Aihe: Antares Autotune probleema
1
Shyron
10.06.2006 20:46:55
Morjenttes!
Ois ongelma tuossa Antares autotune plugarin kanssa, kun ei sillä sit saa millään esim. laulua kunnon vireeseen. Eikö se kuuluisi toimia ihan niin, että se automaattisesti säätää laulun vireeseen, vaikka menisi kuinka ohi nuotista?
Nyt se vaan pomppii ja joikaa jotain ihan sekalaisen kuulloista ääntä.
Kellään mitään enempää kokemusta kyseisestä plugarista?
// Peku
Puavali
10.06.2006 22:18:18
Morjenttes!
Ois ongelma tuossa Antares autotune plugarin kanssa, kun ei sillä sit saa millään esim. laulua kunnon vireeseen. Eikö se kuuluisi toimia ihan niin, että se automaattisesti säätää laulun vireeseen, vaikka menisi kuinka ohi nuotista?
Nyt se vaan pomppii ja joikaa jotain ihan sekalaisen kuulloista ääntä.
Kellään mitään enempää kokemusta kyseisestä plugarista?

Jos se menee niin palio ohi nuotista, ettei se tiedä mihin suuntaan korjais? Saako sille neuvottua oikeaa säveltä esim. midi-koskettelulla?
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2, Relic #5
blueroom
10.06.2006 23:43:42
sun pitää valita sävellaji. vasemmalla on valikot pohjasävelelle ja soinnulle. eli jos ralli menee a-mollissa valitset a ja minor.

plugari ei mitenkään toimi niin että laitat sen inserttiin ja painat playta.

jos kyseessä on monimutkaisempi soinnutus tarvitset midiraidan joka ohjaa autotunea. eli luot uuden midi-raidan ja laitat outputiksi autotunen. sitten kiipparilla naksuttelet nuotteja kohdilleen. tämä vaatii kyllä harjoitusta mutta niinhän kaikki.
Timo JM
11.06.2006 01:25:49

Noi perustoiminnot on kyllä selostettu seikkaperäisesti siellä manuaalissa.

(Sori, en voinut olla sanomatta.)
...siis mun mielestä.
Ukko
11.06.2006 10:40:25

Olisi kannattanut autotunen sijasta ostaa mieluimmin Melodyne. Tai Sonar 5 producer missä on Rolandin audion käsittely plugari mukana.
Timo JM
11.06.2006 11:03:36

Olisi kannattanut autotunen sijasta ostaa mieluimmin Melodyne.

Joo, Melodyne on kova sana mutta molemmille on kyllä tarkoituksensa. Joskus vaan AutoTune on helpompi ja nopeampi.
...siis mun mielestä.
Shyron
11.06.2006 20:41:36
Melodyne näyttää olevan kätevämpi. Autotunessa tuli nyt taas midi ongelmia.
Vst instrumenttiin en saanut autotunea lisättyä (eli Cubasesta sieltä oikeasta ylävalikosta). Ei varmaan ole tarkoituskaan?. Oman äänikortin midi asetuksen kun laitoin autotunessa päälle, niin se alkoi valittamaan ettei toimi. Drummer ja Battery kyllä pelittävät ilman mitään midi onglemia, sekä synakin toimii Cubasen kanssa tosi hyvin. Melodyne näyttäis siis olevan paljon mukavampi ja helpompi, mut harmi ettei sitä voi ohjata reaaliajassa vst instrumenttina. Esim. Laulaa livenä ja se autotunettais lennossa vaan pitää avata se omana ohjelmana.
// Peku
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)