pitäisi pystyä sekä äänittämään (ostan fire wire kortin myöhemmin) että käsittelemään,
Ei sovellu audiokäyttöön.
Vst-instrumetteja/efektejäkin pitäisi jaksaa pyörittää (DKF Superior, Guitarrig2 löytyy niin olis ikävää jos olis tullu turhaan ostettua). Yleensä mulla pyörii koneella noin 8-10 raitaa samaan aikaan, ja efektit/VST-mallinukset päälle.
Ei riitä tehot. Mikä vitun Intel Core Duo?
Firewire liitäntä olisi hyvä, ei pakollinen,
Ei löydy.
Samoin TV-kortti. Luotettavuus ja kunnon takuut on myös tärketiä asioita.
Unix-pohjainen käyttis muka vakaa? Bullshit. Vakavarainen firma ja jälleenmyyjät? No-no.

Eli normaali käyttö/multimedia+audio työskentely
Kannattaa unohtaa koko juttu.
Hinta mieluiten 1000€ tai alle,
Ja yli budjetinkin menis...
PJS
10.09.2006 13:17:55

Joo, tarkemmin ajatellen ehkä ihan hyvä idea jättää se MacBook kaupan hyllylle.
Eihän toi onnistu. Ei Macille mitään toimistosoftia, kalenteria, kuvankäsittelyohjelmia jne. ole.
Ei tostakaan tule mitään. Hirvee säätäminen netin kanssa joka kerta, kun sitä haluaa Macilla käyttää. Langaton verkko? Ei puhettakaan.
Ei siitä iTunesista oo mihinkään.
Ei sovellu audiokäyttöön.
Ei riitä tehot. Mikä vitun Intel Core Duo?
Ei löydy.
Unix-pohjainen käyttis muka vakaa? Bullshit. Vakavarainen firma ja jälleenmyyjät? No-no.
Kannattaa unohtaa koko juttu.
Ja yli budjetinkin menis...

Sarkasmia? ei kai vaan. Eli tiedän kyllä, että mac olisi se paras vaihtoehto, mutta kun minä en vaan halua macia. Tyhmää, kenties, mutta joka tapauksessa mac on poissuljettu vaihtoehto.

Ja vaikkakin tietotekninen ymmärrykseni on varsin vajaavainen niin uskoakseni windowssille on tarjolla enemmän kaikkea.

Toi anttila-linkki vaikutti aika lupaavalta...mitä mieltä osaavammat on, vastaako vaatimuksia millä tavoin?
dewil
10.09.2006 13:47:43

Ja vaikkakin tietotekninen ymmärrykseni on varsin vajaavainen niin uskoakseni windowssille on tarjolla enemmän kaikkea.

Se on totta. Limewire ja torrentit tosin pelaavat mäkilläkin, mutta DC++ on kyllä ihan yliveto
tuon "kaiken" haalimiseen.
Ja kyllä. Tämä ON sarkasmia.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Janus
10.09.2006 14:17:01
Se on totta. Limewire ja torrentit tosin pelaavat mäkilläkin, mutta DC++ on kyllä ihan yliveto

Ennen miehet käyttävät korvakoruja kuin Macille saa Boot Campin avulla Windows XP:n, jos mielenhäiriössä välttämättä haluaa.
PJS
10.09.2006 14:35:44

Eikä varsinaisesti auta mua probleemassani, mutta so not, harvemminhan m.netissä esiintyy ns.avuliasta palautetta. 90% kaikesta keskustelua on vittuilua/sarkasmia ketjun aloittajan kysymykselle. 9.5% on muuta häröilyä ja sitten 0.5% on oikeasti avuliasta.

Tämä viesti kuuluu tuohon 9.5&:iin
Titares
11.09.2006 12:05:00 (muokattu 11.09.2006 12:10:08)
Älä osta kannettavaa, jos mitenkään selviät pöytä- tai lattiakoneella, koska niihin saa isomman näytön, ne ovat paljon halvempia ja nopeampiakin! Tarvittaessa voit ostaa parikymmentuumaisen putkimonitorin tai kaksi viidellä kympillä ja siinä sivussa säästää muutaman satasen. Toki jos työskentelet useamman tunnin päivässä, on litteä näyttö selvästi silmä/päänsärky-ystävällisempi.
masterhat
11.09.2006 12:56:55
FujitsunSiemensin uudemmat läppärit pelaa ainakin ihan hyvin kaikissa edellämainituissa toiminnoissa. Hintaa sellanen 1200-1500 niin varmaan pärjäilet, siihen voi sitten lisätä vielä tehoja, muta ainakaan mulle ei ole vielä ongelmia tullut vastaan tehojen suhteen, noin niinkuin nauhotellessa.
Tehotyttö95
Degas
11.09.2006 13:51:34
Siinä Anttilan koneessa on vain 1024 ja se oli vielä jaettu 2x512. Jos tulevaisuudessa haluat lisää niin ne vanhat menevät hukkaan. Muuten en tiedä.

Katso malleja esim. www.mikromaja.fi Sieltä löytyy listoja.

Macposse on kakka
PJS
11.09.2006 17:41:33

Älä osta kannettavaa, jos mitenkään selviät pöytä- tai lattiakoneella, koska niihin saa isomman näytön, ne ovat paljon halvempia ja nopeampiakin! Tarvittaessa voit ostaa parikymmentuumaisen putkimonitorin tai kaksi viidellä kympillä ja siinä sivussa säästää muutaman satasen. Toki jos työskentelet useamman tunnin päivässä, on litteä näyttö selvästi silmä/päänsärky-ystävällisempi.

joo, mut ku musa on vaan harrastus ja toi on ehdottomasti sellanen et se kulkee paljon mukana--->kannettaca on must. sitäpaitti jos kannettavassa on vähääkään paree näytönohjain niin saan kytkettyy siihen mun vanhan näytön rinnalle?
Kassu
11.09.2006 17:45:58
joo, mut ku musa on vaan harrastus ja toi on ehdottomasti sellanen et se kulkee paljon mukana--->kannettaca on must. sitäpaitti jos kannettavassa on vähääkään paree näytönohjain niin saan kytkettyy siihen mun vanhan näytön rinnalle?

Macbookin koko on 13" ja paksuus yhden tuuman. Siihen saa lisäksi liitettyä ulkoisen näytön.

Kannattaisi tutustua.
nakedzen
12.09.2006 15:41:53 (muokattu 12.09.2006 15:51:27)
Mulla olis aika pitklti sama homma ketjun aloittajan kanssa. Mullekaan mäkki ei oikein kelpaa kun on noita ulkoisia USB-kovia pöytäkoneen ja kannettavan välillä pyörimässä. (Ellei joku osaa kertoa että nämä toimisivat molemmissa ilman ongelmia). Firepod toiminee mäkissäkin?

Mites tuo Lenovo (http://www.multitronic.fi/?prod=TY041FI) vertautuisi siihen macbookkiin? Mikrobitin sivuilla ainakin vertailussa nousee kärkeen kun painottaa hyötyohjelmanopeutta eniten.

http://www.mikrobitti.fi/nettijatko … ulukko/?Kohde=Edulliset+kannettavat
"Only dead fish go with the flow" Framus Cobra ääninäytteitä
dewil
12.09.2006 17:05:30

(Ellei joku osaa kertoa että nämä toimisivat molemmissa ilman ongelmia

Mulla ainaski noi toimii molemmissa ilman ongelmia.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Kassu
12.09.2006 17:19:23
http://www.mikrobitti.fi/nettijatko … ulukko/?Kohde=Edulliset+kannettavat

Otahan sitten huomioon että tuo vertailu on niin vanha, että kyseessä ei ole Macbook, vaan vanhempi iBook. Ja näistä ei voi puhua tehoiltaan edes samana päivänä. Siis: Macbook on 5 kertaa tehokkaampi.
nakedzen
12.09.2006 18:24:48
Otahan sitten huomioon että tuo vertailu on niin vanha, että kyseessä ei ole Macbook, vaan vanhempi iBook. Ja näistä ei voi puhua tehoiltaan edes samana päivänä. Siis: Macbook on 5 kertaa tehokkaampi.

Joo, sen huomasin kyllä. Lenovolta vertailussa oleva kone on myös vanhempaa mallia kuin mikä linkissäni. Eli osaako kukaan sanoa paljonko noissa on tehoeroa? Se kun on minulla suurin määräävä tekijä konetta valittaessa. (PC:ssä on se etu että mulla on pöytäkoneena PC, joten työskentely vuorotellen kannettavalla ja pöytäkoneella olisi helpompaa).
"Only dead fish go with the flow" Framus Cobra ääninäytteitä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)